Help! Een ongelukkige meid

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPareltje

Berichten: 941
Geregistreerd: 14-02-18

Help! Een ongelukkige meid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 17:53

Beste mede Bokkers,

Ik wil toch eventjes wat met jullie delen, misschien hebben jullie tips voor me! :D Ik zit namelijk een tijdje met een behoorlijke dip. Sinds vorig jaar Juli woon ik op mezelf op een appartementje van ongeveer 53 m2. Het eerste halfjaar ging heel goed, maar nu merk ik dat het moeilijker gaat.. Als ik thuis kom heb ik niet echt het gevoel dat er huiselijke sfeer is waar ik mij helemaal tot rust kan komen. Ik voel zelfs eerder best vereenzaamd. Toen ik vorig jaar ben verhuisd heb ik 2 cavia's van familie aangeschaft om toch niet het idee te hebben dat ik alleen was. Helaas heb ik een paar maanden geleden 1 van de 2 cavia's naar mijn ouders moeten brengen, omdat ze elkaar gewoon opvraten en de heledag aan de tralies zaten te bijten (het zijn 2 vrouwtjes). Nu heb ik de andere nog bij mij maar ze maakt zoveel lawaai dat ik een beetje ten einde raad ben. Ik ben gewoon niet gelukkig! ;( Hebben jullie tips of zelf dingetjes in je huisje waar je zoiets van hebt dit heeft mij rustgevend, kleurrijker, sfeervoller gemaakt dan hoor ik dit graag!

Zijn er toevallig mensen die in de buurt van Roermond / Weert wonen? En die het leuk lijken contact te hebben en eventueel met regelmaat ergens iets af te spreken om ergens wat te drinken, laat het mij weten! :D

Alvast bedankt!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Help! Een ongelukkige meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:03

Ik herken het wel een beetje.
Hoe is het op school/je werk, heb je het naar je zin?
Heb je vrienden? (Verzorg)paard om te knuffelen en rijden?
Spelletjesavonden om naar uit te kijken?

Die dipjes zijn soms nog enorm lastig om uit te komen, maar het is echt te doen ;)

Zit zelf iets zuidelijker, en helaas zit ik min of meer zonder vervoer

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:03

Kan je geen vissen nemen? Ik heb een guppy aquarium gekocht van 30L met drie mooie gupjes in. Ziet er super leuk uit, neemt niet veel plek in en kost zo goed als niets in onderhoud (aanschaf is 60 euro ofzo dus valt nog mee). Geeft zeker kleur en sfeer als je het leuk gaat decoreren :)

Zijn er geen mensen in je blok waar je contact mee hebt?

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:06

Wat voor mij echt hielp was even extra tijd steken in mijn huisje gezellig te maken. Opruimen,wierook aan, bosje bloemen op tafel en kaarsjes aan en mijn huisje voelde zoveel meer als een thuis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:07

Ik herken het zeker, ik had mijn huis heel erg ingericht door af te kijken bij anderen dus het was niet bepaald een geheel. Nadat mijn relatie vorig jaar uit gegaan is moest en zal dit anders want ik had heel veel in huis wat me aan hem deed denken en ik wou er echt een streep door zetten (is een beetje anders gelopen maar dat zal ik je besparen _O- ), uiteindelijk heeft een vriendin van me me geholpen die ook interieurstyling heeft gedaan en omdat ik meer rust wou hebben we voor natuur tinten gekozen en bijna al het felle weg.
Ik heb nu kwa basis kleuren grijs, beige/houtkleur, zwart en wit met her en der een kleur tint omdat ik dat toch wel iets vind toevoegen maar eigenlijk is dat vooral roze of rood.
Ook heb ik een nieuwe bank en tv meubel gekocht (tweedehands nieuw hoor) en planten in huis gehaald.
Sindsdien voel ik mij echt meer thuis in mijn eigen huis, weet niet of jij er wat mee kan natuurlijk maar dat is altijd aan jou :)

Kwa dieren is het wel lastig inderdaad, ik heb inmiddels 2 katten en dat vind ik heel fijn gezelschap.
Helaas woon ik aan de andere kant van het land dus is afspreken lastig, maar voel je vrij om een pb te sturen als je een luisterend oor zoekt of gewoon wil kletsen! :)

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:11

Ik volg even, klinkt wel een beetje herkenbaar alloewel mijn situatie wel iets anders is. Maar sommige dingen komen zeker overeen.

Ik ken de dipjes ook wel inderdaad, zijn best lastig maar zoals Azmay zegt is zeker waar. Je kan er zeker doorheen komen.

Helaas woon ik niet echt in de buurt, maar mocht je contact willen mag je me altijd PB'en. Vind het zelf ook erg gezellig om nieuwe mensen te leren kennen....eigenlijk al mn vrienden wonen ver weg, dus wat dat betreft hahaha.

Wat Heleennn zegt kan ik ook wel inkomen, aquarium heb ik zelf ook gehad. Vond ik altijd erg leuk, al kan je er weinig meer mee dan naar kijken. Momenteel heb ik twee dwerghamsters, in een houten bak met glazen voorkant. Voorheen hebben hier hamsters van mijn vriendin gestaan en die knaagde ook altijd tralies, midden in de nacht....super irritant. Bij deze huidige bak geen last van en het is leuk om ze bezig te zien etc.

Wellicht een idee tegen het knagen, zoek iets voor vermaak in de kooi. Ik denk dat het wel hetzelfde kan zijn als bij hamsters, daar kan knagen een uiting van verveling zijn.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:48

Omdat dit topic eigenlijk op [LZP] Het leven zonder paarden hoort en TS nog niet voldoende kuddeposts heeft plaats ik hier een slotje. Zodra TS voldoende kuddepots heeft kan het topic verplaatst en heropend worden.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15108
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Help! Een ongelukkige meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:50

Hier een definitief slotje omdat TS op LZP een nieuw topic heeft geopend over dit onderwerp.