geef me aub even informatie hierover......

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:23

Zal ik je een heel eerljk maar wel hard antwoord geven?.

Kies een goed vak wat leuk betaald waar je een toekomst in hebt en dan dan als hobbie een paard houden.


Je bent 14 jaar geen eigen pony en je ouders staan er schijnbaar ook niet achter... leuk zon opleiding maar er is niets in te verdienen en iedere dag mesten en vegen wil je vast ook niet. Wat helaas verder kom je niet degene die het wel halen hebben echt mega talent en werken kei en kei hard.

Ik ben 47 en geen enkele van mijn vriend uit mijn jeugd zitten nog in de paarden. Allemaal dure opleidingen diverse paarden enz.. zoveelste hypotheek enz... en wat doen ze nu? Zitten op kantoor omdat het beter verdient en ook nog graag een huis willen kopen en andere leuke dingen doen zoals een auto voor de deur.
Ik heb voor die normale baan gekozen en heb mijn eigen paard en rij volgend jaar 40 jaar waarvan ik 30 jaar een eigen paard heb (2 stuks gehad). Als je wil kan je het maar een toekomst als baan? Nee zou het jezelf niet aandoen. Als hobby is het veel beter.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Nico12
Berichten: 811
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:36

Toen mijn dochter jou leeftijd had ging ze vrijwel elke week op wedstrijd met haar 2 pony's. Echter op haar 18e gestopt om toch een opleiding te volgen. Financieel gezien zou ze door die opleiding weer kunnen paardrijden.
Zelf heb ik mijn eigen paarden verkocht en nu al jarenlang als bijrijder, het geld wat ik daardoor bespaar daar kan ik leuke dingen mee doen.
Mijn tip is blijf die lessen volgen en probeer daarnaast een verzorgpaard te krijgen. Met wat mazzel rij je dan na enige tijd ook op het verzorgpaard.


san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: geef me aub even informatie hierover......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:08

Ik droomde ook jaren van een eigen paard. Vanaf mijn eerste baantje, toen was ik 15, heb ik gespaard. Toen ik afgestudeerd ben en een paar maanden werkte heb ik mijn eerste eigen paard gekocht.
Het kost veel geld en je moet keuzes maken, je kan het maar 1 keer uitgeven, maar als je het echt wilt is het haalbaar.
Doe goed je best op school, zoek een leuke opleiding uit waarbij je ook redelijke kansen hebt op een baan. En houd de paarden voor de hobby, dan blijft het ook leuker.
Als je meer ervaring op wilt doen, zoek een verzorgpony of kijk of je op de manege af en toe kan helpen. Bijvoorbeeld tijdens beginnerslessen zijn wat ervaren meiden die willen helpen vaak erg welkom.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Leo3hoekje
Berichten: 520
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 00:28

Hey! Ik zou me er niet al te druk over maken. Ik ben inmiddels 32 en ik heb al heel wat verschillende paardenavonturen gehad. Ik rij nu al 2 jaar hetzelfde paard bij en dat gaat nog steeds fantastisch. Ook naast de studie en werk heb ik bijna altijd gereden. Eigen paard is nog wat te prijzig, maar ik heb nu alle lusten en heel weinig lasten wat eigenlijk wel heel prima is. Qua opleiding moet hhe vooral iets gaan doen wat je leuk vind, wat je er later mee gaat doen (of wat niet) komt vanzelf wel goed. Ik ken bijna ni emand die precies doen waar ze voor gestudeerd hebben. Het leven gaat meer om de weg dan om de eindbestemming. Geniet van het nu en denk niet te veel na over later. Sparen is wel een goeie tip. Sowieso. Ben ik veel te laat mee begonnen :+ succes!

get off my back

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 00:45

Toen ik 12 was heb ik m'n eigen pony gekregen van m'n ouders. Toen ik 16 was heb ik ze moeten verkopen ivm m'n opleiding. Nu ben ik 20 en rij ik gewoon een paardje 2 a 3 keer in de week omdat ik het financieel niet zelf kan betalen en nog steeds de tijd er niet voor heb. Als ik jou was zou ik gewoon even wachten en over een aantal jaren kijken of je het kan betalen.

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 01:12

Een paard of pony is inderdaad duur, vooral het onderhoud en het spaarpotje dat je moet hebben voor onverwachte kosten zoals dierenarts.

Maar waarom zou je later geen paard kunnen betalen? Dat weet je op voorhand niet. Het hangt ook af van je levensstijl dan. Sommige mensen willen graag een maximale hypotheek, gaan vaak uit eten, 2x per jaar op vakantie. Maar er zijn ook mensen met een gemiddeld salaris die wat kleiner wonen, niet regelmatig op vakantie gaan, wat minder waarde aan luxe hechten en gewoon een paard kunne betalen.
En wie zegt dat je op die leeftijd nog wel een paard wilt? Zelfs dat weet je op voorhand niet.

Ik zou me er dus niet druk om maken. Geniet er van dat je lekker 2x per week kan rijden. En mocht je een verzorgpony/bijrijdpaard tegen komen, pak die kans met beide handen aan!

Daarnaast zou ik wel beseffen dat de kans enorm klein is dat je bovenaan de top komt en je geld ermee kan verdienen. Dat is maar voor zéér weinig mensen weggelegd. Over het algemeen kost het gewoon behoorlijk wat geld om aan de subtop mee te kunnen rijden.

Go_ma

Berichten: 14
Geregistreerd: 20-10-18
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 07:22

Ik denk dat het niet zoveel zin heeft om je nu al druk te maken of je over 10 jaar een eigen paard kan hebben of niet. Het is goed om je dromen na te jagen, maar doe dat dan wel op een positieve manier en niet door je er zoveel zorgen om te maken. Dus geniet van het leven nu en of je later wel of niet een eigen paard kunt en wilt hebben is vooral een kwestie van keuzes maken en je prioriteiten bepalen. En die prioriteiten kunnen nu wel heel anders zijn dan over 10 jaar.

When nothing goes right, turn left.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 17:51

Ik ben 30 en heb een hartstikke leuke pony. Ik wil heel graag de wedstrijden in en kür op muziek op l niveau rijden maar ik weet dat het er nu nog niet inzit. Ik zou heel graag willen dat mijn bijrijdsters wedstrijden rijden en de 1 vind onderlinge wedstrijden leuk en de ander vind native rijden leuk. Nou prima maar ik zou het geweldig vinden als 1 van hun het voortouw zou nemen en officieel zou starten.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers