Koerijden, wat vinden jullie?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
Simoontje04
Berichten: 107
Geregistreerd: 06-01-18

Koerijden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 15:51

Hoii,
Ik ben Simone en woon op een boerderij. Ik heb een eigen pony, maar vanwege rugklachten kan ik daar niet op rijden. En nou ben ik, als ik tijd heb, best veel met onze pinken (grotere, oudere kalveren) bezig. Ik heb zelf ook echt een geweldige koe, waar ik toen ze nog pink was, rond een jaar, toen ze lag weleens op gezeten heb. Als ze opstond sprong ik er altijd meteen af. Ondertussen is ze 5 jaar. Maar ik vraag me af, wat vinden jullie eigenlijk van koe/pink rijden? Ik vind het zelf niet zielig zolang je het rustig opbouwt en ze niet gaat overvallen door er zomaar op te gaan zitten. En ik zou zelf ook niet met zadel rijden, gewoon met een halster, meer niet. (en cap natuurlijk)


Amado
Berichten: 1323
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Koerijden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:58

Ik zie t probleem er niet van in hoor, je kunt alleen geen springkoe verwachten :p

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

Lumi

Berichten: 4427
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Koerijden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:59

Ik zou zeggen, gewoon proberen. En dan wil ik wel het resultaat zien _O-


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

Pandora2
Berichten: 19831
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:08

Als je niet rijdt op je pony wegens rugklachten, zou ik alvast niet op een koe gaan zitten }> :+
Of is het de pony die rugklachten heeft ?

Oehlala
Berichten: 4292
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Koerijden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:10

dat is dan niet lol met je knol maar lol met je koe. gewoon doen.

Shenavallie
Berichten: 11500
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:10

Pandora2 schreef:
Als je niet rijdt op je pony wegens rugklachten, zou ik alvast niet op een koe gaan zitten }> :+
Of is het de pony die rugklachten heeft ?

Dit was ook het eerste wat ik dacht. :D

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:16

Amado schreef:
Ik zie t probleem er niet van in hoor, je kunt alleen geen springkoe verwachten :p


:Y)

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:22

Shenavallie schreef:
Pandora2 schreef:
Als je niet rijdt op je pony wegens rugklachten, zou ik alvast niet op een koe gaan zitten }> :+
Of is het de pony die rugklachten heeft ?

Dit was ook het eerste wat ik dacht. :D

Dit dacht ik ook!Misschien hobbelt een koe minder?Als je je koe goed behandelt,kun je het wel proberen denk ik.

Pandora2
Berichten: 19831
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:24

Spruit schreef:
Amado schreef:
Ik zie t probleem er niet van in hoor, je kunt alleen geen springkoe verwachten :p


[ Video ] :Y)

:') _/-\o_ _O-

Amado
Berichten: 1323
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:29

"]
Spruit schreef:
Amado schreef:
Ik zie t probleem er niet van in hoor, je kunt alleen geen springkoe verwachten :p


[ Video ] :Y)



Hahaha ja ik bedoelde meer richting de 50-70 cm

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

Jolliegirl

Berichten: 32931
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Koerijden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:39

Die loopt die koe alleen maar af te trappen.. Tjemig..

Denk ook dat de rug van een koe hier niet echt sterk genoeg voor is?

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:48

pinken kan je denk ik vergelijken met jaarlingen bij paarden? vanaf wanneer is een koe uitgegroeid? zou er niet een uur op gaan rijden. volwassen koeien zie ik het probleem niet van. en pinken kan je vast wel inrijden. alleen niet te lang. ik zou zeggen gewoon proberen! als het melkkoeien zijn miss met deken onder je billen tegen het schuren van de ruggegraad met bv een logeersingel of dekensingel. Maak je foto's voor ons?

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

troi
Berichten: 16981
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:50

Vroeger werden ossen gebruikt om de zwaarste lasten te trekken, zwaarder dan de paarden konden trekken. Runderen kunnen heel wat hebben hoor!

Al lijkt het me niet zo goed voor de melkproductie, maar goed dat heeft een pink nog niet natuurlijk

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:53

Sas_Mon schreef:
pinken kan je denk ik vergelijken met jaarlingen bij paarden? vanaf wanneer is een koe uitgegroeid? zou er niet een uur op gaan rijden. volwassen koeien zie ik het probleem niet van. en pinken kan je vast wel inrijden. alleen niet te lang. ik zou zeggen gewoon proberen! als het melkkoeien zijn miss met deken onder je billen tegen het schuren van de ruggegraad met bv een logeersingel of dekensingel. Maak je foto's voor ons?

Rond de 2 jaar krijgen ze hun 1e kalf, dan zijn ze een vaars. Een jaar later hun 2e en zijn ze ook echt een koe. Qua leeftijdontwikkeling dus niet echt te vergelijken.

TS, ik denk dat je zelf wel kan aanvoelen tot hoe ver je kan gaan. Enne, deel even of het een succes is. Dan ga ik nog eens nadenken of ik ook een koe ga beleren :+

:)

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:06

Jolliegirl schreef:
Die loopt die koe alleen maar af te trappen.. Tjemig..

Denk ook dat de rug van een koe hier niet echt sterk genoeg voor is?

Hoezo zou de rug van een koe niet sterk genoeg zijn?

Ik heb meerdere keren op koeien gezeten en het is echt heel apart :+ Als de koe/ os zijn hoofd naar beneden doet is er gewoon helemaal niks meer en kukel je zo voorover :')
Kan echt prima hoor! gebeurt ook wel vaker. Of het ook echt leuk is als rijdier is een tweede vraag. Persoonlijk vind ik het leuk om eens voor de grap op een koe te zitten, maar écht rijden zijn ze vaak wel te lui voor..
Ik vraag me ook vooral af waarom je niet op een pony kan rijden en wel op een koe? Is het het paard dat rugklachten heeft of jij? Want als jij rugklachten hebt, dan zal ik net zo goed niet op een koe gaan rijden. Dan kan je beter een leuk gangenpaard op zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:11

Wat vinden je ouders (en ik neem aan dat dat de eigenaren zijn) ervan?
Als hun het goed vinden, zou ik rustig aan beginnen! Wie weet lukt het wel :D Cap is inderdaad een must, en iemand die helpt en in de buurt is ook :)

Let wel... Koeien zijn een stuk harder van karakter dan paarden, (als ze niet willen, gebeurt het ook niet) en vaak ook wat lomper :=

Veel plezier!
Stiekem wou ik dit vroeger ook, maar ik kreeg mijn vader niet zo gek :D Juist omdat ze een inkomstenbron zijn, mocht er iets mis gaan...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Koerijden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:38

Toen ik 12 was stond ik op een boeren bedrijf en de zonen en buurjongens deden allemaal aan pinken rijden. Dan sprongen ze achter in de wei op een pink en kwamen bokkend naar voren toe. Was echt hun lolletje.

Je kan koeien best veel leren, dus ook wel beleren. Je ziet ook wel filmpjes. Maar ik zou rekening houden met hun bouw en gangen, dus geen Z dressuur verwachten.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Koerijden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:49

Ik heb ook weleens een koe gereden. Maar vind een paard toch fijner zitten.

Laat je het resultaat zien als het lukt?

Be happy eat a snackkie

Anoniem

Re: Koerijden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:10

Ik vind het stoer dat je dat doet! _/-\o_

7ofhearts

Berichten: 2731
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Koerijden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:17

Waarom zou je het willen???
Er zijn zoveel alternatieven, dus waarom die koe pesten.........want meer is het in mijn ogen niet.
Knuffelen, extra goed verzorgen en eventueel grondwerk op vrijwillige basis van de koe.......prima.
Rijden -:(-

Niet zeuren maar lééf!!

jan_ineee
Berichten: 53
Geregistreerd: 15-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:23

Net zoals bij paarden zul je een koe moeten trainen..
Eerst vanaf de grond & héél belangrijk ( vooral bij een koe ) win zijn vertrouwen.
En nog even een maar: Koeien zijn niet gefokt om op te rijden, dus 10min/een kwartier is echt lang zat.
Hou je ons op de hoogte? :) Ben benieuwd! *\o/*

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:26

RaafSmits schreef:
Waarom zou je het willen???
Er zijn zoveel alternatieven, dus waarom die koe pesten.........want meer is het in mijn ogen niet.
Knuffelen, extra goed verzorgen en eventueel grondwerk op vrijwillige basis van de koe.......prima.
Rijden -:(-


Zo.. rustig aan. Ieder ander dier ‘pesten’ mag dan wel? Er zijn genoeg mensen die koe rijden.

Ik zou zeggen probeer het TS. Wel foto’s :))

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Koerijden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:37

Mmm denk dat het niet kwaad kan. Maar vind het wel beetje gevaarlijk. Hoe vaak je wel niet leest / hoort dat er weer iemand dood gedrukt is. Koeien kunnen gigantisch lomp zijn, hoeft niet eens uit kwaadheid te gebeuren.

Grote broer geboren op 7-7-14
Kleine broer geboren 7-11-18

Silly1972

Berichten: 14761
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Koerijden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:45

Ik heb als klein meisje wel eens een koe gereden en ja hst kan, maar het zit echt totaal niet lekker!

De ruggengraat steekt meer uit dan die van een paard en loopt meer bol.
Was ook eens en nooit weer :P

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Danielleeee_
Berichten: 3158
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Koerijden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:52

Ik vind koeien altijd zo krakkemikkig overkomen, met die botten die zo uitsteken :') Maar als haar rug sterk genoeg is en ze het leuk vindt, kan je het altijd eens proberen :) Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zit. Het lijkt mij heel puntig zitten door de ruggengraat en vorm, maar als ik zo de reacties hier lees, valt dat dus best wel mee :D

*pum*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers