Laat je innerlijke penny erop los branden!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
GoldenWings
Berichten: 243
Geregistreerd: 16-02-18

Laat je innerlijke penny erop los branden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-18 19:51

Hallo iedereen

Ik heb besloten om een topic te openen over je innerlijke penny! Houd je niet in en fantaseer maar openlijk over de wilde, zwarte Arabieren die natuurlijk alleen JOU vertrouwen! Vergeet zeker niet je grootste paardenblunders en magische buitenritten te vertellen!

(Ik wil niemand kwetsen met dit topic en ik wil daarom ook uitdrukkelijk vragen om niemand uit te pesten en hier GEEN reltopic van te maken a.u.b!)

Niemand is perfect. Ik ben niemand. Ik ben dus perfect! ;)


sssimonekool
Berichten: 18
Geregistreerd: 09-10-17

Re: Laat je innerlijke penny erop los branden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:09

Nou, mijn grootste paardenblunder is best dom. Ik was aan het rijden en de zoon van mijn instructrice reed ook mee in onze les, hij moest ff een pony een beetje rustig maken. Alleen ik wilde dus op de volte, maar ik zag hem niet. Toen ik hem net zag moest ik mijn pony supersnel een bocht laten maken. Ik raakte mijn beugel kwijt en ondanks dat ik een zadel had gleed ik zo naar beneden! :D :D

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Laat je innerlijke penny erop los branden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:12

Oke mijn blunder vergeten aan te singelen voor het opstappen. Woeps ik en zadel hingen onder de buik. Gelukkig kon iedereen er om lachen :')

[o]

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:16

Op één van mijn eerste buitenritten, toen we gingen galopperen (vond ik toen nog eng), besloot mijn pony dat hij wilde weten of hij sneller was dan een andere pony. Dus toen gingen wij en nog een meisje er in rengalop vandoor :') uiteindelijk wel weer tot stoppen gekregen, de hele groep was er al vanuit gegaan dat ze ons bij de stal weer zouden vinden :')

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:38

tien jaar geleden zou ik zonder zadel en hoofdstel rijden en zo op mijn paard springen. Dus op een stille zaterdagochtend, terwijl iedereen nog lag te slapen wilde ik op mijn paard springen en heel stoer gaan rijden. Helaas was ik niet zo lenig en zette iets te hard af. Kukelde er zo aan de andere kant naast, paard keek echt achterom van wat doe jij nou en bleef wel heel braaf staan zo zonder tuigage. Ik moet nog lachen als ik eraan terug denk, wat moet dat er suf uitgezien hebben.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:44

Grootste blunder:

Vergeten te singelen voor een springwedstrijd. Eerste hindernis ging top, toen in de bocht (voor het juryhokje uiteraard) zakt het zadel scheef en daar lag ik... := _O- :evaw:

Die krijg ik nog regelmatig om mijn oren. Of die keer dat we met de nichtjes gingen rijden en alleen mijn paard schrok van de flits van de camera van mijn oom. En daar lag ik. Wat een lol had de rest van de familie... _-:(

En ik ben gewoon openlijk Penny. Ik vind dat ik dat mag met dat fantastische paard van mij O:)
Afbeelding

<3 <3 <3

Verschillende mensen hebben mij al ontvolgt op facebook... Ik schaam me nergens voor **\O/**

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Laat je innerlijke penny erop los branden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:46

ooh jaa.. een grand prix paard.. in de vergetelheid geraakt. via via bij mij gekomenen ik rij de sterren vande hemel en ga naar de olympische spelen

Be your best self

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:48

Joltsje schreef:
ooh jaa.. een grand prix paard.. in de vergetelheid geraakt. via via bij mij gekomenen ik rij de sterren vande hemel en ga naar de olympische spelen

Neehee, een geverfd grand prix paard natuurlijk! En je mocht hem van de baas van de manege hebben!

Cum tacent, clamant.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Laat je innerlijke penny erop los branden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:56

Ik rijd een drachtige arabier hengst :') en die heb ik zelf getemd niemand anders kan erop rijden en ik rijd grand prix met hem!!!

Oke, not :')

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:14

Miefje schreef:
Ik rijd een drachtige arabier hengst :') en die heb ik zelf getemd niemand anders kan erop rijden en ik rijd grand prix met hem!!!

Oke, not :')


Uhm kijk. Een hengst kan niet drachtig worden. En ik rij al 13 jaar paard en ik ben 9 jaar en ik heb een paard van 1,5 jaar zadelmak gemaakt dus ik weet het vast wel beter als jou.

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:55

Riverdale schreef:
Miefje schreef:
Ik rijd een drachtige arabier hengst :') en die heb ik zelf getemd niemand anders kan erop rijden en ik rijd grand prix met hem!!!

Oke, not :')


Uhm kijk. Een hengst kan niet drachtig worden. En ik rij al 13 jaar paard en ik ben 9 jaar en ik heb een paard van 1,5 jaar zadelmak gemaakt dus ik weet het vast wel beter als jou.



Klopt, een hengst kan niet drachtig worden. Een ruin daarentegen wel. :))

Kom je hier vaker? <<)

GoldenWings
Berichten: 243
Geregistreerd: 16-02-18

Re: Laat je innerlijke penny erop los branden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-18 22:35

Nou, de mijne wel hoor! Het komt doordat onze familie het zwarte arabierenras heeft uitgevonden! Mijn opa heeft een manege waar ik al 10 jaar rijd en heb zelf een paard getemd! Een echte hengst die super snel in galop kan!

Niemand is perfect. Ik ben niemand. Ik ben dus perfect! ;)

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:06

Oh ja mijn vader is trouwens de baas van de manege en op die manege staan 70 paarden en ik heb er 50 en ik rijd echt superhoog in de dressuur het zijn fjorde, vell ponys, vriesen, wels ponys, nieuw forrest ponys en nog een tinker een schetlander en een fallebella. En de fallebella is een hengst en daar heb ik op de Olympische spelen mee gereden :) :( :o :D ;) :+ :P :9 :(:) :7 }:0 :Y) :z {:} *D 8-) <3 *\o/* _/-\o_ :') :j /3 /3 /3 /3 /3 /3 /3 /3 /3 <<) O:) :+: :# *\%/* :)) :)* :list: :wave: :o? +:)+ := _O- **\O/** :D{ Y)(^) {:)

Cum tacent, clamant.

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Re: Laat je innerlijke penny erop los branden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:07

Geweldig topic dit trouwens _/-\o_

Cum tacent, clamant.

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Laat je innerlijke penny erop los branden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:29

Mijn pony’s winnen elke wedstrijd want ik heb een geheim recept uit de penny waarmee ze altijd heel goed lopen! Het heet groentesoep :))

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:33

Joltsje schreef:
ooh jaa.. een grand prix paard.. in de vergetelheid geraakt. via via bij mij gekomenen ik rij de sterren vande hemel en ga naar de olympische spleen......


Waar je samen met mij in het team zit.

Ik op mijn eigen gefokte Gelderse hengst.....een vos uiteraard.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:42

Ik zal het kort proberen te houden. Pas geleden liep ik in het bos toen er ineens een zwart paard op mij af kwam rennen. Met zadel en hoofdstel maar geen ruiter. Ik stak mijn handen in de lucht en riep hoooo, hij stopte onmiddelijk. Hij was bang. Briesde en stijgerde. Ik legde mijn hand op zijn voorhoofd en hij werd al snel rustig.
Ik besloot op te stijgen en op zoek te gaan naar de eigenaar. Na een kilometer of twee zag ik een man op mij afkomen met een rijbroek en een zweepje. De modderplekken op de broek lieten mijn zien dat dit waarschijnlijk te onfortijnlijke eigenaar moest zijn die van het paard was afgeworpen. Ik liep met hem mee terug naar zijn stal. Hij vertelde me dat er niks was te beginnen met het paard en na dit incident het besluit vast stond: hij moest naar de slacht. O nee, zei ik, geef me alstublieft een kans om met hem te werken. Hij gaf me 1 maand. Elke dag kwam ik. Als ik het erf op kwam hinnikte Black Beauty (want zo heette hij) al naar mij. Uren galopeerde we over het strand. Aan het einde van de maand keam de man naar mij toe. Hij moest een beslissing maken. Het paard had 1 kans. Als hij niet de week later de wereldkampioenschappen zou winnen dan ging hij alsnog naar de slacht. Ik kon nauwelijks springen maar Black (zo noemde ik hem) zweefde over elke hindernis. We schreven ons in en namen de gok. En wat denk je? Gewonnen! Black is nu van mij. Ik ben zo trots.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:43

Janinevv schreef:
Oke mijn blunder vergeten aan te singelen voor het opstappen. Woeps ik en zadel hingen onder de buik. Gelukkig kon iedereen er om lachen :')


Ja! Heb ik ook meegemaakt. Gelukkig was het een Shetlander en viel ik niet van hoog :')

Ik droomde als penny altijd dat ik ooit mijn favoriete manegeponys zou kopen. Belle en hanna. En in elk grasveld in de buurt zag ik een potentiële wei :')

~ Belle & Tristan ~
@HaflingerTristan

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:53

_Tristan schreef:
Janinevv schreef:
Oke mijn blunder vergeten aan te singelen voor het opstappen. Woeps ik en zadel hingen onder de buik. Gelukkig kon iedereen er om lachen :')


Ja! Heb ik ook meegemaakt. Gelukkig was het een Shetlander en viel ik niet van hoog :')

Ik droomde als penny altijd dat ik ooit mijn favoriete manegeponys zou kopen. Belle en hanna. En in elk grasveld in de buurt zag ik een potentiële wei :')
ik zie nog steeds in elk grasveld een potentiële wei óf racepad :Y)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:53

_Tristan schreef:
En in elk grasveld in de buurt zag ik een potentiële wei :')



En in ieder hegje of hek een hindernis uit de cross country. :')

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Elliottt

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:09

Napie schreef:
Ik zal het kort proberen te houden. Pas geleden liep ik in het bos toen er ineens een zwart paard op mij af kwam rennen. Met zadel en hoofdstel maar geen ruiter. Ik stak mijn handen in de lucht en riep hoooo, hij stopte onmiddelijk. Hij was bang. Briesde en stijgerde. Ik legde mijn hand op zijn voorhoofd en hij werd al snel rustig.
Ik besloot op te stijgen en op zoek te gaan naar de eigenaar. Na een kilometer of twee zag ik een man op mij afkomen met een rijbroek en een zweepje. De modderplekken op de broek lieten mijn zien dat dit waarschijnlijk te onfortijnlijke eigenaar moest zijn die van het paard was afgeworpen. Ik liep met hem mee terug naar zijn stal. Hij vertelde me dat er niks was te beginnen met het paard en na dit incident het besluit vast stond: hij moest naar de slacht. O nee, zei ik, geef me alstublieft een kans om met hem te werken. Hij gaf me 1 maand. Elke dag kwam ik. Als ik het erf op kwam hinnikte Black Beauty (want zo heette hij) al naar mij. Uren galopeerde we over het strand. Aan het einde van de maand keam de man naar mij toe. Hij moest een beslissing maken. Het paard had 1 kans. Als hij niet de week later de wereldkampioenschappen zou winnen dan ging hij alsnog naar de slacht. Ik kon nauwelijks springen maar Black (zo noemde ik hem) zweefde over elke hindernis. We schreven ons in en namen de gok. En wat denk je? Gewonnen! Black is nu van mij. Ik ben zo trots.


Geweldig verhaal dit _/-\o_

My little bandit Zaro

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Laat je innerlijke penny erop los branden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:21

Ik heb met mijn wilde Fjord, die ik eerst getemd heb, net een internationale wedstrijd gesprongen!! Hij is nu alleen nog zo druk, dat hij perse nog even wil uitrazen in het bos. Druktemakertje :3

~ The comeback is always stronger than the setback ~

marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Laat je innerlijke penny erop los branden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:40

Topic van het jaar, dit. Heerlijk! _O- :D

Mijn grootste blunder... denk toch wel de keer dat ik iets te langzaam het hek van de paddock dicht deed en er ineens vier paarden in het gras naast me stonden te grazen. :') Gelukkig lieten ze zich makkelijk pakken.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Laat je innerlijke penny erop los branden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 08:45

Mijn grootste blunder is toen ik een paard uit de molen moest halen ik was vergeten de molen stil te zetten, waardoor alle 4 de paarden meekwamen omdat ik het hekje niet snel genoeg had dichtgedaan :')

sofietjevdh
Berichten: 38
Geregistreerd: 01-02-18

Re: Laat je innerlijke penny erop los branden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:00

Ik droom toch nogsteeds over een pikzwarte arabierxmustang hengst <3 En daarmee dan eventing en endurance :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers