Eigen paard mogelijk??

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Eigen paard mogelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:20

Tuurlijk is het mogelijk :j maar besef wel dat je er veel voor moet gaan laten. Super knap als je zo'n 500 euro bij elkaar kan werken op jouw leeftijd, maar van die 500 euro gaat dus 225 af voor de stalling, hoefsmid 1 keer in de twee weken, voer etc. Af en toe een nieuw dekje, nieuwe deken, hoofdstel of iets. En dan wil je zelf ook nog met vriendinnen stappen, een keer lunchen, je telefoonabonnement moet betaald worden. Wordt wel erg krap :j
ik zei ook dat ik dan niet ging lunchen of niet ga stappen, maar dat kan je niet blijven volhouden :) je eigen sociale leven moet er niet door in de knel komen!


sanne_xxxx

Berichten: 355
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:01

Ik heb een paard gekocht op mijn 16e. Alles zelf betaald, stalling, tandarts, dierenarts, hoefsmid e.d. en spullen. Hierom altijd tijdens mijn studie veel moeten werken. Nu vijf jaar later werk ik fulltime en heb ik een huis gekocht en merk ik wat een tijd en geld een paard kost. Hierdoor besef ik nu dat ik veel beter had kunnen wachten tot ik dit allemaal wist, dan weet ik niet of ik nu wel een paard had gekocht. Mijn tip is om nu lekker verzorgpaarden te zoeken en te wachten.

L_iek
Berichten: 9667
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Eigen paard mogelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:44

Hier werd na 29 jaar mijn droom eindelijk werkelijkheid. Had dit niet eerder zelf kunnen betalen mede door de onvoorziene kosten.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:46

Ik zou het niet doen. Een stom dierenartsbezoek met een supplementje hier en daar, kan al snel gelijk zijn aan een maand stalgeld. En dan heb je nog de tandarts, hoefsmid...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers