Stalling betalen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe101
Berichten: 1
Geregistreerd: 13-08-18

Stalling betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 18:20

Hoi iedereen, ik ben nieuw op dit forum dus als dit niet goed staat sorry :D
Ik heb net een hele leuke leasepony gevonden die op een stalling bij mij in de buurt moet komen te staan, nu weet ik wel een paar plekjes maar het is allemaal zo duur... Ik ben bang dat ik het allemaal niet kan betalen, hoe doen jullie dit en hebben jullie misschien tips om het wat goedkoper te krijgen?

Kabayo

Berichten: 13972
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Stalling betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:20

Als je het niet kan betalen niet doen...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Stalling betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:21

Eens met hier boven...

Ergens 24/7 op een weitje is waarschijnlijk goedkoper maar zie dat maar te vinden...

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:23

Kabayo schreef:
Als je het niet kan betalen niet doen...

Helemaal mee eens.

Daarnaast, wat voor accommodatie heb je nodig vind jezelf?
Meestal is de stal met binnenbak en meerdere buitenbanen duurder dan bij de boer op de hoek die een buitenbakje heeft die niet hele jaar rond zonder plassen blijft.

Als de stallingskosten eigenlijk al te duur voor je zijn, zou ik een heel duidelijk en uitgebreid contract maken met de eigenaar van het paard over alle andere (mogelijke) kosten.
Laatst bijgewerkt door cobiie op 13-08-18 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

SparklingApp

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:25

Toen ik heel vroeger begon met de paarden werkte ik voor de helft van het stalgeld op stal.
Als je wel wat tijd over hebt kan je vragen of je wat werk over kan nemen in ruil, misschien op zondagochtend voeren en uitmesten bijvoorbeeld.
Zo heb ik een super leuke tijd gehad, mocht ook helpen met zadelmak maken en van alles er omheen, heb daar echt heel veel van geleerd!

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:34

Normaal is het idee van lease dat je een pony least en dat hij daar op locatie blijft. Dan betaal je meestal een vast bedrag per maand en de eigenaar betaalt stalgeld, hoefsmid, dierenarts ed. Moet je nu dan én leasekosten en stalgeld betalen? Want dan wordt het inderdaad wel duur. Ik weet niet in welke regio je woont, maar randstad is sowieso duur. Soms kan het goedkoper als je veel zelf doet en met minder luxe tevreden bent. Op een manege met mooie binnenbak, diverse buitenbakken, solarium, 6 wasplaatsen met warm water en een stapmolen betaal je meer dan bij een pensionstal waar ze enkel een buitenbak hebben. Dus je moet voor jezelf bepalen welke luxe nodig is en hoe vaak jij bij je pony kunt zijn. Maar dan nog, scheelt het misschien 100 euro in de maand. Het blijft verder wel een dure hobby. Ook voor een eenvoudige pensionstal kun je afhankelijk van de regio toch rekenen op 150-300 euro per maand.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Stalling betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 19:16

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.