Heeft iemand ervaring met de wondspray van Vetericyn plus?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horselover82
Berichten: 82
Geregistreerd: 12-04-18

Heeft iemand ervaring met de wondspray van Vetericyn plus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 16:18

Zoals de titel al vraagt; heeft er iemand ervaring met de wondspray van Vetericyn plus mijn verzorgpony heeft nogal gemakkelijk wondjes van in de weide te spelen met de andere paarden of van het schuren.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Thank yyoooouuuuu!!!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:19

Dat is echt de nr 1 in mijn ehbo kist.. Heel erg fijn spul. Maar als mijn paard ergens een wond heeft dan was ik het eerst met betadine shampoo en maak ik het goed droog, daarna spuit ik pas de vetericyn er op.

Gebruik het ook bij mijn hond trouwens als het nodig is ;)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Heeft iemand ervaring met de wondspray van Vetericyn plus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:23

Hier ook vaste prik. Voor alle dieren en mijzelf als ik weer eens lomp heb gedaan ;)

horselover82
Berichten: 82
Geregistreerd: 12-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 16:26

CharmingS schreef:
Dat is echt de nr 1 in mijn ehbo kist.. Heel erg fijn spul. Maar als mijn paard ergens een wond heeft dan was ik het eerst met betadine shampoo en maak ik het goed droog, daarna spuit ik pas de vetericyn er op.

Gebruik het ook bij mijn hond trouwens als het nodig is ;)

oke dank u ik was niet zo zeker omdat ze het van veel merken aanboden :) .

horselover82
Berichten: 82
Geregistreerd: 12-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 16:28

Selka schreef:
Hier ook vaste prik. Voor alle dieren en mijzelf als ik weer eens lomp heb gedaan ;)

Dan is dat ook goed voor mij gisteren heb ik een weidemaatje van mijn verzorgpony op mijn teen gekregen en dan was het rond mijn teen aan het bloeden. Dat lomp gevoel ken ik :9 :D .

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:34

CharmingS schreef:
Dat is echt de nr 1 in mijn ehbo kist.. Heel erg fijn spul. Maar als mijn paard ergens een wond heeft dan was ik het eerst met betadine shampoo en maak ik het goed droog, daarna spuit ik pas de vetericyn er op.

Gebruik het ook bij mijn hond trouwens als het nodig is ;)


werkt t bij de hond ook?

mijn hond heeft pollen allergie en bijt daardoor haar poot vaak open

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Heeft iemand ervaring met de wondspray van Vetericyn plus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:38

Bij mijn merrie werkte het niet, deed niks. Zonde van zo'n duur spul

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:44

Lizzyy schreef:
Bij mijn merrie werkte het niet, deed niks. Zonde van zo'n duur spul


kijk daarom twijfel ik dus zo erg stel t doet niets

waarom hebben ze geen proef flesjes haha voor 2 euro ofzo dat zou fijn zijn

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:46

De skin care spray? Dat Is gewoon een goed gemarketeerde zoutoplossing en dan is 23,- voor 250ml best aardig verdient..

Waar wil je het voor gebruiken? Oppervlakkige wondjes? Goed schoonmaken en verder met rust laten geeft waarschijnlijk hetzelfde resultaat.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:48

RianneH schreef:
De skin care spray? Dat Is gewoon een goed gemarketeerde zoutoplossing en dan is 23,- voor 250ml best aardig verdient..

Waar wil je het voor gebruiken? Oppervlakkige wondjes? Goed schoonmaken en verder met rust laten geeft waarschijnlijk hetzelfde resultaat.


Precies... als ik keek naar de samenstelling dacht ik ook.. tja.. wat is hier nu de werkende stof? Moet wel zeggen dat ik meer ben van de insteek "de natuur doet zijn werk wel" (bij oppervlakkige wonden uiteraard)

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Heeft iemand ervaring met de wondspray van Vetericyn plus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:50

Op zich is een zoutoplossing mooi spul hoor, maar de vraag is hoeveel het nu werkelijk bijdraagt aan de wondgenezing. Bij diepere wonden kan ik me nog iets bij voorstellen maar bij oppervlakkige schaafwonden en een spray lijkt me zeer inefficiƫnt en dan kan je vaak af met eens schoon maken en verder gewoon laten genezen.

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:51

ze zeggen het is jeukstillend vandaar, al die troep van dierenarts werkt ook niet altyd.

maaar goed thnx meiden en fijne avond:)

horselover82
Berichten: 82
Geregistreerd: 12-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 16:51

RianneH schreef:
De skin care spray? Dat Is gewoon een goed gemarketeerde zoutoplossing en dan is 23,- voor 250ml best aardig verdient..

Waar wil je het voor gebruiken? Oppervlakkige wondjes? Goed schoonmaken en verder met rust laten geeft waarschijnlijk hetzelfde resultaat.

oke dank u! Ja inderdaad goed verdient maar soms heeft hij wel ernstige wondjes van het schuren en begint dat te etteren en nu ben ik iets aan het zoeken dat daar goed tegen werkt maar ook gewonn voor kleine wondjes werkt.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Heeft iemand ervaring met de wondspray van Vetericyn plus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:58

Ik ben fan! Al gebruik ik meer de hydrogel.. die is iets fijner op plekken zoals een been en dergelijke. Ik gebruik het bij al mijn dieren. :) Werkt snel, ideaal!

horselover82
Berichten: 82
Geregistreerd: 12-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 17:01

xDenies schreef:
Ik ben fan! Al gebruik ik meer de hydrogel.. die is iets fijner op plekken zoals een been en dergelijke. Ik gebruik het bij al mijn dieren. :) Werkt snel, ideaal!

oke dankjewel!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:10

RianneH schreef:
De skin care spray? Dat Is gewoon een goed gemarketeerde zoutoplossing en dan is 23,- voor 250ml best aardig verdient..


ondanks dat werkt het als een speer, ook tegen schuren. Wondjes zijn in no time dicht. Ik gebruik het ook voor mezelf als ik weer eens door een lompe actie iets stuk heb als ik op stal rondloop

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:44

Crypto schreef:
CharmingS schreef:
Dat is echt de nr 1 in mijn ehbo kist.. Heel erg fijn spul. Maar als mijn paard ergens een wond heeft dan was ik het eerst met betadine shampoo en maak ik het goed droog, daarna spuit ik pas de vetericyn er op.

Gebruik het ook bij mijn hond trouwens als het nodig is ;)


werkt t bij de hond ook?

mijn hond heeft pollen allergie en bijt daardoor haar poot vaak open


Heb een hond die heeft een mijten allergie en bijt ook zn poot open.. Spuit dan wat spray er op voor het uitlaten en normaal blijven die wondjes open voor een lange tijd. Maar nu was het al snel een stuk beter..

Ik vind het erg fijn spul, maar voor oppervlakkige kleine wondjes hoef je het niet te gebruiken, dan is alleen schoonmaken genoeg.. Moet er ook geen watjes van maken ;)

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:13

@charmingS
Citaat:
Heb een hond die heeft een mijten allergie en bijt ook zn poot open.. Spuit dan wat spray er op voor het uitlaten en normaal blijven die wondjes open voor een lange tijd. Maar nu was het al snel een stuk beter..

Ik vind het erg fijn spul, maar voor oppervlakkige kleine wondjes hoef je het niet te gebruiken, dan is alleen schoonmaken genoeg.. Moet er ook geen watjes van maken ;)



thnx voor je antwoord

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Heeft iemand ervaring met de wondspray van Vetericyn plus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:30

Ik heb het even gebruikt bij de wonden van Hepsie, maar ben heel snel terug gegaan naar de honingzalf, vetericyn had niet het gewenste effect van wond schoonhouden en zacht. Ik had overigens het flesje gekregen.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:40

Hier altijd Acederm gehad in de EHBO doos.

horselover82
Berichten: 82
Geregistreerd: 12-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 19:49

Sjolvir schreef:
Ik heb het even gebruikt bij de wonden van Hepsie, maar ben heel snel terug gegaan naar de honingzalf, vetericyn had niet het gewenste effect van wond schoonhouden en zacht. Ik had overigens het flesje gekregen.
oke dank u!

horselover82
Berichten: 82
Geregistreerd: 12-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 19:50

Suzanne F. schreef:
Hier altijd Acederm gehad in de EHBO doos.

oke dank u!