Paard in krukje gerold

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Paard in krukje gerold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-18 10:39

Hoi allemaal, ik voel mij een beetje rot. Vanmorgen tijdens grondwerk had een krukje in het midden van de longeercirkel gezet, omdat ik van plan was daarna het inparkeren te oefenen. Helaas besloot mijn merrie er bij te gaan liggen, ik wilde nog omlopen om het krukje weg te halen maar helaas was ik te laat. Ze rolde met haar achterbenen in het krukje, trapte hem weg en galoppeerde een paar passen weg. Direct kwam ze weer naar mij terug, de lieverd. Îk heb niet hoed opgelet én ik stond aan de kant waar het gebeurde. Ze was direct weer rustig daarna, heeft 1 klein schrammetje op haar Koot.
Wat raden jullie aan als herstel te doen voor het vertrouwen? Ze durfde daarna gelukkig wel direct in te parkeren voor krukje, dat was geen probleem, maar ik wil graag dat ze weet dat ik te vertrouwen ben en ze gerust mag gaan liggen :( dit zijn minpunten in de band natuurlijk


Nibbit

Berichten: 10405
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Paard in krukje gerold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:40

Ik zou verder niks doen, niet druk om maken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:41

Ze kwam toch gelijk weer terug bij jou? Ik zou me er ook niet druk om maken.

Daantjuh88

Berichten: 1724
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Paard in krukje gerold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:42

Kan gebeuren toch. Zo te horen heeft ze er niks aan over gehouden. Mijn lomperd walst met opstappen ook wel eens over het krukje.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Paard in krukje gerold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:51

Geen problemen zoeken waar er geen zijn. Je paardje schrok ff en besefte nadien dat er niets aan de hand was. Gebeurt gewoon.
Ik stap overal vanop, maar ben totaal niet lenig of elegant. Je wil de keren niet weten dat ik onelegant ter aarde stort, naast of onder mijn paardje :') Meestal omdat het krukje/emmer/... het opgeeft doordat ik er op ga staan. Ze komen dan ook 'regelmatig' tussen haar benen terwijl ik er half aanhangt en mezelf er op aan het jojo'en ben. Ondertussen heb ik geleerd eerst even een testje te doen :')

Heeft me zelfs een keer bij een heel onhandige val geholpen. Ik kwam onder haar terecht, tussen haar achterbenen. Ze is heel voorzichtig over me heen gestapt ipv panisch weg te springen waar 'k mogelijk nog een hoef in mijn gezicht had kunnen krijgen.

Wat jij voorhad is gewoon schriktraining :)

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-18 10:52

Oh wat fijn dat jullie dit allemaal zeggen, wat had ik graag zo nuchter als jullie geweest! Ik heb echt een verkeerde tik, ik maak mij bij elk dingetje de hele avond zorgen.. :( Dankjulliewel!

pien_2010

Berichten: 42817
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:54

Deze dingen gebeuren en blijkbaar heeft ze de link naar jou niet gelegd. Ik heb per ongeluk ooit mijn paard met mijn elleboog hard geraakt. Hij dook net met zijn hoofd naar beneden terwijl ik mijn arm naar achteren deed. Hij keek super verbaasd en geschrokken en het was gelijk goed toen ik sorry sorry zei met een dikke knuffel er achter aan. Dus niet druk om maken, ze is het waarschijnlijk allang vergeten.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:08

Jouw paard associeert dat krukje helemaal niet met jou, joh. :) Zij denkt niet 'oh SBravour heeft dat krukje neergezet én mij daar laten liggen dus het is haar schuld dat dit pijn deed.' Voor je paard is het niet anders dan wanneer ze zelf tegen het hek aanrolt, of over een harde steen, of zoiets.

Een goede band maak je niet zomaar kapot. Ook niet als je haar zelf per ongeluk pijn had gedaan. Geen zorgen maken dus, is echt nergens voor nodig.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:09

Ze was toch zelf zo onhandig om over dat krukje te rollen? :P Ze geeft jou echt niet de schuld, zo denken paarden helemaal niet. Een paard heeft zelf ook ogen en zelfs als er iets mis gaat zijn ze heus niet gelijk getraumatiseerd. Ik denk dat er met haar vertrouwen in jou niets mis is, maar dat jij gerust wat meer vertrouwen mag hebben in je paard. :)

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:09

Ik zou een taart voor der bakken

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

tengeltje11
Berichten: 7080
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Paard in krukje gerold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:29

Bij de topictitel zag ik al een paard voor me met een krukje die ergens vast zat over de schoft ofzo.....

Idd,geen problemen maken als er geen zijn.

Diddykong

Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Paard in krukje gerold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:56

Ik zou zeggen uitstekende schrikoefening :D. Kijk ga je ooit buiten rijden kan ze ook zo in een of andere tak stappen die even blijft hangen. Of blijft er iets van afval of zo achter haar staart hangen. Gewoon al jong leren dat het heel normaal is dat er af en toe iets geks gebeurt. En zelf rustig blijven, desnoods erom lachen dat je paard zo idioot doet. Dan leer je je paard juist dat er niks is om zich druk te maken. Heb je alleen maar profijt van ;).
En voor jezelf, niet zo snel van slag zijn :D. Jij bent zelf als kind waarschijnlijk ontelbaar keer gevallen, doen alle kindjes. En ook rennen ze daarna allemaal weer verder zonder dat ze nu compleet het vertrouwen in pap en mam kwijt zijn. Even huilen en weer door. No biggie net als bij je paard.

anjali
Berichten: 14918
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard in krukje gerold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:23

Het paard is duidelijk niet boos op jou.Ik heb het wel eens gehad met een kat,die kwam bij mij op de tafel en de krant zitten toen ik de krant aan het lezen was.Die krant stak een stuk over de rand van de tafel en toen hij daar op wou gaan zitten zakte hij er dus door en viel eraf. hij had niets maar was wel geschrokken en gaf mij een harde krab omdat hij dacht dat ik dat gedaan had.

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Paard in krukje gerold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:28

Die kan op het lijstje "domme acties van mens en/of paard". Hoe langer en gevarieerder het lijstje, hoe makkelijker je paard.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:32

Jester_ schreef:
Ik zou een taart voor der bakken


:n Groentesoep

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-18 12:42

Maflinger_S schreef:
Die kan op het lijstje "domme acties van mens en/of paard". Hoe langer en gevarieerder het lijstje, hoe makkelijker je paard.


Oh, dat moeten we zeker hebben! Een makkelijk paard :) ze is net 5 geworden, dus moet nog vee levenservaring opbouwen!

Nogmaals bedankt voor jullie reacties, kan ik zeker wat mee :D
Enjali, haha zo banketstaaf voor de kat...

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:59

anjali schreef:
Het paard is duidelijk niet boos op jou.Ik heb het wel eens gehad met een kat,die kwam bij mij op de tafel en de krant zitten toen ik de krant aan het lezen was.Die krant stak een stuk over de rand van de tafel en toen hij daar op wou gaan zitten zakte hij er dus door en viel eraf. hij had niets maar was wel geschrokken en gaf mij een harde krab omdat hij dacht dat ik dat gedaan had.

Waarmee weer bevestigd is dat katten hufters zijn... :D

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Paard in krukje gerold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:24

Omdat op HAW enkel foto's geplaatst worden waar rijtechnisch commentaar op gegeven kan worden verplaats ik dit topic naar een ander deel van Bokt -> YRT


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 3 bezoekers