[VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:04

Leuk dat je zo gemotiveerd bent, ook ik ga je volgen! :D

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 20:09

Leuk!

lfrwinterz

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:31

Ik ben precies om dezelfde reden gaan sparen! Ben nu 13, heb een aantal bijbaantjes. Wel jammer dat mensen me soms niet serieus nemen en er geen vertrouwen in hebben dat ik ooit genoeg ga hebben voor een fatsoenlijk paard. Ik weet dat het ook nog enorm lang kan duren, maar ik hou vol :)

Jij ook superveel succes met sparen! :j

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 20:44

Leuk dat je volgt, ja dat probleem ken ik wel. Jij ook heel veel succes.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:44

Een collega van me deed ook de ochtendkrant, zelfs nog toen hij fulltime mijn collega was een tijd. Doorzettingsvermogen kost het, maar zeker op jouw leeftijd is dat een prima betaalde bijbaan :)

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:54

Succes Nina! Je kunt het!

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:21

Ik heb je vorige topic al meegelezen en deze ook gevolgd en wil je zeggen dat ik ontzettend veel respect heb voor de manier waarop je het aanpakt :j Je denkt overal heel erg goed over na (bijvoorbeeld niet nu al gaan zoeken, zo bespaar je jezelf het verdriet dat je iets leuks ziet wat je nu nog niet kan betalen).
Ik gun het je zo van harte dat het gaat lukken en zal je zeker volgen :j
Topic van de week verdien je absoluut ;)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 08:05

Bedankt allemaal!!

Auky

Berichten: 5821
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Gent (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:17

Elisa2 schreef:
Wat leuk en herkenbaar je ambitie! ik ben zelf ook begonnen met werken op mijn 15e om voor een eigen paard te sparen. Van mijn ouders een renteloze lening kunnen krijgen en op mijn 16e mijn eerste eigen paard gekocht. Op mijn 18e had ik haar helemaal terug betaald...{misschien een tip voor je als je ouders er voor openstaan}

Ik moest alles verder zelf betalen, pensionstal e.d maar heb er nooit spijt van gehad, en inmiddels heel wat jaartjes en paardjes verder.



Hier ging dat hetzelfde, zodat ik op mijn 14e mijn verzorgpaard heb kunnen kopen. Ook begonnen met een folderwijk en daarna een baantje in de supermarkt, zodat ik mijn paard zelf kon onderhouden en het aankoopbedrag kon terugbetalen.
Het was soms wel lastig, maar als je gedisciplineerd bent er écht voor gaat, kan het lukken op die leeftijd.

TS: heel veel succes!!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 15:23

Bedankt!!

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:37

Renskewendel schreef:
Ik ben precies om dezelfde reden gaan sparen! Ben nu 13, heb een aantal bijbaantjes. Wel jammer dat mensen me soms niet serieus nemen en er geen vertrouwen in hebben dat ik ooit genoeg ga hebben voor een fatsoenlijk paard. Ik weet dat het ook nog enorm lang kan duren, maar ik hou vol :)

Jij ook superveel succes met sparen! :j



ik heb exact hetzelfde maar als je er over nadenkt kun je zo goedkoop mogelijk een paard krijgen en dan valt het wel mee. Natuurlijk hebben we het niet over 100 euro hier maar het is betaalbaar als je niet heel fanatiek gaat rijden ofzo

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:39

Ik ben 15 en loop al kranten en pas op verder ga ik nog bij een tuincentrum werken elke zaterdag en waarschijnlijk kan ik binnen nu en 2 jaar dan een paardje kopen dus ik zit in hetzelfde schuitje! En ik word ook moe van iedereen die zo demotiverend doet dus ik ben heel blij dat er meer mensen van mijn leeftijd zijn die op deze manier sparen! Als ik tips heb of iets zal ik het laten weten en ik ga dit topic ook volgen :P

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 17:06

Leuk dat je volgt! Jij ook succes

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:51

Ik ben ook bezig met het sparen voor een paard, maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik pas wanneer ik klaar ben met school (incl. universiteit) een paard ga kopen. Ik wil dat ik niet het paard weg hoef te doen omdat ik ga studeren. Wel heel leuk topic, ik herken mezelf wel een beetje in je!

Shetbella
Berichten: 8
Geregistreerd: 30-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:31

hee! ik ga ook volgen, in april gaat mijn verzorgshet bevallen, het veulen word mijn eigen pony en ik zal ook een spaarpotje moeten hebben. wel heb ik het geluk dat hij/ zij gewoon op de wei mag blijven staan (gratis) ook zit het hooi er al bij in, in ruil daarvoor verzorg ik dagelijks de 3 shets die er nu staan (die verzorg ik al heel wat jaren) mijn ouders hebben gezegd dat ze wel hielpen met dierenartskosten en dergelijke maar toch vind ik het fijn om wat achter de hand te hebben. het lijkt me ook heel leuk om met ze te gaan mennen! ik ben 14 jaar en heb op het moment 3 oppasgezinnen :)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 07:44

Leuk om te zien dat ik niet de enige tiener met dit doel ben! jullie ook allebei veel succes

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 17:17

De info voor de volgende keer bezorgen is weer binnen!

± 14Bundels
105,30Kg
€10,69

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:39

Netjes! Ik wil ook nog een baantje maar kan er geen vinden, hier in de buurt is echt niks. Ik heb er al een bij de sportclub maar vind het toch nog te weinig verdienen :') ik verdien redelijk lekker eigenlijk maar wil toch meer verdienen.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 17:53

Miefje schreef:
Netjes! Ik wil ook nog een baantje maar kan er geen vinden, hier in de buurt is echt niks. Ik heb er al een bij de sportclub maar vind het toch nog te weinig verdienen :') ik verdien redelijk lekker eigenlijk maar wil toch meer verdienen.


Ja dat ken ik wel!

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:20

murphypower schreef:
Miefje schreef:
Netjes! Ik wil ook nog een baantje maar kan er geen vinden, hier in de buurt is echt niks. Ik heb er al een bij de sportclub maar vind het toch nog te weinig verdienen :') ik verdien redelijk lekker eigenlijk maar wil toch meer verdienen.


Ja dat ken ik wel!


same :')

Ik had wel nog een folder wijk gedaan, maar ik kreeg voor 14 folders ongeveer 14 euro.
Hoeveel adressen heb jij? Ik had er 170.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 07:24

269 maar ze zitten allemaal heel dicht bij elkaar aangezien ik in de kern moet bezorgen.

Shetbella
Berichten: 8
Geregistreerd: 30-01-18

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:45

oppassen tikt ook wel lekker aan, ik krijg 3,50 euro per uur (dit is best wel veel voor mijn leeftijd) ik vind het ook nog eens heel leuk om te doen. *\o/*

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:53

Ik volg ook! Ik ben ongeveer jouw leeftijd, en doordat ik nooit dingen kocht heb ik mijn eigen kunnen kopen.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:25

murphypower schreef:
269 maar ze zitten allemaal heel dicht bij elkaar aangezien ik in de kern moet bezorgen.


Dat is fijner ja, ik had alles uitelkaar :oo

Ik vind dat je het heel goed voor elkaar hebt hoor +:)+
En als je dan genoeg gespaard hebt, wat voor pony/paard zou je dan graag willen hebben?
Heb je daar al stiekem over nagedacht? :+

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 19:31

Sophie_Wind schreef:
murphypower schreef:
269 maar ze zitten allemaal heel dicht bij elkaar aangezien ik in de kern moet bezorgen.


Dat is fijner ja, ik had alles uitelkaar :oo

Ik vind dat je het heel goed voor elkaar hebt hoor +:)+
En als je dan genoeg gespaard hebt, wat voor pony/paard zou je dan graag willen hebben?
Heb je daar al stiekem over nagedacht? :+



Eentje waar ik zo af en toe mee kan starten, niet te lomp, 1.60M +,verkeersmak