Paarden aan huis

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:57

Hallo! Ik zit al een tijdje na te denken om 2 paarden in mijn tuin te stallen.


Het stukje waar de paarden overdag komen te staan word 20x20 meter en voor snachts hebben ze gewoon stallen van 3,5x3,5 meter.

Het enige probleem hieraan is dat ik 13 ben, mijn moeder denkt dat het een grapje is dat ik een paard wil :( En ik woon in een huur- en rijtjeshuis...


Ik denk dat het opzicht zou kunnen, bij mij in de buurt hebben meer mensen hun paarden aan huis staan, en er is zelfs een manege naast een school!

Ik woon in Dordrecht, als iemand een idee heeft of je in Dordrecht paarden in de tuin mag stallen, laat het dan weten!


Alvast bedankt voor de antwoorden!! *D

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:57

Dat is gewoon te klein, zelfs voor 1 shet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:00

Jolynne schreef:
Dat is gewoon te klein, zelfs voor 1 shet..


Het word nog groter, waarschijnlijk word het uitgebreid tot 40x45 meter of 50x50 meter!

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:00

20x20 is een leuke kippenren maar voor paarden echt niet geschikt

Omenstabij

Berichten: 129
Geregistreerd: 20-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:02

Hoi,

Ik weet niet helemaal zeker of je serieus bent, maar als dit het geval is:
Het huis is niet van je moeder, ze mag niet zomaar dieren in de tuin gaan plaatsen zonder goed overleg met diegene waarvan ze het huis huurt.

Kijk anders in de buurt voor een verzorgpaard! Als meerdere mensen ze aan huis hebben staan betekent dat je lekker langs de deur kan gaan om te vragen of ze misschien iemand zoeken die de paarden extra aandacht kan geven.

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:02

Nee sorry, dat gaat niet lukken. En midden in Dordrecht in de tuin is geen goed idee.
Je bent er niet alleen met de stal en een uitloop. Je hebt ook opslag nodig en een mestplaats. En je paarden verdienen meer dan de hele dag op 20 x 20 lopen. Dat is te weinig ruimte. Sowieso zal je dan moet draineren en een paddock moeten maken. Op gras kan het niet.
En het is een huurhuis dus het mag sowieso niet.
Ik zou eerst maar een verzorgpaard zoeken of op de manege gaan rijden. Een eigen paard is een enorme verantwoordelijkheid, ook al staat deze ergens in pension. Aan huis gaat het in ieder geval niet lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:29

Omenstabij schreef:
Hoi,

Ik weet niet helemaal zeker of je serieus bent, maar als dit het geval is:
Het huis is niet van je moeder, ze mag niet zomaar dieren in de tuin gaan plaatsen zonder goed overleg met diegene waarvan ze het huis huurt.

Kijk anders in de buurt voor een verzorgpaard! Als meerdere mensen ze aan huis hebben staan betekent dat je lekker langs de deur kan gaan om te vragen of ze misschien iemand zoeken die de paarden extra aandacht kan geven.



Ja ik ben serieus, wij hebben ook al dieren in de tuin, maar dat zijn geitjes. Ik wilde alleen weten of een paard dan ook zou mogen.


Suzanne F. schreef:
Nee sorry, dat gaat niet lukken. En midden in Dordrecht in de tuin is geen goed idee.
Je bent er niet alleen met de stal en een uitloop. Je hebt ook opslag nodig en een mestplaats. En je paarden verdienen meer dan de hele dag op 20 x 20 lopen. Dat is te weinig ruimte. Sowieso zal je dan moet draineren en een paddock moeten maken. Op gras kan het niet.
En het is een huurhuis dus het mag sowieso niet.
Ik zou eerst maar een verzorgpaard zoeken of op de manege gaan rijden. Een eigen paard is een enorme verantwoordelijkheid, ook al staat deze ergens in pension. Aan huis gaat het in ieder geval niet lukken.



Opslag en mestplaats heb ik al, mijn tuin is ook al een gedeelte steen en een gedeelte een goed gedraineerde paddock.
Mijn buren hebben een huurhuis, van dezelfde verhuurder en hun hebben ook een paard in de tuin staan. (Ik heb al gevraagd of ik dat paard mocht verzorgen, maar dat mocht niet.)

Anoniem

Re: Paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:34

In een ander topic, ook van een meisje dat een paard in de tuin wilde houden, werd het boek succesvol paarden houden in je tuin van Lotje Getikt aangeraden. Misschien ook iets voor jou?

Omenstabij

Berichten: 129
Geregistreerd: 20-02-19

Re: Paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:37

Ik zou eerst maar in overleg met je moeder gaan, die kan je verder helpen. Zonder toestemming van je moeder en de hulp van je moeder ben je op jouw leeftijd namelijk nog nergens.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:49

:D :D :D
Nee serieus, bij mij in de buurt heeft echt iemand 2 paarden en een shet in dr tuin gestald. Betreft hier wel een koopwoning, maar tuin is denk 15 x 20 m, paarden staan in de garage die omgebouwd is. Tuin is geheel een paddock bodem geworden met uitzondering van terras. Daar worden de paarden ook gelongeerd. Dus tja, ik sta nergens meer van te kijken hoor, waar een wil is...

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:35

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:31

Ik woon ook in Dordrecht en hoe leuk het ook klinkt - hier is dat niet mogelijk. De tuinen zijn over het algemeen niet groot genoeg en je gunt het je paardjes toch ook om een stukje te kunnen rennen, bokken en spelen?

Als ik jouw was zou ik op één van de maneges gaan rijden en kijken of er iemand is die een leuke verzorgster zoekt. :) In Dordrecht zijn er wel mensen die hun paarden aan huis hebben, maar zij wonen vaak buiten de bebouwde kom en zelfs dan is het nog heel krap.

De meeste mensen met een paard aan huis rijden op de landelijke rijvereniging of gaan de dijken op. En dat ben je snel zat: geloof mij hihi

Kortom: zoek een leuk verzorgpaard, maar neem er geen aan huis. Met het maken van een stalletje ben je er niet. :n

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:44

Als je echt van paarden houdt moet je dit helemaal niet willen. Paarden moeten lekker vrij kunnen bewegen. Kunnen rennen, bokken, etc. Huur dan ergens een weiland en ga daar paarden houden.

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:40

Isabel_k schreef:
Ik woon ook in Dordrecht en hoe leuk het ook klinkt - hier is dat niet mogelijk. De tuinen zijn over het algemeen niet groot genoeg en je gunt het je paardjes toch ook om een stukje te kunnen rennen, bokken en spelen?

Als ik jouw was zou ik op één van de maneges gaan rijden en kijken of er iemand is die een leuke verzorgster zoekt. :) In Dordrecht zijn er wel mensen die hun paarden aan huis hebben, maar zij wonen vaak buiten de bebouwde kom en zelfs dan is het nog heel krap.

De meeste mensen met een paard aan huis rijden op de landelijke rijvereniging of gaan de dijken op. En dat ben je snel zat: geloof mij hihi

Kortom: zoek een leuk verzorgpaard, maar neem er geen aan huis. Met het maken van een stalletje ben je er niet. :n



Sluit ik mij helemaal bij aan :D
Ben ook benieuwd hoe oud de TS is.

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:36

ravellie schreef:
Isabel_k schreef:
Ik woon ook in Dordrecht en hoe leuk het ook klinkt - hier is dat niet mogelijk. De tuinen zijn over het algemeen niet groot genoeg en je gunt het je paardjes toch ook om een stukje te kunnen rennen, bokken en spelen?

Als ik jouw was zou ik op één van de maneges gaan rijden en kijken of er iemand is die een leuke verzorgster zoekt. :) In Dordrecht zijn er wel mensen die hun paarden aan huis hebben, maar zij wonen vaak buiten de bebouwde kom en zelfs dan is het nog heel krap.

De meeste mensen met een paard aan huis rijden op de landelijke rijvereniging of gaan de dijken op. En dat ben je snel zat: geloof mij hihi

Kortom: zoek een leuk verzorgpaard, maar neem er geen aan huis. Met het maken van een stalletje ben je er niet. :n



Sluit ik mij helemaal bij aan :D
Ben ook benieuwd hoe oud de TS is.


13.