Tips verkopen van dekjes etc?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Tips verkopen van dekjes etc?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 22:14

Hallo,
ik weet niet of dit hier mag. Maar ik wil misschien een klein bedrijfje gaan opzetten mbt het verkopen van dekjes, halsters dekens. Denk dan aan merken zoals Eskadron, Spooks etc Die ik inkoop en dan verkoop. Heeft iemand tips? En zou hier interesse in zijn? Is het dan handig als ik een site opzet? Ik hoor graag jullie meningen hierover!

Alvast bedankt!


_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Tips verkopen van dekjes etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:19

Denk dat de interesse erin wel hoog zit maar of het heel rendabel is weet ik niet. Kun je beter zelf groot setjes inkopen met kortingsacties en jaar later doorverkopen. Zie namelijk geregeld gebruikte setjes voorbij komen die voor nieuwprijs of hoger worden aangeboden en ook super snel worden verkocht.

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 22:22

_Zoe schreef:
Denk dat de interesse erin wel hoog zit maar of het heel rendabel is weet ik niet. Kun je beter zelf groot setjes inkopen met kortingsacties en jaar later doorverkopen. Zie namelijk geregeld gebruikte setjes voorbij komen die voor nieuwprijs of hoger worden aangeboden en ook super snel worden verkocht.
Waarschijnlijk worden het dan nieuwe of zgan setjes! Bedankt voor je tip! Ga hem onthouden!

Hutcherson

Berichten: 7267
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:23

Heel eerlijk. Ik denk dat dit absoluut geen kans van slagen heeft.
Je concurrent tegen divoza, epplejeck, agradi, etc etc etc.
Je bent dan niet 'bijzonder'. En jouw inkoopprijzen liggen hoger dan bv voor. Epplejeck. Kortom, jij zult meer moeten betalen voor inkoop en zult dus ook hogere prijzen moeten hanteren voor verkoop.
Dus kopen je klanten bij andere bedrijven.

Allereerst moet je nagaan of je met een bedrijfje kans van slagen hebt op de markt. Hoeveel vraag is er? Volgens mij is het met dekjes vooral als je een leuke collectie hebt, dan kopen mensen dat. Niet zozeer omdat iemand dekjes nodig heeft.

Halsters idem dito. Bij decathlon kosten ze €4.
Brabantsruiterhuis heeft geregeld grote outlet acties met drie rijbroeken voor de prijs van 1. Dan spreken we over 90€ voor drie broeken. Das €30 per broek. Daar kun jij geen goede merken voor inkopen.

Tevens moet je nadenken waarom jij anders bent dan ieder ander winkeltje dat wil starten in die branche? Wat ga jij extra doen?
Er gaan veel ruitersportzaken dicht die de concurrentie niet aan kunnen.
Wat dacht je van verkoop via marktplaats of via facebook.

Bedenk je dat als je je bedrijf officieel start (dus bij kvk) dat je btw aangifte moet doen elk kwartaal. Dat moet een boekhouder doen (tenzij je familie hebt of kennis hiervan) en kost je telkens geld. Als je het zwart doet dan loop je andere risico's. Als jij een webshop hebt hebben jouw klanten recht om de gekochte producten binnen 14 dagen retour aan te melden en nogmaals 14 dagen om het retour te sturen. Je bent ook verplicht om de verzendkosten retour te betalen die jij dua eigenlijk kwijt was aan bv postNL.

enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 22:25

RoyceMack schreef:
Heel eerlijk. Ik denk dat dit absoluut geen kans van slagen heeft.
Je concurrent tegen divoza, epplejeck, agradi, etc etc etc.
Je bent dan niet 'bijzonder'. En jouw inkoopprijzen liggen hoger dan bv voor. Epplejeck. Kortom, jij zult meer moeten betalen voor inkoop en zult dus ook hogere prijzen moeten hanteren voor verkoop.
Dus kopen je klanten bij andere bedrijven.

Allereerst moet je nagaan of je met een bedrijfje kans van slagen hebt op de markt. Hoeveel vraag is er? Volgens mij is het met dekjes vooral als je een leuke collectie hebt, dan kopen mensen dat. Niet zozeer omdat iemand dekjes nodig heeft.

Halsters idem dito. Bij decathlon kosten ze €4.
Brabantsruiterhuis heeft geregeld grote outlet acties met drie rijbroeken voor de prijs van 1. Dan spreken we over 90€ voor drie broeken. Das €30 per broek. Daar kun jij geen goede merken voor inkopen.

Tevens moet je nadenken waarom jij anders bent dan ieder ander winkeltje dat wil starten in die branche? Wat ga jij extra doen?
Er gaan veel ruitersportzaken dicht die de concurrentie niet aan kunnen.
Wat dacht je van verkoop via marktplaats of via facebook.

Bedenk je dat als je je bedrijf officieel start (dus bij kvk) dat je btw aangifte moet doen elk kwartaal. Dat moet een boekhouder doen (tenzij je familie hebt of kennis hiervan) en kost je telkens geld. Als je het zwart doet dan loop je andere risico's. Als jij een webshop hebt hebben jouw klanten recht om de gekochte producten binnen 14 dagen retour aan te melden en nogmaals 14 dagen om het retour te sturen. Je bent ook verplicht om de verzendkosten retour te betalen die jij dua eigenlijk kwijt was aan bv postNL.
Ik was van plan het dan via fb en marktplaats te gaan verkopen! Moet je dan ook naar de kvk?

A_nouk

Berichten: 11615
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Tips verkopen van dekjes etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:43

Vanwege de leeftijd van TS verplaats ik dit topic naar YRT :)

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Tips verkopen van dekjes etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:28

niets is onmogelijk. en toch ben ik het eens met de reacties van hierboven. Er zal heus wel interesse en vraag zijn naar deze producten, maar de echte vraag is of het rendabel is. waarom kiezen mensen voor jou ipv agradi etc etc? ik denk dat je beter eerst eens goed de markt moet onderzoeken voordat je een bedrijfje begint.

xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Tips verkopen van dekjes etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:36

Ik ben hier mee bezig (geweest)
Eskadron, spooks, le mieux. Maak je geen schijn van kans mee. Je kan beter opzoek gaan naar wat exclusievere merken die niet veel te vinden zijn in nederland. En je komt echt nét te laat want je had eigenlijk naar de Spoga moeten gaan vorige maand.

❥ Esprit

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:43

Als je er een bedrijf van wil maken moet je wel naar de KVK en ook aangifte doen. Heeft ook z'n voordelen natuurlijk. Maar ook zeker nadelen. En het is niet zo dat je een dekje van 30 inkoopt en verkoopt voor 40 euro dat je die 10 euro in je zak kan steken.
Maar hoe zie je het nu voor je eigenlijk? Hoeveel zou je er mee willen verdienen of hoeveel zie je jezelf verkopen?

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Dreamer459
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-10-18

Re: Tips verkopen van dekjes etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:55

Misschien op insta, of bokt ofzo??? X-

Hutcherson

Berichten: 7267
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Tips verkopen van dekjes etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:17

Je kunt het 'zwart' doen. Maar dan is de kans dat je er echt iets leuks mee gaat verdienen nihil.
Paar tientjes in de maand verwacht ik.

maitestar23

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:53

Er zijn ook veel merken en bedrijven die niet samenwerken met webshops of een hele hoge minimale afname hebben.
Zo heb ik eens gekeken naar Harry's Horse maar daar moest ik een minimale afname doen wat gelijk staat aan onze maandomzet #)
En wij zijn gewoon een volwaardige dierenwinkel met een prima omzet hoor maar helaas was dat voor ons absoluut geen doen 8)7 Maar voor een webshop dus helemaal onmogelijk...
Dus hou ook dat soort dingen in gedachten.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Tips verkopen van dekjes etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:21

Als je ze via de officiële weg wilt inkopen, heb je veelal al een KvK nummer nodig om in te mogen kopen.
Dit geld ook voor een webshop, als je een professionele webshop wilt, vragen de meesten "verkopers"van websites ook om een KvK.

Ook de fiscus kijkt mee op marktplaats, als je geregeld nieuwe producten aanbied, weten ze je ook te vinden en reken dan maar op een flinke boete, omdat het zwart verdienen is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers