geef me aub even informatie hierover......

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
Ratina2018
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-10-18

geef me aub even informatie hierover......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 17:07

Ik ben op dit moment erg onzeker over mijn toekomst. Waaronder mijn toekomst in de paarden wereld.
Ik ben nu 14 ( eind november 15), ik rij nu op een manege (2 keer per week, ongeveer 50 minuten), waar ik les krijg. Ik ben nu aan het proberen het gevoel te krijgen, om een goede aanleuning te kunnen rijden. Ik rij op een paard met een nogal gevoelige mond, dus het is moeilijk om zijn hoofd daar te houden. (Hebben jullie nog tips) maar later als ik beter rij, en misschien wel klaar ben om moeilijkere wedstrijden te kunnen rijden, ben ik ( denk ik) rond de 27 ofzo.... maar dan zou ik een eigen paard nodig hebben om dat te kunnen doen. Maar dat is veel te duur....... ( en ik denk zomaar dat ik dat later niet kan betalen.....) dus dan zou ik een bijrijdpaard daarvoor moeten kunnen gebruiken. Het is voor mij allemaal een beetje onduidelijk hoe mijn toekomst er uit komt te zien. (Niemand zou dat kunnen zeggen, want niemand weet dat nu al) ik ben bang dat ik later niet meer zou kunnen rijden, omdat ik een eigen paard niet kan betalen. Hebben jullie ongeveer zo’n zelfde verhaal, of kunnen jullie me advies geven, reageer dan aub..... want ik maak me eerlijk gezicht een beetje zorgen erover...... en sorry dat het zo’n heel verhaal is, maar ik moest het even kwijt......
als jullie me hiermee kunnen helpen, doe dat dan aub.....
alvast bedankt....
Liefs Marjolein


Amber_anne

Berichten: 6898
Geregistreerd: 09-04-18

Re: geef me aub even informatie hierover......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:10

Je weet niet hoe de toekomst gaat lopen. Je kan nu op zoek naar een bijrijdpaard. Misschien dat je dan later de financiën hebt om een paard in bruikleen te nemen of om te kopen.

A_nouk

Berichten: 11631
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:10

Vanwege de leeftijd van de topicstarter verplaats ik dit topic naar young rider talk :)

Ratina2018
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-10-18

Re: geef me aub even informatie hierover......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 17:12

Oke is goed thnx

Selina

Berichten: 14255
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:12

Waarom zou je later geen eigen paard kunnen betalen? Je weet niet wat voor werk en salaris je later hebt. Je kan met een bijrijdpaard ook wedstrijden rijden, als je een eigenaar vindt waarvan dat mag. Er zijn ook eigenaren die juist een wedstrijdruiter zoeken.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:12

Niemand hier heeft een glazen bol. Maar er kan zo ontzettend veel gebeuren, het heeft echt geen zin om je daar nu zo druk om te maken.
Natuurlijk kun je er een beetje van dromen en bedenken wat je graag zou willen en tja euhh goed je best doen op school en je kansen vergroten op een leuke baan later.... Maar echt niemand kan jou nu vertellen hoe of wat.
Ontspan en ga gewoon rustig aan lekker door met paardrijden en alles waar je nu lekker van kunt genieten!

verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:13

Tja... de toekomst is voor iedereen onzeker :+

Je weet nooit wat de toekomst brengt. Ik zou gewoon blijven dromen en dan zie je wel of je later nog kan rijden. En je weet niet wat er op je pad komt, een leuk bijrijdpaard, een goede opleiding/baan waardoor je wel een paard kan betalen, of misschien vind je het tegen die tijd wel helemaal niet meer leuk. Alles kan.

Ik zou er niet over in zitten, zonde van je tijd en energie.

[o]

Ratina2018
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 17:16

Anoniem schreef:
Niemand hier heeft een glazen bol. Maar er kan zo ontzettend veel gebeuren, het heeft echt geen zin om je daar nu zo druk om te maken.
Natuurlijk kun je er een beetje van dromen en bedenken wat je graag zou willen en tja euhh goed je best doen op school en je kansen vergroten op een leuke baan later.... Maar echt niemand kan jou nu vertellen hoe of wat.
Ontspan en ga gewoon rustig aan lekker door met paardrijden en alles waar je nu lekker van kunt genieten!


Bedankt! Dat zal ik doen...

Ratina2018
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 17:18

verootjoo schreef:
Tja... de toekomst is voor iedereen onzeker :+

Je weet nooit wat de toekomst brengt. Ik zou gewoon blijven dromen en dan zie je wel of je later nog kan rijden. En je weet niet wat er op je pad komt, een leuk bijrijdpaard, een goede opleiding/baan waardoor je wel een paard kan betalen, of misschien vind je het tegen die tijd wel helemaal niet meer leuk. Alles kan.

Ik zou er niet over in zitten, zonde van je tijd en energie.



Ja.... je hebt gelijk bedankt :o

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:20

Een eigen paard is idd hartstikke duur, de kans dat je dat kan betalen wordt al een pak groter als je een baan krijgt waar je redelijk in verdient, en de kans dat je dat vind wordt groter als je goede schooldiploma’s hebt. En die krijg je als je nu goed je best doet op school. Met andere woorden, hoe beter je nu je best doet op school hoe groter de kans dat je later genoeg geld verdient voor je paardenhobby!

Ratina2018
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 17:24

Thnx dat jullie me wilden helpen! Ik zie het al weer een beetje positiever! En ik zal me er niet meer zo druk over maken..... jullie hebben gelijk, je weer niet wat de toekomst brengt..... dus ik zal genieten van wat er NU is! Bedankt! Jullie hebben me goed geholpen!

Anastasia24

Berichten: 2701
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:24

Ik herken mezelf erg in je verhaal, niet weten wat er laten gebeuren kan.. Ik lig er soms uren wakker van, :o . Paardrijden kun je altijd, op je 68e kun je nog op de manege rijden, *D . En ja, een eigen paard is duur, maar doe daarom goed je best op school! -:)

Dromen doen we allemaal, en verderkomen in wedstrijden bestaat toch echt vooral uit lessen lijkt mij. Een bijrijdpaard komt inderdaad vanzelf wel is je kant op. Of het leasen van een paard op de manege? Er zijn nog vele mogelijkheden! Ik probeer altijd heel m'n toekomst uit te stippen, werk dit, ik ga wonen daar en m'n paarden suz. Maar de toekomst kunnen we nooit voorspellen, misschien nemen je ouders ooit wel een onverwachte wending! ( Deed mijn moeder ook, compleet, uit het niks! ) Dus maak je vooral geen druk. :D

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Ratina2018
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 17:26

troi schreef:
Een eigen paard is idd hartstikke duur, de kans dat je dat kan betalen wordt al een pak groter als je een baan krijgt waar je redelijk in verdient, en de kans dat je dat vind wordt groter als je goede schooldiploma’s hebt. En die krijg je als je nu goed je best doet op school. Met andere woorden, hoe beter je nu je best doet op school hoe groter de kans dat je later genoeg geld verdient voor je paardenhobby!



Oke dankje voor het advies!

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:27

En eigen paard is duur. Maar zeker te doen mits je je prioriteiten aanpast.

Ik rij met de goedkoopste auto, woon op een bouwwerf omdat ik geen geld heb om iemand in te huren, leef redelijk sober en geef niet veel uit aan mezelf. Een eigenpaard kon ik perfect betalen.

Ik prijs me gelukkig met wat ik allemaal heb; Paard (tot een maand geleden), huis, auto, en alles wat ik zelf nodig heb. Andere mensen vinden dan weer dat ik in armoede leef :')

Ratina2018
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 17:29

Anastasia24 schreef:
Ik herken mezelf erg in je verhaal, niet weten wat er laten gebeuren kan.. Ik lig er soms uren wakker van, :o . Paardrijden kun je altijd, op je 68e kun je nog op de manege rijden, *D . En ja, een eigen paard is duur, maar doe daarom goed je best op school! -:)

Dromen doen we allemaal, en verderkomen in wedstrijden bestaat toch echt vooral uit lessen lijkt mij. Een bijrijdpaard komt inderdaad vanzelf wel is je kant op. Of het leasen van een paard op de manege? Er zijn nog vele mogelijkheden! Ik probeer altijd heel m'n toekomst uit te stippen, werk dit, ik ga wonen daar en m'n paarden suz. Maar de toekomst kunnen we nooit voorspellen, misschien nemen je ouders ooit wel een onverwachte wending! ( Deed mijn moeder ook, compleet, uit het niks! ) Dus maak je vooral geen druk. :D

Thnx! Jullie helpen me goed! Jullie hebben me al een beetje meer hoop gegeven.......

Jildau

Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:29

Waarom zou je over een aantal jaar geen eigen paard kunnen betalen?

Ratina2018
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 17:30

FatCat schreef:
En eigen paard is duur. Maar zeker te doen mits je je prioriteiten aanpast.

Ik rij met de goedkoopste auto, woon op een bouwwerf omdat ik geen geld heb om iemand in te huren, leef redelijk sober en geef niet veel uit aan mezelf. Een eigenpaard kon ik perfect betalen.

Ik prijs me gelukkig met wat ik allemaal heb; Paard (tot een maand geleden), huis, auto, en alles wat ik zelf nodig heb. Andere mensen vinden dan weer dat ik in armoede leef :')

Ja, dat is altijd ook nog een idee :o :)

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Re: geef me aub even informatie hierover......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 17:46

Niet inzitten met hoe je leven er over tien jaar uit ziet en of je wel of geen paard zal kunnen betalen.
Ik kom uit een gezin die altijd van norm was dat paarden voor de rijken waren.
Ik heb jaren een keer per week op de manege gereden omdat ik niet meer lessen kon betalen.
Op mijn 16 de ben ik bij iemand terecht gekomen als verzorgster, uit mijn verzorgmerrie zijn er 3 veulens gefokt waarvan ik in 2009 eentje gekocht heb (ik was toen 21, en woonde nog thuis).
9 jaar later is die merrie er ondertussen 9, heb ik haar moeder bijgekocht (die is nu 22) en heb ik nog een 4 jarige staan.
Op een doe het zelf basis is het allemaal wel haalbaar kwa prijs (maar ik heb een fulltime baan, ondertussen een koophuis en dus huishouden, grote hond én +- 12-15 uur werk per week aan de paarden, dus ik zit niet stil).
Had je mij dit verteld toen ik 14 was had ik je voor gek verklaard, no way dat ik ooit drie paarden zou kunnen houden!

Dus, niet teveel zorgen maken over de toekomst in de paarden, zorg dat je een goede opleiding krijgt, blijf lekker op de manege rijden of zoek je een verzorgpaard, en de rest komt wel :)

Ratina2018
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 17:52

Duhelo schreef:
Niet inzitten met hoe je leven er over tien jaar uit ziet en of je wel of geen paard zal kunnen betalen.
Ik kom uit een gezin die altijd van norm was dat paarden voor de rijken waren.
Ik heb jaren een keer per week op de manege gereden omdat ik niet meer lessen kon betalen.
Op mijn 16 de ben ik bij iemand terecht gekomen als verzorgster, uit mijn verzorgmerrie zijn er 3 veulens gefokt waarvan ik in 2009 eentje gekocht heb (ik was toen 21, en woonde nog thuis).
9 jaar later is die merrie er ondertussen 9, heb ik haar moeder bijgekocht (die is nu 22) en heb ik nog een 4 jarige staan.
Op een doe het zelf basis is het allemaal wel haalbaar kwa prijs (maar ik heb een fulltime baan, ondertussen een koophuis en dus huishouden, grote hond én +- 12-15 uur werk per week aan de paarden, dus ik zit niet stil).
Had je mij dit verteld toen ik 14 was had ik je voor gek verklaard, no way dat ik ooit drie paarden zou kunnen houden!


Dus, niet teveel zorgen maken over de toekomst in de paarden, zorg dat je een goede opleiding krijgt, blijf lekker op de manege rijden of zoek je een verzorgpaard, en de rest komt wel :)



Thnx! Dit heeft me geholpen! ( de rest ook trouwens :) )

kinel
Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: geef me aub even informatie hierover......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:01

Lieve t’s. M’n dochter is bet zo oud als jou. Vorig jaar kwam ze aan dat ze ook een eigen paardje wilde. Ik heb toen gezegd zoek maar een baantje en als je 2000 euro bij elkaar hebt kom je maar eens praten. Nou ik kan je zeggen het is haar gelukt. Ze heeft twee maanden geleden haar eigen fjord gekocht. We hebben een eigen stuk gronden daar loopt hij samen met twee shetten en mijn haflinger. Ze moet meebetalen in het voer en hoefsmid en veearts doen wij de eerste keer. Daarna moet ze die ook zelf betalen. Met veearts bedoel ok de enting. En als ze verder wat wilt zal ze ervoor moeten werken. En tot nu toe gaat het goed. Dus zou zeggen blijf dromen najagen en het kan zeker uitkomen.

Ratina2018
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 18:22

kinel schreef:
Lieve t’s. M’n dochter is bet zo oud als jou. Vorig jaar kwam ze aan dat ze ook een eigen paardje wilde. Ik heb toen gezegd zoek maar een baantje en als je 2000 euro bij elkaar hebt kom je maar eens praten. Nou ik kan je zeggen het is haar gelukt. Ze heeft twee maanden geleden haar eigen fjord gekocht. We hebben een eigen stuk gronden daar loopt hij samen met twee shetten en mijn haflinger. Ze moet meebetalen in het voer en hoefsmid en veearts doen wij de eerste keer. Daarna moet ze die ook zelf betalen. Met veearts bedoel ok de enting. En als ze verder wat wilt zal ze ervoor moeten werken. En tot nu toe gaat het goed. Dus zou zeggen blijf dromen najagen en het kan zeker uitkomen.



Ik ben bijna 15. en Ik denk dat als ik 15 ben, dat ik wel een baantje wil. Maar dat word nog lang sparen..... #) /3

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Re: geef me aub even informatie hierover......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:40

Dat is net waar je je prioriteiten stelt. Als je van je bijbaantje al je geld uitgeeft aan nieuwe kledij en uitgaan duurt het natuurlijk langer dan als je alles netjes opspaart.

Kairos
Berichten: 2703
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:59

Ratina2018 schreef:
kinel schreef:
Lieve t’s. M’n dochter is bet zo oud als jou. Vorig jaar kwam ze aan dat ze ook een eigen paardje wilde. Ik heb toen gezegd zoek maar een baantje en als je 2000 euro bij elkaar hebt kom je maar eens praten. Nou ik kan je zeggen het is haar gelukt. Ze heeft twee maanden geleden haar eigen fjord gekocht. We hebben een eigen stuk gronden daar loopt hij samen met twee shetten en mijn haflinger. Ze moet meebetalen in het voer en hoefsmid en veearts doen wij de eerste keer. Daarna moet ze die ook zelf betalen. Met veearts bedoel ok de enting. En als ze verder wat wilt zal ze ervoor moeten werken. En tot nu toe gaat het goed. Dus zou zeggen blijf dromen najagen en het kan zeker uitkomen.



Ik ben bijna 15. en Ik denk dat als ik 15 ben, dat ik wel een baantje wil. Maar dat word nog lang sparen..... #) /3

Ik zou nu alvast solliciteren bij de supermarkt, kans is vrij groot dat als ze enorm krap in personeel zitten je als het een maand of twee scheelt voor je jarig bent alsnog aan de bak kan :)

~ The comeback is always stronger than the setback ~

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Re: geef me aub even informatie hierover......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:11

Adem in, adem uit en geniet van het rijden. Je ziet wel wat er op je weg komt en je nu al zorgen maken heeft geen enkele zin.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

wHoogendoorn

Berichten: 113
Geregistreerd: 04-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:13

Lieve ts, dromen is leuk! Maar weetje: Het leven op dit moment ook!

Ik herken me in jouw verhaal. Nu alweer driekwart jaar geleden werd onze pony verkocht. Van 3/4 keer in de week rijden ging ik terug naar 0 keer rijden. Lang gezocht naar een verzorgpaard, maar niks kunnen vinden. Ik was écht heel verdrietig, want paardrijden is echt mijn uitlaatklep.
Ondertussen heb ik 1 manegeles per week. Ik rij veel minder vaak dan eerst, maar ik geniet er enorm van! Vooral omdat ik me nu besef dat het niet zo vanzelfsprekend is.

Mijn advies aan jou: Probeer te genieten van wat je nu hebt. Daarnaast mag je natuurlijk lekker dromen, maar vergeet niet om ook te leven!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 42 bezoekers