[VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 07:18

murphypower schreef:
Eerst wil ik iedereen bedanken voor alle complimenten!





Bedankt voor je reactie, ik kom er nu pas achter dat ik nog vrij weinig heb uit gelegd over hoe mijn ouders helpen enzo.

Mijn ouders zullen de standaard kosten betalen voor: dierenarts(als het paard iets krijgt delen we dat), hoefsmid en tandarts.

Verder word het paard gestald bij mijn vriendin waar ze een stal over hebben en een mooie buitenbak voor €50 per maand.

En wil ik het liefst een wat groter paard 1.65+ aangezien ikzelf 1.81 ben, ik ga dan ook liever voor een springgefokte of een recreatie paard (die wel een sprong kan maken).
Een veulen lijkt me ook heel leuk(daar zou mijn zus me dan bij kunnen helpen)


50,- pm incl strooisel en voer? Want dat is ver onder de kostprijs.
Hoewel ik het je gun en hoop dat je voor dat bedrag vele jaren kan stallen, zorg ervoor dat je wel kunt verhuizen indien nodig.
Stel dat jullie ruzie krijgen bijv of je vriendin moet verhuizen door wat voor reden dan ook.

Kijk ook even naar de benamingen...
Wanneer je een recreatie paard koopt of zodanig laat keuren, kan het zijn dat ze daarbij een lichte manier van het paard gebruiken bedoelen.
Om te springen zou ik hem ook op de foto zetten, omdat bij de landing er veel wordt gevraagd van o.a de voorbenen van het paard.

Nogmaals succes!


ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 07:22

sneeuwpop schreef:
murphypower schreef:
Eerst wil ik iedereen bedanken voor alle complimenten!





Bedankt voor je reactie, ik kom er nu pas achter dat ik nog vrij weinig heb uit gelegd over hoe mijn ouders helpen enzo.

Mijn ouders zullen de standaard kosten betalen voor: dierenarts(als het paard iets krijgt delen we dat), hoefsmid en tandarts.

Verder word het paard gestald bij mijn vriendin waar ze een stal over hebben en een mooie buitenbak voor €50 per maand.

En wil ik het liefst een wat groter paard 1.65+ aangezien ikzelf 1.81 ben, ik ga dan ook liever voor een springgefokte of een recreatie paard (die wel een sprong kan maken).
Een veulen lijkt me ook heel leuk(daar zou mijn zus me dan bij kunnen helpen)


50,- pm incl strooisel en voer? Want dat is ver onder de kostprijs.
Hoewel ik het je gun en hoop dat je voor dat bedrag vele jaren kan stallen, zorg ervoor dat je wel kunt verhuizen indien nodig.
Stel dat jullie ruzie krijgen bijv of je vriendin moet verhuizen door wat voor reden dan ook.

Kijk ook even naar de benamingen...
Wanneer je een recreatie paard koopt of zodanig laat keuren, kan het zijn dat ze daarbij een lichte manier van het paard gebruiken bedoelen.
Om te springen zou ik hem ook op de foto zetten, omdat bij de landing er veel wordt gevraagd van o.a de voorbenen van het paard.

Nogmaals succes!


Ja maar ik help daar wel iedere dag met de paarden en stallen uit doen dan en de brokken moet ik zelf halen. Bedankt voor de tips wat betreft keuren!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 07:52

Sxnnelenix schreef:
Ten eerste; super veel respect dat je zelf aan het sparen gaat!

Er is een topic; wat kost een paard nou daadwerkelijk. Misschien kun je je daarin verdiepen! Mijn ouders zijn iedere maand al gauw €600 kwijt... plus een hoog aankoopbedrag..... kunnen je ouders je niet financieel steunen? Anders hou je jezelf voor de gek de komende 10 jaar naar mijn idee.

Ps dit is absoluut niet als negativiteit bedoeld! Ik heb enorm veel bewondering voor je en ik weet als geen ander hoe geweldig een eigen paard is (meestal dan hahaha) Y;(


€600 per maand :=
Runnen ze een hele stal dan?

Goed bezig TS, vind je erg verantwoordelijk voor je leeftijd :j

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 08:03

@sanso Bedankt! Ik vond 600 ook wel veel maar ligt ook aan de regio denk ik hier heb je een luxe pensionstal voor 150/200 euro

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

CaTi
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Een mooie plek!

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:15

Ik volg! Zelfde situatie hier.

Liever het paard dan de prins!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 13:22

PonyLoveMe schreef:
Ik volg! Zelfde situatie hier.


Welkom, leuk dat je volgt!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:27

murphypower schreef:
@sanso Bedankt! Ik vond 600 ook wel veel maar ligt ook aan de regio denk ik hier heb je een luxe pensionstal voor 150/200 euro



Dit was nog een van de goedkoopsten uit de regio :j daarnaast les ik voor ong 200€ dus dat telt inderdaad snel op. Natuurlijk KAN het goedkoper maar het kost gewoon veel. Naast de vaste lasten zijn er ook nog onverwachtste kosten. Wat ook eerder genoemd wordt als tip (weet zo niet meer door wie): KEUREN! Zo voorkom je hoge onverwachtste kosten. De kosten voor op de foto zijn ook al rond de 200 als je het hele paard op de foto wil, maar een operatie red je met 200 niet hoor :P

Lief van je vriendin! Met hulp van je ouders eebij moet het kunnen lukken inderdaad. Succes nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:46

Heel veel succes ts!

Ik heb op m'n tiende m'n eerste eigen pony gekocht. Zelf voor gespaard, ouders betaalden wel stalling en hoefsmid etc.

Inmiddels ben ik 21 en sinds een paar maand m'n tweede paard. Ook zelf voor gespaard en ik onderhoud m'n nieuwe paard en m'n oude pony die inmiddels bijna 30 is, helemaal zelf.

Dus als je iets wil, ga er voor! Het gaat je vast lukken!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 18:00

Sxnnelenix schreef:
Dit was nog een van de goedkoopsten uit de regio :j daarnaast les ik voor ong 200€ dus dat telt inderdaad snel op. Natuurlijk KAN het goedkoper maar het kost gewoon veel. Naast de vaste lasten zijn er ook nog onverwachtste kosten. Wat ook eerder genoemd wordt als tip (weet zo niet meer door wie): KEUREN! Zo voorkom je hoge onverwachtste kosten. De kosten voor op de foto zijn ook al rond de 200 als je het hele paard op de foto wil, maar een operatie red je met 200 niet hoor :P

Lief van je vriendin! Met hulp van je ouders eebij moet het kunnen lukken inderdaad. Succes nog


Ik kan het paard nu al lang betalen, de stalling in principe ook. Alleen wil ik een potje van minimaal €1000 achter houden en daar moet ik nog even voor sparen.

edit:
Les krijg ik gratis van mijn zus!


Amy schreef:
Heel veel succes ts!

Ik heb op m'n tiende m'n eerste eigen pony gekocht. Zelf voor gespaard, ouders betaalden wel stalling en hoefsmid etc.

Inmiddels ben ik 21 en sinds een paar maand m'n tweede paard. Ook zelf voor gespaard en ik onderhoud m'n nieuwe paard en m'n oude pony die inmiddels bijna 30 is, helemaal zelf.

Dus als je iets wil, ga er voor! Het gaat je vast lukken!

Wow 30 dat is al flink bejaard! Bedankt!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:02

Ik vind dit wel interessant ! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:08

fienfin schreef:
Ik volg dit zeker! Namelijk hetzelfde hierzo, maar ik dacht dat je pas een vakantiejob kon nemen vanaf het jaar wanneer je 16 word?


Ben je een belgische? De wetgeving in Nederland ligt namelijk helemaal anders. Ze mogen vroeger werken maar verdienen een stuk minder in vergelijking met belgen die een vakantiejob hebben op 16.

Niets is onhaalbaar ts. Het is maar wat je zelf wilt! Wil je een sobere sterke pony op een wei of een deftig sportpaard op een stalling met binnen en buiten piste, alles verschild, ook qua prijs! Ik ben voor 3 paarden €150 per maand kwijkt aan eten. De weide heb ik na jaren kunnen aankopen. Daarvoor betaalde ik €50 per maand per halve hectare. Je ziet maar, het hoeft niet super duur te zijn :)

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:14

Goed sparen ! Ik heb mijn eerste paard gekocht op mn 15e, dan wel een veulentje. Mn 2e op mn 17e. En nu ben ik 22 en heb ik 3 prachtpaarden staan. Het was niet altijd makkelijk en zeker niet qua tijd en andere dingen die ik destijds wou doen. Maar ik zou het er zo weer voor over hebben

eigenaar van 3 gouden paarden.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 18:16

DeMolenhoek schreef:
fienfin schreef:
Ik volg dit zeker! Namelijk hetzelfde hierzo, maar ik dacht dat je pas een vakantiejob kon nemen vanaf het jaar wanneer je 16 word?


Ben je een belgische? De wetgeving in Nederland ligt namelijk helemaal anders. Ze mogen vroeger werken maar verdienen een stuk minder in vergelijking met belgen die een vakantiejob hebben op 16.

Niets is onhaalbaar ts. Het is maar wat je zelf wilt! Wil je een sobere sterke pony op een wei of een deftig sportpaard op een stalling met binnen en buiten piste, alles verschild, ook qua prijs! Ik ben voor 3 paarden €150 per maand kwijkt aan eten. De weide heb ik na jaren kunnen aankopen. Daarvoor betaalde ik €50 per maand per halve hectare. Je ziet maar, het hoeft niet super duur te zijn :)



Nou toch liever een sportpaard sowieso geen pony, dat ziet er niet uit met mijn lange benen. Mijn vriendin woont 3 minuten stappen van een pensionstal met een luxe binnenbak die je kan huren voor €5 per anderhalf uur en als je hem vaker per week huurt nog goedkoper.


Baileysdream schreef:
Goed sparen ! Ik heb mijn eerste paard gekocht op mn 15e, dan wel een veulentje. Mn 2e op mn 17e. En nu ben ik 22 en heb ik 3 prachtpaarden staan. Het was niet altijd makkelijk en zeker niet qua tijd en andere dingen die ik destijds wou doen. Maar ik zou het er zo weer voor over hebben


Een eigen veulen is ook nogsteeds een droom van mij <3

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

fienfin
Berichten: 131
Geregistreerd: 17-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:30

DeMolenhoek schreef:
fienfin schreef:
Ik volg dit zeker! Namelijk hetzelfde hierzo, maar ik dacht dat je pas een vakantiejob kon nemen vanaf het jaar wanneer je 16 word?


Ben je een belgische? De wetgeving in Nederland ligt namelijk helemaal anders. Ze mogen vroeger werken maar verdienen een stuk minder in vergelijking met belgen die een vakantiejob hebben op 16.

Niets is onhaalbaar ts. Het is maar wat je zelf wilt! Wil je een sobere sterke pony op een wei of een deftig sportpaard op een stalling met binnen en buiten piste, alles verschild, ook qua prijs! Ik ben voor 3 paarden €150 per maand kwijkt aan eten. De weide heb ik na jaren kunnen aankopen. Daarvoor betaalde ik €50 per maand per halve hectare. Je ziet maar, het hoeft niet super duur te zijn :)


Inderdaad! Oh dat wist ik niet, hier is het namelijk zo dat je pas kan werken in het jaar wanneer je 16 wordt. :) Lijkt me wel een stukje comfortabeler zodat je al vroeger kan beginnen, ik vrees namelijk dat het in het in de derde graad van het middelbaar een beetje een hectische boel gaat worden om bij te kunnen sparen. :')

Maar veel succes TS, ik volg zeker mee! Ik ben nu 14 dus ik kan niet wachten tot 2019 zodat ik kan beginnen sparen, goede moed! <3

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 18:33

Gezellig, het word nog druk met de volgers!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 20:18

Dan nu:

DE EERSTE MINI-UPDATE!!!
Ik heb net even op 'mijn spotta' gekeken en de info over de volgende keer bezorgen staat er al! Het zijn +/- 14 bundels waar ongeveer 18 folder pakketjes in zitten. Deze week valt het gewicht mee dus dat betekend dat het niet hele dikke pakketjes zijn *\o/* namelijk 107kg. Dit ligt normaal rond de 125. Verder ga ik met dit rondje bezorgen €10,69 verdienen :j .

Ik krijg op 31 Januari voor mijn eerste 3 keer betaald en dat is €33,33.
en op 14 februari voor de volgende keren en daar vallen deze keer en vorige keer ook onder. Dat is tot nu toe €21,38.

Dat was mijn kleine update!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Floor_03
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:21

Hoii ik volg!!!!!! Ik ben druk bezig om elk kwartje opzij te zetten en ik ik ben nou benieuwd wat het keuren van een paardje kost? en wat zijn grof geschat de kosten? ik heb al eens een budgetplan gemaakt maar ik ben het kwijt ..(OOPS.. hihi)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 20:25

Floor_03 schreef:
Hoii ik volg!!!!!! Ik ben druk bezig om elk kwartje opzij te zetten en ik ik ben nou benieuwd wat het keuren van een paardje kost? en wat zijn grof geschat de kosten? ik heb al eens een budgetplan gemaakt maar ik ben het kwijt ..(OOPS.. hihi)



De kosten van het keuren verschillen heel erg zoals eerder uitgelegd door iemand in dit topic, dat kan je misschien even teruglezen. Ook de kosten verschillen per regio en wat voor paard je hebt natuurlijk. Het ligt er ook nog aan wat jij wil omtrent stalling. Luxe kost nou eenmaal meer dan een simpele stal met een buitenbak. Dan heb je nog de staandaard dierenarts, tandarts en hoefsmid kosten. Maar het ligt iniedergeval heel erg aan jezelf. Laat je paard iniedergeval ALTIJD keuren!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Floor_03
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:32

murphypower schreef:
Floor_03 schreef:
Hoii ik volg!!!!!! Ik ben druk bezig om elk kwartje opzij te zetten en ik ik ben nou benieuwd wat het keuren van een paardje kost? en wat zijn grof geschat de kosten? ik heb al eens een budgetplan gemaakt maar ik ben het kwijt ..(OOPS.. hihi)



De kosten van het keuren verschillen heel erg zoals eerder uitgelegd door iemand in dit topic, dat kan je misschien even teruglezen. Ook de kosten verschillen per regio en wat voor paard je hebt natuurlijk. Het ligt er ook nog aan wat jij wil omtrent stalling. Luxe kost nou eenmaal meer dan een simpele stal met een buitenbak. Dan heb je nog de staandaard dierenarts, tandarts en hoefsmid kosten. Maar het ligt iniedergeval heel erg aan jezelf. Laat je paard iniedergeval ALTIJD keuren!




OKEY!! dankjewel!! weet ik in iedergewval iets

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 20:54

@floor03 geen probleem!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:46

@floor_03 kijk eens in het topic; wat kost een paard daadwerkelijk. Daar zie je wat je ongeveer kwijt zal zijn. Keuren kost meestal per foto rond de 40-50. Maar met 1 foto ben je er helaas niet... 4 benen, een hals, rug etc. Tel maar op O:)

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:08

Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt :j

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-18 11:52

Miefje schreef:
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt :j


Helemaal waar!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-18 07:43

murphypower schreef:
Dan nu:

DE EERSTE MINI-UPDATE!!!
Ik heb net even op 'mijn spotta' gekeken en de info over de volgende keer bezorgen staat er al! Het zijn +/- 14 bundels waar ongeveer 18 folder pakketjes in zitten. Deze week valt het gewicht mee dus dat betekend dat het niet hele dikke pakketjes zijn *\o/* namelijk 107kg. Dit ligt normaal rond de 125. Verder ga ik met dit rondje bezorgen €10,69 verdienen :j .

Ik krijg op 31 Januari voor mijn eerste 3 keer betaald en dat is €33,33.
en op 14 februari voor de volgende keren en daar vallen deze keer en vorige keer ook onder. Dat is tot nu toe €21,38.

Dat was mijn kleine update!



Ik ga waarschijnlijk morgen de folders bezorgen want ze zijn gisteren binnen gekomen.

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Elisa2

Berichten: 36631
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:42

Wat leuk en herkenbaar je ambitie! ik ben zelf ook begonnen met werken op mijn 15e om voor een eigen paard te sparen. Van mijn ouders een renteloze lening kunnen krijgen en op mijn 16e mijn eerste eigen paard gekocht. Op mijn 18e had ik haar helemaal terug betaald...{misschien een tip voor je als je ouders er voor openstaan}

Ik moest alles verder zelf betalen, pensionstal e.d maar heb er nooit spijt van gehad, en inmiddels heel wat jaartjes en paardjes verder.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 0 bezoekers