Koerijden, wat vinden jullie?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
cursebreaker

Berichten: 11343
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Koerijden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:51

Ik snap idd ook niet waarom mensen hier overheen vallen maar dan wel op de rug van een paard stappen. Mompelt iets over hypocriet zijn...

@TS, ik ben heel erg benieuwd hoe je koe-rijden-avontuur gaat zijn en kijk uit naar foto's/filmpjes haha.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:46

RaafSmits schreef:
Ach, als we nu allemaal vegetariër worden is er een overschot aan koeien.
Kunnen de megastallen dicht en gaan we allemaal aan een koe. }:0

Zonder gekheid, dit soort ideeën valt bij mij onder de categorie aandacht.


Miischien was je je er niet van bewust: Je reageert in een Young Rider topic. Dan zou ik het persoonlijk wat vriendelijker houden.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:48

Lienie_F schreef:
Een giraf lijkt me qua lengte van teugels wat minder handig, maar verder toch best leuk om een keer te proberen :+

Maar zonder gekheid, er wordt natuurlijk ook op kamelen en ezels gereden. Dat zijn de dieren die in andere gebieden voorhanden waren ipv paarden, en dat gaat ook prima.


Ach gewoon 2 longeerlijnen aan een halster hangen, kom je er ook :Y)

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:54

Lol en wel een foto showen hier he.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18665
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:54

Er is volgens mij een bokker die koe rijd! Ik meende er iig op bokt eens over gelezen te hebben. Ik heb nu niet veel tijd, maar ik zal eens kijken of ik dat topic nog vinden kan

XladyX

Berichten: 1285
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:55

sanso schreef:
Lienie_F schreef:
Een giraf lijkt me qua lengte van teugels wat minder handig, maar verder toch best leuk om een keer te proberen :+

Maar zonder gekheid, er wordt natuurlijk ook op kamelen en ezels gereden. Dat zijn de dieren die in andere gebieden voorhanden waren ipv paarden, en dat gaat ook prima.


Ach gewoon 2 longeerlijnen aan een halster hangen, kom je er ook :Y)


Ik zou wel een borsstuig gebruiken overigens, anders glij je er net zo snel aan de achterkant van de rug weer af -O-

Maar TS, het gebeurd dus wel meer en als je al enig ervaring hebt met koeien lijkt het mij niet zo'n probleem. Lekker zal het misschien niet zitten maar als je er allebei (koe en jij) lol in beleeft waarom niet.

7ofhearts

Berichten: 2731
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:54

Dus als je reageert in een young rider topic moet je alles maar pamperen en goed vinden?

Als een koe een geschikt rijdier zou zijn geweest was men daar eeuwen geleden al achter gekomen, zoals destijds met het paard.
Het zou wat zijn als de boer niet alleen een dier had dat melk en vlees gaf maar ook nog eens te berijden was.
Het ideale boerderijdier.

Je kan een hond erg goed als huisdier houden, maar hetzelfde doen met een wolf een vos of hyena zal ik niet aanraden ook al zijn er enkele gevallen bekend dat de mens een fantastische band met zo een dier kan opbouwen.
En toch bijt het van voor en poept het van achter........net als een hond.

Verder is het alles behalve mijn bedoeling om TS belachelijk te maken, en ik weet eerlijk gezegd niet wat belachelijker is.
Of om haar te vertellen wat IK er van vind óf om haar weg te schrijven als een meiske van 14, dat net komt kijken.

En daarnaast is er ook nog de gevaarzetting.
Koeien zijn behoorlijk onvoorspelbaar en lomp en daarvoor vind ik het ook not done om een meisje van 14 aan te gaan moedigen om het maar vooral eens te gaan proberen.
Leuk!!! wij willen foto's en filmpjes zien.
Neem een halster en twee touwen en een dikke pad...."daarmee gaat het vast ook wel lukken."
Nou, ik bedank daarvoor.
En voor het welzijn van de koe en zeker zo goed voor het welzijn van "een meiske van 14 "

Niet zeuren maar lééf!!

cursebreaker

Berichten: 11343
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:56

Even los vh wel/niet moeten rijden op een koe.

Het ‘meiske’ is opgegroeid met koeien dus zal meer verstand van hebben over de omgang en eventuele risico’s die eraan kleven als een gemiddelde volwassen persoon ook al is ze 'maar' 14 - ook heeft ze al een diepere band met deze specifieke koe dus is het ook anders imo als dat ze de eerste de beste koe uit de wei plukt.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

7ofhearts

Berichten: 2731
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:01

In dat geval vraag ik me af wat de ouders er van vinden.
Lijkt me doorslaggevender dan wat Bokt er van vind.
De ouders kennen tenslotte het meisje én de koe die ze op het oog heeft.

Niet zeuren maar lééf!!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:32

Toevallig zag ik vandaag nog een filmpje voorbij komen van een vrouw in Frankrijk (?) die met een stier rijdt en ook grondwerk doet. Ik vind dat er eigenlijk niet zo mega raar uitzien eigenlijk :D ze geven ook oa shows over de hele wereld:

edit: krijg geen werkend linkje geplakt hier, maar je kan het terugvinden als je via de zoekfunctie op Facebook 'Aston the smart bull' ingeeft.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

tammiebels

Berichten: 970
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Koerijden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:54

Die link had ik al geplaatst hierboven ergens

Déjà Vu (v. Jazz x Havidoff x Aktion), bevallen van Tsunoda B, hengst v. My Blue hors Santiano, 8 mei 2023

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 23:02

RaafSmits schreef:
Dus als je reageert in een young rider topic moet je alles maar pamperen en goed vinden?


Tussen onvriendelijk reageren en pamperen zit nog een hele wereld.

En ik weet toevallig dat je het best goed kunt, op een sympathieke manier je mening geven. :j ;)

beert
Berichten: 2393
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 23:16


Amigo_tje

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 23:31

RaafSmits schreef:
Je kan een hond erg goed als huisdier houden, maar hetzelfde doen met een wolf een vos of hyena zal ik niet aanraden ook al zijn er enkele gevallen bekend dat de mens een fantastische band met zo een dier kan opbouwen.
En toch bijt het van voor en poept het van achter........net als een hond.


euhm.... honden zijn van oorsprong wolf, hé. dat weet je toch? Beetje sneu om bovenstaande te gaan roepen wetende dat honden gefokt zijn door de mens vanuit verschillende soorten wolven.
Enkele hondensoorten hebben zelfs nog het wolfse in hen + het instinct.

Hyena's en wolven zijn getest door onze voorvaderen en daaruit is gebleken dat de wolf het beste als huidier kon gehoude worden.

Los daarvan, als je op een paard zijn rug kan/mag zitten, kan dat ook op die van een koe!

Anatomisch gezien is een paard ook helemaal niet gemaakt om er een mens op te laten zitten, laat staan om er proefjes op muziek mee te gaan doen of hindernissen te gaan nemen.

Dus hypocrisie ten top, als jullie op een paard gaan zitten, waarom ddan niet op een koe??

Ik zeg hiermee ook niet dat een koe zal doen/kunnen wat een paard doet of kan. Ik wil maar gewoon aangeven dat er hier nogal hoog van de toren wordt geblazen door aantal mensen.
Als men vindt dat je niet op een koe moet gaan zitten, dan moet je ook maar niet meer op een paard gaan zitten.
Want op t eind bijft het wel hetzelfde: je zit als mens op een dier! En dieren zijn niet uitgevonden zodat mensen er op zouden kunnen gaan rijden ;)

Charley ;( Weg, maar nooit vergeten... 01/05/08 - 19/05/08

[BKR] Wie kent mn merrie?

Mondy

Berichten: 11769
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 23:35

Volgens mij zet niemand haar weg als iemand die net komt kijken :?
Maar ja ik vind het bijzonder dat een meiske/meisje/dame (kind) van 14 zo'n toon op haar berichten krijgt :)
Maar een bericht met een serieuze vraag beantwoorden met dat het het zoeken van aandacht betreft.. Ja dat vind ik belachelijk en is heel iets anders dan wat je in je laatste post zet ;)
Daar kan ze wat mee en is onderbouwd.

Daarbij geef ik je absoluut gelijk dat je het niet zomaar even moet doen maar ik gok dat de ts dat zelf ook weet. Ze is er goed over na aan t denken als ik het zo lees.

Qua onderbouwing ben ik t niet met je eens en ga ik mee met bovenstaande. Maar uiteraard neem ook ik aan dat haar ouders het er mee eens zijn/het goedkeuren als ze het door wil zetten.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 23:44

Amigo_tje; het is helemaal niet duidelijk hoe mensen wolven ooit gedomesticeerd hebben, of dat wolven er zelf 'ingegroeid' zijn aangezien het aaseters zijn en daarom misschien vanzelf dichter bij de mens zijn komen te staan. In deze tijd werden dieren ook nog niet opgesloten in een veel te kleine ruimte, zal ook vast wel een rol gespeeld hebben.
Er zijn ook plaatsen waar mensen 'samenleven' met hyena's, die dieren komen 's nachts gewoon de stad binnengelopen en komen dan bij mensen schooien voor restjes. Dat wilt nog niet zeggen dat je een hyena als huisdier in de stad kan houden..

"Los daarvan, als je op een paard zijn rug kan/mag zitten, kan dat ook op die van een koe!"
Wel goed onderbouwd... Dieren verschillen allemaal van elkaar. In principe kan je op elk dier zijn rug gaan zitten als je wilt hé, maakt dat het dan goed? Je kan ook op een alpaca gaan rijden als je wilt, of het goed is voor dat beest is een andere vraag.

Tegenwoordig zijn er ook wel mensen die het paardrijden in vraag gaan stellen, al zal je die hier niet snel op dit forum vinden waarschijnlijk. :')
Maar zoals je zelf aangeeft is het misschien wel iets leuk om over na te denken; waarom wel op je paard blijven rondhobbelen terwijl ze daar niet voor gemaakt zijn en het enkel voor je eigen plezier is?

Anne_GTI

Berichten: 18194
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 23:53

Een koe is een stuk minder meegaand als een paard en het zit niet echt lekker. Als ie het zat is stopt ie ermee.

Een paard heeft veel meer will to please.

Ik "reed" vroeger elke dag op een koe; de akela van de kudde. Die deed ik een halster op met aan beide kanten een touw. Dan sprong ik erop en reed haar naar stal voor het melken terwijl ik de rest vooruit dreef.

De lactatie was er niet minder om. Werd uiteindelijk 100.000 literkoe.

Heb ook weleens een caveletti neergezet. Was geen succes. Daar banjerde ze doorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 07:49

Anne_GTI schreef:
Heb ook weleens een caveletti neergezet. Was geen succes. Daar banjerde ze doorheen.

Ik zie dit ook zo voor me _O-

Zoolgangster

Berichten: 9522
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 12:37

HelmerG schreef:
Even los vh wel/niet moeten rijden op een koe.

Het ‘meiske’ is opgegroeid met koeien dus zal meer verstand van hebben over de omgang en eventuele risico’s die eraan kleven als een gemiddelde volwassen persoon ook al is ze 'maar' 14 - ook heeft ze al een diepere band met deze specifieke koe dus is het ook anders imo als dat ze de eerste de beste koe uit de wei plukt.


Precies. En daarbij: als een koe iets niet wil, vertikt ie het. Ik vermoed dat de koe van TS de extra aandacht als troetelkoe/rijdier best wel leuk vindt. Maar urenlange ritten, nee, dat zal het hem niet worden, maar ik denk ook niet dat TS dat van plan is. :D

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.


Shenavallie
Berichten: 11500
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:29

Grappig om te lezen hoe mensen zo op elkaar kunnen reageren, terwijl de topic-titel om de mening van de bokkers vraagt: 'wat vinden jullie?'. ;)
Dan maakt het toch niet uit wat iemand vindt? Zolang diegene het onderbouwt, dan is het alleen maar stof tot nadenken, lijkt mij tenminste. Ik vind het wel interessant om te lezen wat iemand wel of niet beweegt om op een koe te willen zitten. Zo vind ik het ook interessant om te lezen wie het vanaf de zijlijn aanmoedigt of juist afraadt, mits men aangeeft waarom men die mening heeft. De voors en tegens hebben er in ieder geval tot nu toe voor gezorgd dat ik er zelf nog geen uitgesproken mening over heb. Ik kan mij namelijk in beide 'partijen' vinden.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

julius_juut

Berichten: 3093
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:39

Deze kwam langs op mijn facebook, vond ik wel erg leuk:


"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

Pandora2
Berichten: 19831
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:44

_/-\o_ <3


J_emma

Berichten: 809
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Koerijden, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:52

Ik word alleen al niet vrolijk van hoe mijn paard in de bak mest (pakt bij voorkeur de halve hoefslag mee in een meterslang spoor). Maar zo'n stierenvlaai uit je bak scheppen lijkt me helemaal geen feestje..

kirsty2004
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:59

wij krijgen binnenkort een paar kalferen die willen we ook gaan beleren om er als ze oud genoeg zijn op te rijden maar hoe kun je ze eigenlijk beleren??


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers