Aanschaf veulen als 14 jarige

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
Jeweltjex
Berichten: 41
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 13:49

wat leuk! k zou zeggen, waarom niet, je ouders helpen je en zo te zien hebben jullie duidelijke afspraken. wel belangrijk op consequent te blijven :)


sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 14:32

M_234 schreef:
sneeuwpop schreef:
Leuk!

Gaat denk ik vast goed komen.
Wil je alleen wel behoeden voor 1 fout... Veulen kan zich kort concentreren, dus kijk goed naar de lichaamstaal en vraag niet te lang door. Ervaringen geven,dus zorgen dat ze "gek" normaal gaan vinden, daar leren ze van.
Heb het helaas fout zien gaan bij 1 persoon, (wilde te veel leren, beestje "moest" vanalles) die overigens was die ouder dan jij. Maar jij lijkt me "volwassener" gezien je reacties hier! ;)

Veel plezier ermee!


Dankjewel voor je reactie! Ik ben zeker niet van plan iets met haast te doen. Ik wil haar eigenlijk de eerste jaren vooral heel veel met leeftijdsgenootjes laten spelen en als ze wat volwassener is echt gaan beginnen.. Natuurlijk wel er voor zorgen dat ze de basisdingen leert maar zonder haast :) xx


Laat het veulen ook kennis maken met gekke dingen en wees niet te voorzichtig. (Doe zelf gekke dingen zoals , springen, gekke kleding/muts/hoed aan/op etc en zet ook eens wat gekke dingen in de omgeving van het veulen, paraplu etc etc.
Iedereen probeert je te behoeden, maar ik denk dat jij al een voorzichtig persoon bent.

Avalanche

Berichten: 15878
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Aanschaf veulen als 14 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:34

Gekke dingen doen is super belangrijk, wordt je paard lekker nuchter van :) en het is leuk ook :D

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

juliaatje_x
Berichten: 30
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:25

hoi,

ik zou als ik jou was een iets meer ervaren paard kopen. het is even iets duurder voor de aanschaf maar ik denk dat, dat beter is voor je eerste paard. en tevens maken de onderhoudskosten niet veel verschil want over anderhalf jaar zou je veulen even groot zijn als een volwassen paard (natuurlijk groeien ze dan nog ect. ect.) maar bijvoorbeeld voor de dierenarts betaal je dan evenveel :j .

groetjesss


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dollyspikkel, jaap_2005, Milando en 52 bezoekers