Haakpatroon voor een oornetje te maken

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xPareltje

Berichten: 934
Geregistreerd: 14-02-18

Haakpatroon voor een oornetje te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-18 23:11

Hallo! :)

Het onderwerp zegt het al. Heeft er iemand een haakpatroon om een oornetje te maken?
Ik zou graag namelijk beginnen met het haken ervan. Heb je een patroon laat het me weten.

Alvast bedankt


white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Re: Haakpatroon voor een oornetje te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:47

Wat een leuk idee!
Ik volg je

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Haakpatroon voor een oornetje te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:14

Upje, ik zoek er ook een!

jeetje77

Berichten: 3425
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Haakpatroon voor een oornetje te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:23


hoefijzers
Berichten: 194
Geregistreerd: 17-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:35

Wellicht helpt dit jullie op weg.
Bron:

http://handcraftdeco.blogspot.com/2015/ ... n.html?m=1

Ik maak hem met ruim 1 bolletje haakkatoen, en naald 4.

Eerst maak je de twee oren;
maak een ketting van 45 lossen.
1; overal een vaste in
2; overal een half stokje in.
3; we gaan al minderen! In de eerste steek doe je een halve vaste, de rest een vaste.
4; 1e steek een halve vaste, de rest een half stokje.
Ga zo door tot je aan 16 toeren zit.
17; een halve vaste in de 2e steek, de rest een vaste
18; een halve vaste in de 2e steek, de rest een half stokje
Ga zo door tot de steken op zijn & hecht af

Maak de oren dicht door vanaf de punt bovenin naar beneden toe alles toe te naaien met vasten. Neem alleen de buitenste steken hiervoor, zodat de oren niet te strak worden.

Versier de oren evt met een leuk randje, ik gebruik graag zelf het schulprandje van Sew Natural Blog. Begin weer bovenaan, en haak het randje op de vasten.

Nu gaan we de kroon maken. Die maken we direct aan het rechteroor. Zoek de 14 steken in het midden van het oor op, maak het garen vast en begin dan met 4 lossen, een stokje, en dan steeds een losse en een stokje afwisselen. Je krijgt zo een soort netje met 7 vierkantjes. Aan het eind keer je het werk om, 4 lossen, stokje - 1 losse en zo verder. Ga zo door tot je 8 rijen vierkantjes gehaakt hebt. Het wordt het mooiste als de stokjes steeds IN een steek gehaakt worden.

Maak het andere oor aan de kroon vast. Even opletten dat ze goed uitkomen...

Nu gaan we de wenkbrauwband maken. Eerst komen rondom vasten. Begin bij het rechteroor, langs het oor in iedere steek een vaste, bij de kroon langs ieder stokje 3 vasten, het andere oor vanzelfsprekend weer in iedere steek een vaste, bij de achterkant van de kroon zoals aan de voorkant en het oor afmaken met in iedere steek een vaste. Hieraan maken we de wenkbrauwband. We beginnen met 4 lossen, 1 stokje, 1 losse, en dan blijven we stokjes en lossen afwisselen. Aan het eind keren we het werk, en gaan op dezelfde manier terug. Zo maken we 4 rijen met vierkantjes. Hecht af.

Voor de bles zoeken we de voorste 8 vierkantjes op, in de eerste hechten we aan, We beginnen met 4 lossen, 1 stokje, 1 losse, en dan blijven we stokjes en lossen afwisselen. We maken zo 8 vierkantjes.
Daarna een halve vaste in de 1e steek, en maken nog 7 vierkantjes. We minderen dus n vierkantje per keer. Zo gaan we door tot het laatste vierkantje op is!

Ter afwerking maak ik er graag opnieuw een schulprandje omheen, maar andere leuke randjes voldoen natuurlijk ook :)

AmenteC
Berichten: 32
Geregistreerd: 15-04-18
Woonplaats: Gelderland

Re: Haakpatroon voor een oornetje te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 19:06

Bedankt voor het delen hoefijzers!


hoefijzers
Berichten: 194
Geregistreerd: 17-12-14

Re: Haakpatroon voor een oornetje te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 19:30

Hopelijk kan je er wat mee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers