Vallen en opstaan

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

stellaxeva

Vallen en opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-19 11:06

Hooi! Hier nog een vallen en opstaan verhaal van mij :)
Dit was 9 mei 2019 ❤️

Afgelopen vrijdag was ik op de manege en er was een nieuwe pony, ik vond hem wel leuk maar hij moest nog heel erg wennen en veel leren dus ik kon er nog niet op rijden dacht ik. Donderdag had ik Stella al uit de paddock gehaald, komt mijn instructeur naar me en vraagt me of ik op de nieuwe pony wil. Tuurlijk wou ik dat Ik bracht Stella terug en pakte de nieuwe pony (Max) en zadelde hem op, hij had geen geduld dus ik moest mijn beugels vanaf de grond op maat maken. Ik zat erop, aangesingeld maar mijn beugels waren veels te kort. We konden ze niet langer doen omdat Max daar geen geduld voor had dus ik reed de les met veels te korte beugels. We waren gesplitst bij A (oneven links en even rechts) en toen reed ik achter ene haflinger ✨ We gingen op de volte bij E en B en de instructeur zei dat we sneller mochten draven. Altijd als hij dat zegt op de volte gaan we naar galop dus het meisje voor mij galoppeerde al aan. Max stoof ervandoor en gaf een giga mega bok. Ik viel in z'n nek en toen met een salto er vanaf. Iedereen ging weer stappen, ze waren van mij wel gewend dat ik er af val. De teugels waren over zijn hoofd heen gegaan dus die had ik schijnbaar nog vast gehouden De teugels weer goed gedaan en er weer op gegaan. Toen gingen we maar om de beurten galopperen maar toen wou Max niet eens aandraven ‍♀️ Toen ging die haflinger voor mij om even te draven want ik mocht niet meer galopperen En daarna was de les al voorbij

PS: stap er altijd gelijk weer op als je bent gevallen, ik vind het leuk en grappig om te vallen maar ik snap dat veel mensen dat eng vinden en misschien wel moeten huilen. Als je er gelijk weer op stapt heb je minder tijd om er over na te denken en dus nog banger te worden , dus stap er altijd gelijk weer op ❤️

PS 2: Dit is waargebeurd ‍♀️

Britta31

Re: Vallen en opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:44

Nee,vallen is niet leuk.Er zijn genoeg bokkers die daardoor in de kreukels liggen.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Ze staat nog sterk in haar schoentje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.[o]

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 12:34

Vallen is nooit leuk. Het is zelfs heel gevaarlijk... Je kan je nek breken, je arm, of vertrapt worden door het paard...

Vraagje TS, klopt de leeftijd in jouw profiel

ElviraKelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:19

Wat ik niet zo goed begrijp is dat je dus de hele tijd met te korte beugels heb gereden.
Met alle respect maar dan schort er wat aan de begeleiding op jouw manege.
Met te korte beugels ben je eerder uit balans waardoor de kans op vallen groter word.
Op een manege moet veiligheid hoog in de vaandel staan....

SstterreeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 16:33

Jammer dat de manege je dan ook niet even helpt met je beugels. Maar goed dat je weer bent opgestapt! Hoop dat je geen pijn hebt of iets dergelijks.

LindyH
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:01

Eigenlijk zou dit topic op slot moeten omdat de TS al een soortgelijk topic heeft geopend, maar voor deze keer zal ik het andere topic sluiten, omdat daar geen reacties zijn gekomen en hier wel. :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:26

Ik ben vorig jaar ook gevallen. Nek en rug zwaar gekneusd en tanden beschadigd. heb nu nog steeds last van mijn nek en rug. Wat is vallen toch leuk!

Ben ergens wel 'blij' voor je dat je het leuk vind, want dan denk ik dat je nog niet echt veel schade hebt gehad met vallen. Zou volgende keer wel even hulp vragen bij de kortere beugels.

All magic comes with a price, dearie

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie