Iemand enig idee hvl een paard/pony kost van deze eisen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
horselover82
Berichten: 82
Geregistreerd: 12-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 14:13

StalNollie schreef:
_merel_ schreef:
Ik zou denken aan tussen de 2000 en 3000 euro voor het paardje. Maar bedenk je wel dat je ook een haflingertje het best kunt laten keuren en dat dit geld daarbovenop komt. Ze hebben uiteraard ook gewoon een goed passend zadel ed nodig.


dit is op de dag van vandaag voor een haflinger een reëele prijs. (excl spullen)
pony's stijgen op het moment enorm in de prijs ( heeft ook te maken dat bedrijven/handelaren 21% btw sinds dit jaar erbovenop tellen)
en als ik je beschrijving zo lees zou ik voor een wat doorgetrainde pony gaan die dus zeker al wat meer van de wereld heeft gezien.

oke dankjewel!


mavantos

Berichten: 3583
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:42

Als je zes keer in de week wilt rijden kun je beter geen vierjarig of vijfjarig paard kopen, met jonge paarden moet je echt nog voorzichtig en rustig aan doen. Ik zou een paard zoeken tussen de 7 en 12 jaar oud, dat is ook fijner voor je zus(je). Die zijn meestal al wat meer gewend. Ik denk dat je rond de €2000 wel een leuke geschikte haflinger moet kunnen vinden!

Kilimanjaro
@puppy_freek

horselover82
Berichten: 82
Geregistreerd: 12-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 14:45

mavantos schreef:
Als je zes keer in de week wilt rijden kun je beter geen vierjarig of vijfjarig paard kopen, met jonge paarden moet je echt nog voorzichtig en rustig aan doen. Ik zou een paard zoeken tussen de 7 en 12 jaar oud, dat is ook fijner voor je zus(je). Die zijn meestal al wat meer gewend. Ik denk dat je rond de €2000 wel een leuke geschikte haflinger moet kunnen vinden!

oke dankjewel!

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Iemand enig idee hvl een paard/pony kost van deze eisen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:53

3000 euro. Dan heb je een goede met in elk geval een hoofdstel.Maar het voornaamste is de klik.Het moeilijke bij jullie is dat dat jullie er dan allebei een klik mee moeten hebben.Haflingers zijn wel leuk trouwens,eigenwijs maar goudeerlijk en trouw.

horselover82
Berichten: 82
Geregistreerd: 12-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 14:59

anjali schreef:
3000 euro. Dan heb je een goede met in elk geval een hoofdstel.Maar het voornaamste is de klik.Het moeilijke bij jullie is dat dat jullie er dan allebei een klik mee moeten hebben.Haflingers zijn wel leuk trouwens,eigenwijs maar goudeerlijk en trouw.

oke dank u!

xJurdyWonanx

Berichten: 4049
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Iemand enig idee hvl een paard/pony kost van deze eisen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:03

Ik denk ook rond de 2000/3500. Ik heb de mijne voor 2000 gekocht als 10 jarige, maar is zijn gewicht wel in goud waard. Leuke sportpony, anderzijds wordt hij ook gebruikt voor lesjes met jonge kinderen en kan ik iedereen erop naar buiten sturen.

Wonan (v. Windspiel)
B+10 PR:216 L1+11 PR:199.5 L2+11 PR:194
http://www.instagram.com/haflinger.wonan

horselover82
Berichten: 82
Geregistreerd: 12-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 15:09

xJurdyWonanx schreef:
Ik denk ook rond de 2000/3500. Ik heb de mijne voor 2000 gekocht als 10 jarige, maar is zijn gewicht wel in goud waard. Leuke sportpony, anderzijds wordt hij ook gebruikt voor lesjes met jonge kinderen en kan ik iedereen erop naar buiten sturen.

oke dank u!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers