Shetlander rijden

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Neirnian
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-10-18

Shetlander rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 23:01

Haii, ik heb een mini appeloosa van 88cm en ze is erg smal. Ik zou haar graag willen beleren met zadeltje en iemand er op laten rijden. Maar ik heb geen iedee of ik überhaupt iemand op haar kan laten rijden. En anders tot welke leeftijd of lengte of gewicht van een meisje zou ze kunnen dragen?


emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:10

Ik denk dat 88cm te klein is om een passend ruiter the te vinden. Is het een shetlander of een mini? Want volgens mij zijn mini's te zwak om op te rijden vergeleken met shetlanders...

StalNollie

Berichten: 9054
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Shetlander rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:42

Het kan wel maar dat zijn kleine kinders van rond de drie die kun je nog niet alleen laten rijden maar wat aan laten hobbelen aan een touw. Ik denk dat 20 kilo? Wel echt max is voor zo n kleintje en zeker als ze ook nog eens smaller zijn.


Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Shetlander rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 00:09

Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen met een smal gebouwde mini. Wel kun je hem beleren in het lange teugelen. Dat is ook heel erg leuk om te doen!

femkeDH

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-04-16
Woonplaats: Barneveld

Re: Shetlander rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:02

Ik denk dat je mini pony te klein is om echt te laten berijden. Ik denk niet dat je een ruitertje kan vinden die op je pony past met de ervaring ervoor...

When you look at a person, any person, remember that everyone has a story. Everyone has gone through something that has changed them.

Lunapower
Berichten: 63
Geregistreerd: 08-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:09

IK vrees dat een mini te klein is om te beleren. Maar ik heb wel een tip: Probeer of je een leuk karretje kunt vinden. Hebben we ook voor Luna gedaan, die is er super blij mee. Had pijn aan haar rug, mara kar trekken ze met de borst.

Safjelove
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:40

Lange teugel is leuk.. Dat doe ik met mijn verzorgpony's.
Ik zou haar niet beleren. Je kan er zelf niet oprijden en je moet maar iemand vinden die zijn 3jarige kind op een jonge onbeleerde pony zet. Ik denk ook dat ze te smal is. Lange teugel dus maar... :o

Mere, voor altijd in mijn hart


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, GrapeshotBot en 2 bezoekers