Ras paard

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eee2000
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-08-18

Ras paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 13:09

Hoihoi! Weten jullie misschien wat een handig beginners paard is? Welk ras?


maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Ras paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:11

Ras is niet belangrijk. Vraag aan je instructeur of hij/zij een geschikt paard wil helpen zoeken.

Simoontje04
Berichten: 107
Geregistreerd: 06-01-18

Re: Ras paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:42

tinkers zijn vaak rustig en lief

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: Ras paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:48

Ik zou niet zoeken naar ras maar naar karakter.

Sintara

Berichten: 7273
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:49

Het ras maakt niet zo uit, maar bedenk wat je wilt. Vind je het makkelijker als het paard wat voorwaartser is, of voel je je veiliger op eentje die het liefst langzamer gaat? Vind je een groot paard makkelijker uitzitten dan een klein paard, of heb je bijvoorbeeld hoogtevrees?

Wees eerlijk naar jezelf over onzekerheden en voorkeuren. Dit soort dingen zijn goed om te weten, want als je een beginner bent (en ik neem zomaar aan, niet zo goed kunt rijden) kan je het beste zo fijn en zelfverzekerd mogelijk beginnen met een paard.

Als je eerder bij een manege of stal hebt gereden, zijn daar ook vast wel mensen die een goed adres voor je weten om te gaan kijken. Neem ook altijd iemand mee, zoals een instructeur.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Ras paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:23

Wellicht ook een iets ouder paard. Koudbloeden zijn vaak wat koeler in de kop, maar ook daar zitten heethoofden tussen en owee als zo'n dikkerd ergens geen zin in heeft :+ Weet je instructeur op de manege niet een leuk paardje staan/ meehelpen zoeken? :) Of rijd je niet op een manege?

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

nine1987

Berichten: 8313
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:26

Simoontje04 schreef:
tinkers zijn vaak rustig en lief


Tinkers zijn ook drammers en stronteigenwijs.. Ik ben gek op onze tinker, maar ik zou het ondanks dat hij geen stap verkeerd zet, geen beginnerspaard willen noemen..

<3 Sneakers <3

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Ras paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:45

Het is meer een karakter ding.... Ik heb Belgische trekpaarden, de meeste zijn cool in het hoofd en kijken nergens van op en zijn lekker rustig. maar ik heb er ook eentje dat is een pittige dame en overal van op kijkt. Ik zou gewoon kijken op internet welk ras jou het meeste aanstaat en er dan achter proberen te komen of je een rustig, druk, groot of klein paard wil. En dan een paar paarden bezoeken die aan je eisen voldoen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers