Brok of muesli voor shet

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Brok of muesli voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 21:33

Hey
Ik ben 12 en heb een shet van 9 (Sterre) waarmee ik een wandelingetje maak of af en toe vrijspring en Sterre heeft een veulen (Flash) dat nu een jaarling is en ik geef ze soms voor extra vitamine wat allround brok. Ik zit te denken om ze in plaats van brok wat muesli te voeren met een laag eiwit en suikergehalte omdat dit beter is voor het gebit en er volgens internet minder suiker inzit. Ik vraag me af, is dit een goed idee? Of het toch maar bij brok houden?

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:40

Je hebt ook pavo vital complete brokjes, dan zijn enkel vitamines en mineralen.
Dan krijgen ze alles binnen, maar niet de suikers en dingen die ze niet nodig hebben in dit geval.
Google er eens op, je kunt het bijna overal wel kopen dus dat is erg fijn.
Goed dat je er over nadenkt, als je pony’s het goed doen kun je het zo houden, maar als je zeker weten genoeg vitamientjes wil geven is pavo vital prima!
Als je naast dat beetje vitaminebrokjes ook graag wat meer voert, vitaminebrokjes is erg weinig in hoeveelheid brokjes, is subli dieetmix ook fijn.
Het is niet duur, laag in suiker en heel geschikt voor shets.
Dan kan je bijvoorbeeld bij de vitaminebrokjes voor het kauwen, dieetmix moeten ze goed op kauwen, daar wat van geven.
Het voordeel is dat ze dat hier bij de welkoop altijd beiden hebben staan.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 19-12-18 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:45

Ik zou voor een vitamine korrel gaan. Van brok en muesli moet je een bepaalde hoeveelheid voeren wil je dat ze alle stoffen vinnen krijgen maar daar worden ze vaak te dik van. En zo zwaar hoeft je pony niet te werken als ik het zo lees.

Ik voer mijn pony's marstall force. Voorheen pabo vital maar daar gingen ze overdreven van aan hun liksteen likken. Waarschijnlijk door een scheve calcium fosfor verhouding