Voor en nadelen van een pony

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ZoeVeenstra
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-10-18

Voor en nadelen van een pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 13:58

Hallo allemaal,

Ik wil heel graag een eigen shetlander. :D
ik ben op zoek naar voor en nadelen van een eigen (shetland)pony hebben.
ook zal ik graag tips willen om ouders over te halen.

ff informatie over mijn paarden geschiedenis en mezelf:
- Ik ben 14
- Ik rijd al jaren paard
- Ik heb al een vz pony een langere tijd
- ik heb al 5 paarden (lang verhaal, gescheiden ouders etc.)
- Ik heb genoeg tijd en geld
Volgens mij waren dat de puntjes wel.

o ja, ik wil een shet om mee te knuffelen en vd mee te doen niet om te rijden, ik gebruik de paarden om mijn hoofd leeg te maken en even lekker bij de paarden te zijn, jullie kennen het vast wel!
een argument is voor mij dat ik dus ff mijn zorgen kwijt kan omdat ik een best heftig jaar heb gehad.

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Groetjes van Zoë <3


Kairos
Berichten: 2682
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Voor en nadelen van een pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:01

En die 5 paarden staan op dezelfde plek als je die shet wil gaan houden? Want ze kunnen niet alleen staan. Ook moet je je bedenken dat je niet een shet voor een jaar hebt en dat als je het druk krijgt je de shet maar even kan laten staan.

~ The comeback is always stronger than the setback ~

ZoeVeenstra
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 14:09

Kairos schreef:
En die 5 paarden staan op dezelfde plek als je die shet wil gaan houden? Want ze kunnen niet alleen staan. Ook moet je je bedenken dat je niet een shet voor een jaar hebt en dat als je het druk krijgt je de shet maar even kan laten staan.


Die 5 paarden staan 2 uur rijden van mijn doordeweekse woonplaats vandaan, ik zal de Shet dan bij een Shet van een vriendin zetten die 5 min. Fietsen vandaan woont. Ik snap volledig dat ik mijn Shet niet zomaar ff kan overslaan, en ik heb genoeg tijd ervoor. De andere paarden ga ik 1 weekend in de maand naartoe, de rest van de dagen verzorgt mijn stiefmoeder ze (waar ze ook half van zijn).

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:10

ZoeVeenstra schreef:
Kairos schreef:
En die 5 paarden staan op dezelfde plek als je die shet wil gaan houden? Want ze kunnen niet alleen staan. Ook moet je je bedenken dat je niet een shet voor een jaar hebt en dat als je het druk krijgt je de shet maar even kan laten staan.


Die 5 paarden staan 2 uur rijden van mijn doordeweekse woonplaats vandaan, ik zal de Shet dan bij een Shet van een vriendin zetten die 5 min. Fietsen vandaan woont. Ik snap volledig dat ik mijn Shet niet zomaar ff kan overslaan, en ik heb genoeg tijd ervoor. De andere paarden ga ik 1 weekend in de maand naartoe, de rest van de dagen verzorgt mijn stiefmoeder ze (waar ze ook half van zijn).


Is het niet wat die halve shetlander die je al hebt gewoon te verplaatsen daarheen dan?

ZoeVeenstra
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 14:18

Die 5 paarden staan 2 uur rijden van mijn doordeweekse woonplaats vandaan, ik zal de Shet dan bij een Shet van een vriendin zetten die 5 min. Fietsen vandaan woont. Ik snap volledig dat ik mijn Shet niet zomaar ff kan overslaan, en ik heb genoeg tijd ervoor. De andere paarden ga ik 1 weekend in de maand naartoe, de rest van de dagen verzorgt mijn stiefmoeder ze (waar ze ook half van zijn).[/quote]

Is het niet wat die halve shetlander die je al hebt gewoon te verplaatsen daarheen dan?[/quote]

Goed bedacht maar dan heeft een paard zijn maatje niet meer (kan niet goed met de rest opschieten)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70394
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:45

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Re: Voor en nadelen van een pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:48

Het nadeel aan een shetlander vind ik dat ze graag ontsnappen, en dat ze erg gevoelig zijn voor te veel gras/rijk hooi/te veel eten.

I hope your day is as nice as your butt! ;)

Azmay

Berichten: 17977
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Voor en nadelen van een pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:49

Maar hoezo vraag je naar voor en nadelen van een pony als je al een ShetxWelsh hebt?
Dan weet je dat toch al? :o

Anoniemm0
Berichten: 58
Geregistreerd: 17-04-18

Re: Voor en nadelen van een pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:51

Je moet niet alleen denken aan de voor en nadelen van een shet, ook aan de kosten.
Zo heb je inentingen €30
Tandarts €120
Met wat pech heeft die wolskiezen €10 per wolfskies trekken
Voer/stro/hooi €30 per baal
Stalling €50 per maand
Spullen die je ervoor wilt kopen €0 tot hoeveel je eraan wilt uitgeven
Bekappen €25 per keer om de 8 week
Dan heb je onverwachtse kosten nog een potje zelf heb ik zo'n €1000 voor onverwachts als er wat gebeurt en dan heb ik derest nog om mee te sparen

Je hebt veel voor en nadelen van een shetlander
Voordelen:
- nemen minder ruimte in dan een paard
- qau voer eten ze minder dan een paard
- zijn erg energieke beestjes
- erg leergierig
- je kan ze uren poetsen en knuffelen
- voor een karretje beleren
- lange manen = extra lang vlechten en je kan het uiteindelijk beter

Nadelen:
- spullen voor ze zijn erg duur en moeilijk te vinden
- willen soms wel eens ontsnappen
- geen goede opvoeding= erg irritante pony
- je kan er niet op rijden (alleen kleine kinderen)
- doordat ze veel energie hebben en weleens ontsnappen kunnen ze zich snel vervelen

Overigens je bent nog heel jong, je zit met tijd, school, onverwachtse kosten etc.
Als ik jou was zou ik lekker wachten totdat je ouder bent, zodat je dan elke dag bezig kan gaan met ze ;)

ZoeVeenstra
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 17:41

TrIjNiE__ schreef:
Het nadeel aan een shetlander vind ik dat ze graag ontsnappen, en dat ze erg gevoelig zijn voor te veel gras/rijk hooi/te veel eten.


Ja, dat ontsnappen word een puntje :j Heel erg bedankt!

ZoeVeenstra
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 17:43

Azmay schreef:
Maar hoezo vraag je naar voor en nadelen van een pony als je al een ShetxWelsh hebt?
Dan weet je dat toch al? :o


Soort van,
Mijn Shet x Welsh zie ik niet super vaak ofzo en ik zie eigenlijk alleen de lol ervan in omdat ze (voor een shet) braaf is, en meer kennis van verschillende kanten kan altijd!

Kennis is er nooit te veel <3

ZoeVeenstra
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 17:46

Shetlover17 schreef:
Je moet niet alleen denken aan de voor en nadelen van een shet, ook aan de kosten.
Zo heb je inentingen €30
Tandarts €120
Met wat pech heeft die wolskiezen €10 per wolfskies trekken
Voer/stro/hooi €30 per baal
Stalling €50 per maand
Spullen die je ervoor wilt kopen €0 tot hoeveel je eraan wilt uitgeven
Bekappen €25 per keer om de 8 week
Dan heb je onverwachtse kosten nog een potje zelf heb ik zo'n €1000 voor onverwachts als er wat gebeurt en dan heb ik derest nog om mee te sparen

Je hebt veel voor en nadelen van een shetlander
Voordelen:
- nemen minder ruimte in dan een paard
- qau voer eten ze minder dan een paard
- zijn erg energieke beestjes
- erg leergierig
- je kan ze uren poetsen en knuffelen
- voor een karretje beleren
- lange manen = extra lang vlechten en je kan het uiteindelijk beter

Nadelen:
- spullen voor ze zijn erg duur en moeilijk te vinden
- willen soms wel eens ontsnappen
- geen goede opvoeding= erg irritante pony
- je kan er niet op rijden (alleen kleine kinderen)
- doordat ze veel energie hebben en weleens ontsnappen kunnen ze zich snel vervelen

Overigens je bent nog heel jong, je zit met tijd, school, onverwachtse kosten etc.
Als ik jou was zou ik lekker wachten totdat je ouder bent, zodat je dan elke dag bezig kan gaan met ze ;)


Klinkt een beetje arrogant XD maar geld is geen punt, bij mij in de buurt zijn de hooibalen €5,- per stuk en ik heb alles berekend van de kosten. Ik heb ook een potje voor spoedgevallen achter de hand van een bedrag rond de 1500 euro.

Heel erg bedankt voor de voor en nadelen!! <3 *\o/*

7ofhearts

Berichten: 2731
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:29

Waarom op je 14de nog beginnen aan een eigen shet?
Leuk hoor vd, maar straks zit je met je school/ studie/ werk/ sociaal leven.......noem het allemaal maar op.
Wat vinden je ouders hier van?

Want eerlijk, die vijf paarden zijn natuurlijk niet "echt "van jou.....ze zitten in de familie, en je ziet ze maar een weekend per maand.
Waarom hou je het voorlopig niet gewoon bij jou verzorgpony?
Spaar je centjes lekker om er uiteindelijk écht iets van te kopen als je weet waar je aan toe bent.
Op eigen benen staan ( over een paar jaar ) én een shet kan straks heel anders uitpakken.
Of je moet bereid zijn om het dier over een paar jaar misschien al weer te moeten verkopen als het niet meer bij je plannen past.
En reken niet op een plekje bij je vriendin.
Je weet goed genoeg hoe snel dat kan veranderen, zelfs al lijkt het nu allemaal "voor eeuwig en altijd"

Klinkt allemaal heel negatief en dat is het niet bedoeld, maar denk dat er bij een eigen pony op jou leeftijd wat haken en ogen zijn, en dan gaat het niet alleen om het geld.

Niet zeuren maar lééf!!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:46

Ik moet wel zeggen dat een shet op die leeftijd mij wel goed heeft gedaan, het hoofd leeg maken idd en even jezelf kunnen zijn wel kunnen vertellen en niets te hoeven uitleggen!

Toch een tip zoek een verzorg dier, en als je iets voor jezelf wilt kies dan een klein huisdier.Ook omdat je er niet altijd bent met gescheiden ouders dat was bij mij destijds de beste optie! :o

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Anastasia24

Berichten: 2668
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Voor en nadelen van een pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:00

Mhh, hier ook een 14jarige met 3 shetlanders! ( Wel jaarlingen hoor, dat is tóch heel anders. ) Ik snap het echt wel, en als je alles geregeld hebt, waarom niet? Maar je moet een dier inderdaad wel voor levenslang nemen en niet voor een paar jaar. En vergis je niet in de tijd, in de 2e had ik zeeén van tijd, nu in de 3de heb ik amper een uurtje per dag tijd voor m'n rijpaard. ( Gelukkig kan mam naar de kleintjes. ) Geld kan er genoeg zijn. Maar tijd is best beperkt :o

Voordelen.. Mh.. Nouja, ze zijn natuurlijk kleiner, eten minder. ( Hoewel :x ) Minder plek nodig, maar ook dáár ben ik het persoonlijk niet zo mee eens. O:) . Ehh, nouja het zijn gewoon knuffelberen! En ik wil ook gaan mennen, ik weet niet of je dat ook wilt gaan doen dan? En vd kan heel leuk zijn, vooral als je maar één weekend per maand naar de paarden gaat. Maar je kunt ook wandelen, vrijspringen, longeren, langelijnen, schriktraining noem maar op. Dus ja, als je niet wilt rijden is een shet perfect! En nadelen.. Ehh.. Die heb ik nog niet ondervonden! :Y) Ja, ze ontsnappen graag, maar dat is gewoon een extra lijntje aanspannen.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

ZoeVeenstra
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 19:43

RaafSmits schreef:
Waarom op je 14de nog beginnen aan een eigen shet?
Leuk hoor vd, maar straks zit je met je school/ studie/ werk/ sociaal leven.......noem het allemaal maar op.
Wat vinden je ouders hier van?

Want eerlijk, die vijf paarden zijn natuurlijk niet "echt "van jou.....ze zitten in de familie, en je ziet ze maar een weekend per maand.
Waarom hou je het voorlopig niet gewoon bij jou verzorgpony?
Spaar je centjes lekker om er uiteindelijk écht iets van te kopen als je weet waar je aan toe bent.
Op eigen benen staan ( over een paar jaar ) én een shet kan straks heel anders uitpakken.
Of je moet bereid zijn om het dier over een paar jaar misschien al weer te moeten verkopen als het niet meer bij je plannen past.
En reken niet op een plekje bij je vriendin.
Je weet goed genoeg hoe snel dat kan veranderen, zelfs al lijkt het nu allemaal "voor eeuwig en altijd"

Klinkt allemaal heel negatief en dat is het niet bedoeld, maar denk dat er bij een eigen pony op jou leeftijd wat haken en ogen zijn, en dan gaat het niet alleen om het geld.


Ik zelf werk al veel en heb veel tijd over, ik wil de hippische opleiding gaan doen dus daar ben ik ook met paarden bezig. Mijn sociale leven is al hard gefaald en ik kan al mijn zorgen etc. Kwijt bij de paarden. 3 van de 5 paarden zijn 99% van mij maar ze staan bij mijn stiefmoeder.
Ik sta nu al redelijk op eigen benen dus ik denk dat dat geen punt is, paarden zijn echt mijn vrienden en ik vertrouw ze meer dan mensen dus ik laat ze ook niet zomaar zitten. Als het mis gaat heb ik ook een kennis die de Shet eventueel gaat verzorgen dan en hem zal willen overkopen als het fout gaat.
Mijn vriendin ken ik vanaf ongeveer mijn 4e en mijn ouders zijn met haar ouders bevriend dus ik denk dat dat dan nog wel goed gaat.

Ik ben even lomp in dingen zeggen hoor dus ik begrijp dat je het niet boos bedoeld. Ik dus ook niet
Bedankt voor uw zicht op dit, ook fijn om het ff van de andere kant te houden.

ZoeVeenstra
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 19:49

kwita schreef:
Ik moet wel zeggen dat een shet op die leeftijd mij wel goed heeft gedaan, het hoofd leeg maken idd en even jezelf kunnen zijn wel kunnen vertellen en niets te hoeven uitleggen!

Toch een tip zoek een verzorg dier, en als je iets voor jezelf wilt kies dan een klein huisdier.Ook omdat je er niet altijd bent met gescheiden ouders dat was bij mij destijds de beste optie! :o


Ja, ik heb al een hamster, maar dat is toch weer heel anders, ik kan het niet goed uitleggen....
Al mijn vriendinnen kunnen met paarden omgaan dus dat ene weekend komt wel goed en ik woon ook met 3 (stief) broers die dat ook hebben aangegeven te willen doen als ik weg ben.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:54

ZoeVeenstra schreef:
RaafSmits schreef:
Waarom op je 14de nog beginnen aan een eigen shet?
Leuk hoor vd, maar straks zit je met je school/ studie/ werk/ sociaal leven.......noem het allemaal maar op.
Wat vinden je ouders hier van?

Want eerlijk, die vijf paarden zijn natuurlijk niet "echt "van jou.....ze zitten in de familie, en je ziet ze maar een weekend per maand.
Waarom hou je het voorlopig niet gewoon bij jou verzorgpony?
Spaar je centjes lekker om er uiteindelijk écht iets van te kopen als je weet waar je aan toe bent.
Op eigen benen staan ( over een paar jaar ) én een shet kan straks heel anders uitpakken.
Of je moet bereid zijn om het dier over een paar jaar misschien al weer te moeten verkopen als het niet meer bij je plannen past.
En reken niet op een plekje bij je vriendin.
Je weet goed genoeg hoe snel dat kan veranderen, zelfs al lijkt het nu allemaal "voor eeuwig en altijd"

Klinkt allemaal heel negatief en dat is het niet bedoeld, maar denk dat er bij een eigen pony op jou leeftijd wat haken en ogen zijn, en dan gaat het niet alleen om het geld.


Ik zelf werk al veel en heb veel tijd over, ik wil de hippische opleiding gaan doen dus daar ben ik ook met paarden bezig. Mijn sociale leven is al hard gefaald en ik kan al mijn zorgen etc. Kwijt bij de paarden. 3 van de 5 paarden zijn 99% van mij maar ze staan bij mijn stiefmoeder.
Ik sta nu al redelijk op eigen benen dus ik denk dat dat geen punt is, paarden zijn echt mijn vrienden en ik vertrouw ze meer dan mensen dus ik laat ze ook niet zomaar zitten. Als het mis gaat heb ik ook een kennis die de Shet eventueel gaat verzorgen dan en hem zal willen overkopen als het fout gaat.
Mijn vriendin ken ik vanaf ongeveer mijn 4e en mijn ouders zijn met haar ouders bevriend dus ik denk dat dat dan nog wel goed gaat.

Ik ben even lomp in dingen zeggen hoor dus ik begrijp dat je het niet boos bedoeld. Ik dus ook niet
Bedankt voor uw zicht op dit, ook fijn om het ff van de andere kant te houden.



Ik denk dat RaafSmits meer bedoeld dat je stiefmoeder de paarden waarschijnlijk gekocht heeft en het onderhoud grotendeels betaald. Dan zijn ze eigenlijk van je stiefmoeder. Mijn dochters van 7 en 10 zeggen ook dat ze 2 shetlanders hebben :+ . Natuurlijk zijn ze ook wel van hen, maar ik ben de rechtmatige eigenaar en draag alle verantwoordelijkheid en financiële zorg voor ze.
Als 14 jarige is het natuurlijk niet te doen om voor 3 paarden al het voer, bodembedekking, wormspuiten, dierenartskosten, kosten weideonderhoud e.d. te betalen.
Al is het knap dat je er wel aan mee betaald.

Maar als 14 jarige financieel op eigen benen staan is natuurlijk onmogelijk. En dat is helemaal niet erg. Maar dat betekend wel dat je afhankelijk bent van je ouders of je (nog) een pony mag.

Als 3 van de 5 paarden voor 99% van jou zijn en je ziet ze maar erg weinig is het misschien mogelijk 2 ervan te verhuizen naar jou? Of juist verkopen en van dat geld een pony bekostigen die vlak bij jou komt te staan?


ZoeVeenstra
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 20:10

ZoeVeenstra schreef:
RaafSmits schreef:
Waarom op je 14de nog beginnen aan een eigen shet?
Leuk hoor vd, maar straks zit je met je school/ studie/ werk/ sociaal leven.......noem het allemaal maar op.
Wat vinden je ouders hier van?

Want eerlijk, die vijf paarden zijn natuurlijk niet "echt "van jou.....ze zitten in de familie, en je ziet ze maar een weekend per maand.
Waarom hou je het voorlopig niet gewoon bij jou verzorgpony?
Spaar je centjes lekker om er uiteindelijk écht iets van te kopen als je weet waar je aan toe bent.
Op eigen benen staan ( over een paar jaar ) én een shet kan straks heel anders uitpakken.
Of je moet bereid zijn om het dier over een paar jaar misschien al weer te moeten verkopen als het niet meer bij je plannen past.
En reken niet op een plekje bij je vriendin.
Je weet goed genoeg hoe snel dat kan veranderen, zelfs al lijkt het nu allemaal "voor eeuwig en altijd"

Klinkt allemaal heel negatief en dat is het niet bedoeld, maar denk dat er bij een eigen pony op jou leeftijd wat haken en ogen zijn, en dan gaat het niet alleen om het geld.


Ik zelf werk al veel en heb veel tijd over, ik wil de hippische opleiding gaan doen dus daar ben ik ook met paarden bezig. Mijn sociale leven is al hard gefaald en ik kan al mijn zorgen etc. Kwijt bij de paarden. 3 van de 5 paarden zijn 99% van mij maar ze staan bij mijn stiefmoeder.
Ik sta nu al redelijk op eigen benen dus ik denk dat dat geen punt is, paarden zijn echt mijn vrienden en ik vertrouw ze meer dan mensen dus ik laat ze ook niet zomaar zitten. Als het mis gaat heb ik ook een kennis die de Shet eventueel gaat verzorgen dan en hem zal willen overkopen als het fout gaat.
Mijn vriendin ken ik vanaf ongeveer mijn 4e en mijn ouders zijn met haar ouders bevriend dus ik denk dat dat dan nog wel goed gaat.

Ik ben even lomp in dingen zeggen hoor dus ik begrijp dat je het niet boos bedoeld. Ik dus ook niet
Bedankt voor uw zicht op dit, ook fijn om het ff van de andere kant te houden.



Ik denk dat RaafSmits meer bedoeld dat je stiefmoeder de paarden waarschijnlijk gekocht heeft en het onderhoud grotendeels betaald. Dan zijn ze eigenlijk van je stiefmoeder. Mijn dochters van 7 en 10 zeggen ook dat ze 2 shetlanders hebben :+ . Natuurlijk zijn ze ook wel van hen, maar ik ben de rechtmatige eigenaar en draag alle verantwoordelijkheid en financiële zorg voor ze.
Als 14 jarige is het natuurlijk niet te doen om voor 3 paarden al het voer, bodembedekking, wormspuiten, dierenartskosten, kosten weideonderhoud e.d. te betalen.
Al is het knap dat je er wel aan mee betaald.

Maar als 14 jarige financieel op eigen benen staan is natuurlijk onmogelijk. En dat is helemaal niet erg. Maar dat betekend wel dat je afhankelijk bent van je ouders of je (nog) een pony mag.

Als 3 van de 5 paarden voor 99% van jou zijn en je ziet ze maar erg weinig is het misschien mogelijk 2 ervan te verhuizen naar jou? Of juist verkopen en van dat geld een pony bekostigen die vlak bij jou komt te staan?[/quote]

Bij de Shet zal het nog lukken maar ik heb natuurlijk toestemming nodig. Verhuizen Kan niey omdat er 2 in de opfok staan en er dan nog 1 alleen staat. Ik ga ze echt absoluut niet verkopen, ik ben met ze opgegroeid en ze zijn van mijn pas overleden familielid geweest (2 van ze).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers