Verjaardag cadeau

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRomytje
Berichten: 16
Geregistreerd: 28-04-19

Verjaardag cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 23:04

Hallo allemaal, ik ben op 24 aug. Jarig en ik wil graag een eigen pony, ik ga hem ook zelf betalen. Maar is het handig om wat verjaardagsgeld te vragen voor alle onderhoud enz. En hoe kan ik dat het beste betalen? Ik word trouwens 13 (Erg jong). Ik ga ook folders lopen en ik heb en krijg ook zakgeld van mijn pa en opa. Tips voor sparen en verdienen graag!
Sorry als hier al een topic van is <3

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:42

Een paard is helaas ontzettend duur, daar moet je je niet over vergissen. Aanschaf is maar een kleine fractie van het geld wat je uiteindelijk kwijt bent aan een paard. De aanschaf is het goedkoopste aan een paard hebben.

Je zult rekening moeten houden met een hoop terugkerende kosten. Je zult maandelijks stalgeld moeten betalen, deze kosten zijn afhankelijk van de regio waarin je woont, de wijze van stalling en de mate van service en voorzieningen op stal. Je zult voer moeten betalen afhankelijk van de eetlust van je paard en de intensiteit van training. Je zult de hoefsmid iedere 6 tot 10 weken moeten betalen, waarvan prijzen ook afhankelijk zijn van de kwaliteit van de hoeven van het paard, wat de hoefsmid moet doen, en de hoefsmid zelf. Je zult het paard moeten ontwormen. Het paard moet geënt worden. Het paard moet jaarlijks naar de tandarts. En je moet altijd geld achter de hand houden voor het geval dat je paard een keer ziek wordt en naar de dierenarts moet, die kosten kunnen namelijk ook behoorlijk oplopen.

Ook moet je denken aan harnachement, poetsspullen, dekens (afhankelijk van het ras, de wijze van stalling en de voorzichtigheid van je paard) en lesgeld.

Op jouw leeftijd met een krantenwijk en zakgeld van je ouders ga je het helaas niet redden. Menig volwassene met een fulltime baan (40 uur per week) kan het nog niet betalen. Ik zou er dus niet aan beginnen, en lekker op zoek gaan naar een verzorgpony!