verveling op stal

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jassie2003
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-03-18

verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-18 18:26

Heei,

ik heb sinds woensdag een suuuuuuuper leuke vp, het is een vijf jarige. Alleen er is een probleem ze staat op een manege (randstad) en die stal beschikt niet over weilanden of een goede paddock waar ze de paarden buiten kunnen staan. Ze hebben een soort van paddock maar dat is ook hun longeercirkel maar hij is niet groot genoeg om normaal te galopperen. Daarnaast is er geen buitenzet service om haar toch eventueel daar neer te zetten. Dus ze komt alleen buiten als ik of de eigenaresse er is maar ik zet haar voornamelijk buiten (losgooien). Nu ben ik woensdag met de eigenaresse geweest en zag ik toen ik even bij haar stond dat ze aan het weven was, ik weet niet of ze dat deed omdat ze graag aandacht wilde, want toen ik haar voor het eerst zag deed ze niks. Ik kan niks aan haar situatie doen want ze kan voorlopig niet naar een andere stal vanwege privé redenen, enzo hier kan ik helaas niks aan veranderen. Ik hoop dat een van jullie weet hoe ik zorg dat ze zich niet echt gaat vervelen op stal dus met iets van speeltjes, ze heeft wel genoeg contact met andere paarden (tralies en open deur waardoor ze ook kunnen ruiken) dus ze staat niet alleen.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 06-09-18 21:20, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: OP iets aangepast op verzoek


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70394
Geregistreerd: 24-05-08

Re: verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:33

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.

troi
Berichten: 16981
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:39

Oeh das heftig!

Eigenlijk vraag je ‘hoe kan ik een paard dat mishandeld wordt helpen beter om te gaan met die mishandeling’ .. Paarden zoveel uur per dag opsluiten is namelijk echt mishandeling en weven in zo’n situatie is een schreeuw voor hulp, het dier kan helaas niet praten... Ik zou dit niet kunnen aanzien en als ik echt niets kon doen voor het arme dier zou ik er ook niet aan willen meewerken, ik zou vertrekken..

jassie2003
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-03-18

Re: verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-18 18:44

ja ik weet het maar anders komt ze nog minder buiten, als ik er ben doe ik haar in de "grote paddock" zetten voor een half uur en dan doe ik haar box en daarna gaan we wat werken. Ben bezig om de eigenaresse over te halen zodat de pony wordt verplaatst naar een pensioenstal die wel weides heeft een bos om de hoek zodat ze daar lekker kan staan

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:02

Knap dat je zo je best doet voor het paardje...is ook erg moeilijk om te zien als je er niks aan kan veranderen..( ik zou het zelf niet kunnen aanzien en gelijk vertrekken)
Qua verveling is onbeperkt ruwvoer op stal wel eerste vereiste denk ik en evt voerbal of zoiets...

(Weet de eigenaresse dat je een topic opent...kan ze dat waarderen? Want met de specifieke info die je geeft ben je niet moeilijk te herkennen)

mika11

Berichten: 11085
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:10

Ja inderdaad , dacht ik ook.
Dergelijke pony's zijn wel apart, dus iemand die op die manege komt, herkent zo over wie dit topic gaat.
De eigenaresse van de pony vindt het misschien niet leuk, dat zij zo hier besproken wordt.

En verder, misschien kan er een liksteen in de stal, hooinet , plakje stro, wilgentakken.
Belangrijk is dat de pony altijd wat te knabbelen heeft.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 06-09-18 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast ivm herkenbaarheid

jassie2003
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-03-18

Re: verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-18 20:11

koe dankjewel probeer om het te veranderen kwa info maar dat veranderen dingetje is weg :D

Remembrance

Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:15

Ik zou inderdaad oppassen met de informatie die je op bokt zet. Zo woon ik in de buurt en weet ik nu precies over welk paard je het hebt, waar die staat, etc.


Ik ken de manege en de eigenaresse overigens niet dus maak je geen zorgen. Toch zou ik wat oppassen met de informatie die je geeft, misschien is de eigenaresse hier niet blij mee en stel dat ik haar wel zou kennen en haar een linkje zou sturen zou dat wel eens vervelend af kunnen lopen. :n


Verder is dit natuurlijk een super vervelende situatie... Aan de ene kant wil je niet meehelpen aan de dierenmishandeling oid en wil je er niets mee te maken hebben, en aan de andere kant wil je t paardje natuurlijk niet in de steek laten. Mag je buiten wandelen? Misschien zou dat wel fijn zijn, dat ze dan nog steeds af en toe eens lekker naar buiten kan (al is dat natuurlijk heel anders dan in kuddeverband buiten staan). :)


Dit is de reden dat ik gestopt ben met het rijden op mijn manege. Het was verder hartstikke fijn maar het is en blijft een manege waar de paarden niet langer dan een uurtje per dag in een kleine paddock mogen.

jassie2003
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-03-18

Re: verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-18 20:17

weet iemand hoe ik dan deze topic kan verwijderen/reactie kan veranderen ofzo of kan zorgen dat ik mijn dingen wat ik heb verteld kan aanpassen want ben nu heel erg bang dat ik hier problemen mee krijg terwijl dat echt helemaal niet mijn bedoeling is

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:24

Een hooinet in de stal, voerbal, speelgoed, liksteen.

Die van mij staat in de winter ook weer meer binnen en ben al bezig met dingen zoeken om haar meer te vermaken op stal. Ik sta ook op een manege. Hier hebben we wel 3 paddocks en een buitenbak waar ze los kunnen. Ik hoop dat het tot 1 nov nog redelijk weer blijft en ze overdag nog in de wei kan.

Het blijft een lastig iets. Ik kwam van een stal waar ze het hele jaar door de wei in ging, maar de manege is maar 5 minuten fietsen en die stal 45 minuten. Ik ben dus na 3 jaar toch weel terug gegaan.

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get

LoveBodin

Berichten: 4335
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:25

jassie2003 schreef:
weet iemand hoe ik dan deze topic kan verwijderen/reactie kan veranderen ofzo of kan zorgen dat ik mijn dingen wat ik heb verteld kan aanpassen want ben nu heel erg bang dat ik hier problemen mee krijg terwijl dat echt helemaal niet mijn bedoeling is


Je kan temmen, op het rode uitroeptekentje bij je bericht drukken en dan aan een mod vragen het te veranderen.

ik zal het ook even voor je doen :)

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

RianneH

Berichten: 28210
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:51

Bedankt voor de tems allen! TS had ons ook gevonden en ik heb inmiddels wat aangepast :)

"Een draver, is gaver" :D

Anoniem

Re: verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 05:36

Waarom bespreek je dit niet gewoon met de eigenaresse? Zou als eigenaar zijnde echt pislink worden als ik dit topic tegen zou komen.

Wij hebben zelfs nog contact gehad over het bijrijden van mijn paard en ik ben blij dat ik dat niet door heb gezet. :=

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 05:46

_Dominique schreef:
Waarom bespreek je dit niet gewoon met de eigenaresse? Zou als eigenaar zijnde echt pislink worden als ik dit topic tegen zou komen.

Wij hebben zelfs nog contact gehad over het bijrijden van mijn paard en ik ben blij dat ik dat niet door heb gezet. :=


Fijne reactie zeg.. not. Dit meisje maakt zich juist zorgen (terecht) over het welzijn van haar verzorgpaard. Het ís al besproken met de eigenaresse. Ik zou dat juist positief vinden als eigenaresse zijnde, aangezien ze haar best doet om het leed te verminderen.

Blij voor haar dat ze inderdaad niet je paard hoeft bij te rijden.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

Anoniem

Re: verveling op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 05:58

Jouw reactie is net zo gezellig hoor.

Hoezo dingen op Bokt vragen als ze ook gewoon aan de eigenaar van het paard kan vragen of ze wat dingetjes in de stal kan hangen tegen verveling? Zo raar is die vraag niet hoor.

Terecht dat ze zich zorgen maakt maar om hier nu een topic over te openen. Ik kom uit die omgeving en weet ook om welk paard het gaat. ;)

Tuurlijk is het positief, maar zo achter de rug van de eigenaresse om? Nee bedankt. En nee hoor, eerder blij voor mezelf dat ze mijn paard niet hoeft bij te rijden. :D


Remembrance

Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 06:08

Ik vind het ook goed inderdaad dat TS zich over haar verzortpaard bekommert gezien zijn huidige situatie ook echt niet goed is. Ze maakt nergens de eigenaresse zwart oid, ze vraagt alleen om tips.

Ja, ik zou het als eigenaresse ook vervelend vinden als ik zo'n topic over mijn paard zou vinden op het internet (en al helemaal met de hoeveelheid informatie erbij van net), maar TS heeft het topic echt geopend om haar verzorgpaard te kunnen helpen.


Ze had het inderdaad eerst met de eigenaresse moeten bespreken want dit zou voor haar een vervelende manier zijn om erachter te komen dat haar bijrijdster dingen achter haar rug om doet, maar ik vind niet dat TS echt fout zit. Ze heeft het misschien slecht aangepakt maar haar idee erachter is goed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker