[VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:52

Shetbella schreef:
oppassen tikt ook wel lekker aan, ik krijg 3,50 euro per uur (dit is best wel veel voor mijn leeftijd) ik vind het ook nog eens heel leuk om te doen. *\o/*


Hoe oud ben jij dan?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:13

Hi ts,

Wat superstoer dat je zo fanatiek bezig bent.
Ik wil je toch ergens voor waarschuwen; je leven blijft niet altijd een eeuwig paard. :D
Ik heb als kind paarden en pony's gehad, en als ik nu kinderen zou hebben zou ik ze geen eigen paard geven, maar ze wel leuk laten lessen op goede paarden en een leuk verzorgpaard zoeken.
Een paard kost zo ontzettend veel geld, je zult altijd keuzes moeten maken. Paard/vrienden? Paard/avondje uit, paard/drukke studie, paard/huis kopen, paard/vakantie.

En nu hoor je op bokt natuurlijk vooral de succesverhalen en de mensen die dat graag doen. Maar dat is uiteindelijk toch een minderheid en veel paarden worden ook weer verkocht.
Nu is dat opzich niet erg, maar ik zou lekker je geld gebruiken om les te nemen op privepaarden en een leuk leasepaard te zoeken.
Heb je heel veel plezier van, maar niet de kopzorgen.
Geloof mij, paarden brengen ook veel zorg en moeite met zich mee. ;)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 13:57

gekvanfleur schreef:
Hi ts,

Wat superstoer dat je zo fanatiek bezig bent.
Ik wil je toch ergens voor waarschuwen; je leven blijft niet altijd een eeuwig paard. :D
Ik heb als kind paarden en pony's gehad, en als ik nu kinderen zou hebben zou ik ze geen eigen paard geven, maar ze wel leuk laten lessen op goede paarden en een leuk verzorgpaard zoeken.
Een paard kost zo ontzettend veel geld, je zult altijd keuzes moeten maken. Paard/vrienden? Paard/avondje uit, paard/drukke studie, paard/huis kopen, paard/vakantie.

En nu hoor je op bokt natuurlijk vooral de succesverhalen en de mensen die dat graag doen. Maar dat is uiteindelijk toch een minderheid en veel paarden worden ook weer verkocht.
Nu is dat opzich niet erg, maar ik zou lekker je geld gebruiken om les te nemen op privepaarden en een leuk leasepaard te zoeken.
Heb je heel veel plezier van, maar niet de kopzorgen.
Geloof mij, paarden brengen ook veel zorg en moeite met zich mee. ;)


Ik ben me bewust van het feit dat ik altijd zal moeten kiezen tussen een paard of andere dingen. Maar ik weet zeker dat ik dat wel kan. Bvb, ik ga altijd 3 weken op vakantie met mijn ouders en na 3 dagen wil ik terug naar nederland om naar mijn verzorgpaardjes te gaan. Een middagje afspreken met vrienden vind ik leuk maar ik zit liever tussen de paarden. Drukke studie ben ik ook bewust van en daar heb ik ook een oplossing voor, aangezien mijn zus wel weer wilt gaan rijden maar geen eigen paard wilt.

Wel bedankt voor je reactie!

Shetbella
Berichten: 8
Geregistreerd: 30-01-18

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 08:52

@miefje
Ik ben 14 jaar.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:54

Ik ben ook 14, en krijg voor oppassen 5,- per uur en voor mijn andere werk 4,- per uur.
Maar ligt er denk ik ook aan hoeveel kinderen het zijn.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 18:22

Ik verdien niet echt geld per uur met oppassen maar gewoon €15 per keer

anjali
Berichten: 15073
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:10

gekvanfleur schreef:
Hi ts,

Wat superstoer dat je zo fanatiek bezig bent.
Ik wil je toch ergens voor waarschuwen; je leven blijft niet altijd een eeuwig paard. :D
Ik heb als kind paarden en pony's gehad, en als ik nu kinderen zou hebben zou ik ze geen eigen paard geven, maar ze wel leuk laten lessen op goede paarden en een leuk verzorgpaard zoeken.
Een paard kost zo ontzettend veel geld, je zult altijd keuzes moeten maken. Paard/vrienden? Paard/avondje uit, paard/drukke studie, paard/huis kopen, paard/vakantie.

En nu hoor je op bokt natuurlijk vooral de succesverhalen en de mensen die dat graag doen. Maar dat is uiteindelijk toch een minderheid en veel paarden worden ook weer verkocht.
Nu is dat opzich niet erg, maar ik zou lekker je geld gebruiken om les te nemen op privepaarden en een leuk leasepaard te zoeken.
Heb je heel veel plezier van, maar niet de kopzorgen.
Geloof mij, paarden brengen ook veel zorg en moeite met zich mee. ;)

Zeker brengen paarden zeer veel zorgen met zich mee,maar ook veel plezier.Een echte paardengek vindt het toch niet erg om er andere dingen voor te laten.Een eigen paard is heel anders dan een lease-of verzorgpaard.Het ligt aan je karakter wat het beste voor je is.

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:23

Ik vind dat je goed bezig zijn. Ik heb ook vanaf mijn 12e baantjes gehad en het heeft mij ook geleerd om altijd goed met mijn geld om te gaan. Een paard of pony zal er ooit zeker komen zo.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 19:57

Bedankt voor de reacties!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 00:19

@gekvanfleur

Heb vanaf mijn 12de een eigen pony... en nu bijna 50. En ik had echt niet anders gewild. Heb de keuzedruk zoals jij die omschrijft nooit zo gevoeld. Voor mij is en was het niet vrienden óf paarden, maar én/én
En natuurlijk heb je het dan soms financieel krapper, koop je in financieel magere periode (studententijd) minder kleding voor de leuk, maar alleen als het nodig is, dat wel. Maar dat heeft voor mij nooit als een echte keuze gevoeld. Een 'prijs'die ik graag wilde betalen voor mijn pony destijds

Kon en kan me een leven zonder paarden niet voorstellen.

TS: wat bén je hier goed mee bezig. Heb nog maar 1 ding toe te voegen, en dat is zorgen dat je ondanks bijbaantjes en hopelijk zo snel mogelijk een eigen paard, toch ook investeert in een goede opleiding: dat is namelijk de beste verzekering dat je ook in de toekomst je jezelf een paard kunt blijven veroorloven!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 07:46

Ik was ook zeker van plan om te investeren in een goede opleiding! ik zit nu in het 2e van Gymnasium en daarna wil ik gaan studeren voor dierenarts.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:13

Mán... wat duim ik voor je dat het je gewoon sneller dan je denkt écht gaat lukken. Ik gún het je zo!

anjali
Berichten: 15073
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:52

Als je iets echt wilt dan lukt het ook.Toen ik zo oud was als jij nu was het ook mijn grote wens een eigen paard te hebben.Maar mijn ouders vonden dat toen te duur,en zelf verdienen ging niet vanwege school.En nu ben ik veel ouder en mijn grote wens is al 8 X uitgekomen, waarvan slechts1 X een mismatch en alle andere echte droompaarden.En die waren geen van alle duur!Juist de enige voor mijn doen dure was die waar het niet mee klikte.Daar moet je dan trouwens wel voor uitkijken,dat je lang zou sparen en dan een miskoop doen,dat zou jammer zijn.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 20:16

Bedankt voor de reacties! De klik gaat ook echt voor bij mij, het is natuurlijk leuk als ie binnen mij omschrijving valt. Maar als er een paard is waar er gewoon echt een klik mee is laat ik die niet lopen!

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:59

murphypower schreef:
Ik was ook zeker van plan om te investeren in een goede opleiding! ik zit nu in het 2e van Gymnasium en daarna wil ik gaan studeren voor dierenarts.


Ik ben nu ook in leerjaar 2 van het gymnasium én ik wil ook studeren voor dierenarts :')

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 07:48

immie_horses schreef:
murphypower schreef:
Ik was ook zeker van plan om te investeren in een goede opleiding! ik zit nu in het 2e van Gymnasium en daarna wil ik gaan studeren voor dierenarts.


Ik ben nu ook in leerjaar 2 van het gymnasium én ik wil ook studeren voor dierenarts :')


hihi leuk! Misschien komen we elkaar nog een keer tegen :D

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:10

murphypower schreef:
hihi leuk! Misschien komen we elkaar nog een keer tegen :D


Wie weet ;)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 17:06

Ik heb maandag middag mijn krantjes rond gebracht en om 3 uur moest ik gaan oppassen. Donderdag en zaterdag moet ik ook weer oppassen!

Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:05

Goed bezig!!

amber_ollie
Berichten: 63
Geregistreerd: 18-04-17

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:47

Mag ik vragen hoeveel je verdient aan je krantenwijk? (Uit nieuwsgierigheid).

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 16:04

amber_ollie schreef:
Mag ik vragen hoeveel je verdient aan je krantenwijk? (Uit nieuwsgierigheid).


Ik breng 1 keer per weer rond, daar ben ik ongeveer anderhalf uur mee bezig en daar verdien ik tussen de €10 en €11 mee

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 21:57

Zo, ik ga weer even updaten! Dit is een update van afgelopen week.

Maandag 12-02:
-'s middags heb ik eerst mijn foldertjes rondgebracht, het was niet heel koud dus dat zat gelukkig mee!
-Om 3 uur ben ik op gaan passen samen met mijn vriendin, daar blijven we eigenlijk altijd slapen en deze keer dus ook.
-Op maandag heb ik geen geld uitgegeven.

Donderdag 15-02:
-Om half 6 moest ik weer oppassen en ook deze keer ben ik blijven slapen
-geen geld uitgegeven

Zaterdag 17-02:
-Op zaterdag moest ik weer oppassen en ben ik weer blijven slapen
-Ik heb zaterdag extra springles gehad maar die hebben mijn ouders betaald. voor de rest niets uitgegeven.

Zondag 18-02:
-Vandaag heb ik weer de krantjes rondgebracht, het waren alleen super dikke pakketjes dus sommige kreeg ik bijna niet door de brievenbus. Wel krijg ik voor deze keer €11,32 en dat is meer dan normaal.
-Ik heb niks uitgegeven vandaag.

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:06

*\o/* Goed zeg, en dat betekent .... hoeveel heb je deze week gespaard?

PS dat oppassen en blijven slapen, zijn de ouders dan in de nacht wel weer thuis, mag ik hopen :Y)

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:24

Ik volg. ik ben zelf echt een ramp als het om sparen gaat, maar ik bewonder wel mensen zoals jij die echt voor hun droom gaan <3 eerlijk gzegd lukt het sparen ook niet omdat ik dus wel vaak iets voor mezelf koop. Het gaat meestal uit naar paardenspullen of make up.
Edit: Vinden je ouders het niet erg dat je door de weeks slaapt bij je oppas adres? De mijne zouden dat nooit goed vinden, haha

YB_VD
Berichten: 31
Geregistreerd: 28-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 01:32

Ik lees al een tijd in volle afwachting mee. Je doet me erg denken aan mezelf op jou leeftijd. Mijn ouders vertelde mij ook dat ik een paard mocht kopen, mits ik die zelf betaalde. Ik had het helemaal uitgedacht, 300 lijstjes gemaakt van wat ik allemaal nodig had (had net zoals jij 1000 extra gerekend als 'potje' voor eventuele dierenartskosten), stalling uitgezocht etc. Helaas is het mij niet gelukt en ben ik niet verder gekomen dan +/- 150 euro :') Het idee was leuk, de uitvoering wat minder haha.

Wel ben ik erachter gekomen dat als het mij wel was gelukt en ik in de eerste of de tweede klas (ik doe ook gymnasium) een paard had aangeschaft, ik dit al snel niet meer had gered kwa tijd. Maar goed, dit is op te lossen met bijvoorbeeld een bijrijder of iets dergelijks.

Ik kan haast niet wachten, ik gun het je zo. Hoeveel heb je nu gespaard en hoeveel moet je nog? Is het einde al in zicht? Ik ben heel erg benieuwd, en petje af voor je doorzettingsvermogen.