Irritante opmerkingen van niet-paardenmensen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Irritante opmerkingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 15:23

Hoi iedereen

Ik heb een vriendengroep van 4 meiden en alleen ik en mijn vriendin rijden daarvan.
Nou kunnen ze soms zo'n domme opmerkingen maken over paardrijden dat ik dacht dat het misschien wel leuk was om hier een topic over te starten.
Wat ik vaak hoor bijvoorbeeld is; 'Maar paardrijden is toch gewoon zitten?'
Nou, ik zet jou wel eens op mijn paard en dan kom ik er wel achteraan met de longeerzweep ~~}>

Hebben jullie dit soms ook?

groetjes,
Pleun

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Irritante opmerkingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:21

Paardrijden is geen sport, het paard doet al het werk, je zit er alleen maar op. Totdat mijn stiefbroertjes zelf een keer anderhalf uur gingen paardrijden bij vrienden van hen.... ze konden de dag erna niet meer lopen van de pijn :')

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Irritante opmerkingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:25

Een vriend van me heeft echt niks met paarden en maakt altijd zwaar ongepaste opmerkingen over hengsten. Kan er altijd wel om lachen. :')

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Irritante opmerkingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:36

Ik krijg altijd de opmerking als je al je paarden nou verkoopt heb je echt veel geld hoor dan kan je lekker vaak op vakantie..

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Irritante opmerkingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:42

...dat ze lekker zijn op de BBQ... als ik weet dat ze zelf bijv konijnen hebben zeg ik: konijn ook!

Kabayo

Berichten: 13948
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:42

Klasgenoot die wekelijks vraagt hoe het met mijn waterhoofd pony gaat

Merrie vorig jaar overleden na zware bevalling van een waterhoofd veulen... en dat weet ie

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:43

Kabayo schreef:
Klasgenoot die wekelijks vraagt hoe het met mijn waterhoofd pony gaat

Merrie vorig jaar overleden na zware bevalling van een waterhoofd veulen... en dat weet ie


Dat soort mensen geef ik graag even persoonlijk een stootje. O:)

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:44

Kabayo schreef:
Klasgenoot die wekelijks vraagt hoe het met mijn waterhoofd pony gaat

Merrie vorig jaar overleden na zware bevalling van een waterhoofd veulen... en dat weet ie


Tjongejonge.....hoe oud is die gast? 12? Wat een sneu figuur zeg!

MallyBelly

Berichten: 3531
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:45

Mijn vader vraagt altijd hoe het met mijn frikadellen gaat :+
Maar inmiddels ziet hij ook het plezier en de lol die ik er in heb. En leert hij steeds meer bij!! (Zoals benen. Geen poten :P )

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:46

Dat de meeste ruiters vrouw zijn omdat paardrijden lekker/opwindend zou zijn voor vrouwen. Schijnbaar door de wrijving van het zadel. Kan er echt boos om worden als iemand zoiets zegt... -:(-

Oh en deze:
'Ja, ik hou ook van paarden. Op mijn bord! Hahaha' zucht...

Edit: Zin beter geformuleerd.
Laatst bijgewerkt door Calixae op 22-01-18 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:47

Baileysdream schreef:
Ik krijg altijd de opmerking als je al je paarden nou verkoopt heb je echt veel geld hoor dan kan je lekker vaak op vakantie..

Dat is wel waar :+

Hier vallen de opmerkingen wel mee, ze zeggen wel eens dat ze lekker zijn om te eten maar ook dat is geen leugen :Y)

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:48

Mama zegt vooral bij alles dat het zielig is :+

*staan paarden buiten in de regen zonder deken* "kijk nou, dat vind ik nou echt sielug!"

Ik vind het wel schattig haha. In het begin vond ze het vooral ook raar als ik vertelde dat mijn paard shagrijnig was oid. Kan een paard ook shagrijnig zijn dan?
Inmiddels is ze er aan gewend :+
Laatst bijgewerkt door Renee_S op 22-01-18 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Irritante opmerkingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:50

"Kan je het nu nog niet?"

Reactie toen ik vertelde dat ik lessen neem met mijn paard

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:50

Mijn vrienden vragen regelmatig of ik nou alweer naar de paarden moet. Simpel antwoord, ja :')

Maar inmiddels zijn ze het wel gewend, heb beide vriendinnen als eens op een paard gekregen :)

Qwerty1

Berichten: 88
Geregistreerd: 26-10-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:54

Mijn vader is een keer: ''je loopt ook de hele dag wat om te pannenkoeken met die paarden!'' Nee pap, de paarden verzorgen zich zelf wel, ruimen ook zelf de drollen op na het mesten... >;)

xLissy
Berichten: 51
Geregistreerd: 24-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:54

De aanname dat als iemand paardrijdt, hij/zij dan automatisch vegetariër of veganist is omdat we allemaal mega dierenvrienden zijn en per definitie alles zielig vinden. Nou vind ik het niet heel erg dat mensen mij daarvoor aanzien, maar het is die directe aanname waaraan ik mij stoor.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:56

FatCat schreef:
"Kan je het nu nog niet?"

Reactie toen ik vertelde dat ik lessen neem met mijn paard

_O- _O-

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:58

Ik heb het niet echt, als ze er wat over durven zeggen krijgen ze een even gepast antwoord terug!!! Mijn moeder die alleen oornetjes 'raar' vindt, snapt gelukkig best veel van paarden; k heb een meisje op de manege die haar paard niet normaal kan behandelen en toen hij 'vurveelund dee' heeft m'n moeder daar een lekker sarcastisch antwoord op gegeven :o . Heb alleen een beetje plagerijtjes van familie... Maar iedereen hier probeert er wel zoveel mogelijk over te leren, dus blijft het daarbij gelukkig :)

Kabayo

Berichten: 13948
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:00

Cowboy55 schreef:
Kabayo schreef:
Klasgenoot die wekelijks vraagt hoe het met mijn waterhoofd pony gaat

Merrie vorig jaar overleden na zware bevalling van een waterhoofd veulen... en dat weet ie


Tjongejonge.....hoe oud is die gast? 12? Wat een sneu figuur zeg!

Hij is 20

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:04

Ik zat laatst in een groepsapp met vrienden voor een kerst diner, en het vriendje van een vriendin (die ik niet kende) zat er ook in. Hij wist echter door mijn Whatsapp profielfoto dat ik paardrijd.

De helft van de groep is vegetarisch dus ik maakte de opmerking: mooi, dat betekent alleen maar meer vlees voor ons :D Waarna het gesprek ging over wat we gingen inkopen. Die jongen noemde daarbij: we kunnen ook paardenvlees halen. Ik had eigenlijk niet zo specifiek gelet op de opmerking en er verder ook niet op gereageerd, maar toen we eenmaal aan het diner zaten zei die vriendin tegen mij dat haar vriend helemaal gepikeerd was dat zijn 'flauwe' opmerking niet was gevallen bij mij en dat het hem dus was mislukt om mij te stangen :+ :+ :+ :+ Tsja jammer voor hem, maar als hij paardenvlees had willen kopen had ik dat ook niet erg gevonden.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:05

Baileysdream schreef:
Ik krijg altijd de opmerking als je al je paarden nou verkoopt heb je echt veel geld hoor dan kan je lekker vaak op vakantie..

Dat denk ik zelf ook af en toe :')


Mensen vragen vaak aan mij hoe het paard snapt wat hij moet doen. Vinden ze heel knap. Die negatieve opmerkingen hoor ik eigenlijk nooit meer, beetje kinderachtig ook.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:10

marley93 schreef:
Een vriend van me heeft echt niks met paarden en maakt altijd zwaar ongepaste opmerkingen over hengsten. Kan er altijd wel om lachen. :')


Herkenbaar. Groepje jongens uit mijn klas doet dat ook :')

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:13

Dit filmpje is leuk om door te geven als ze zeggen dat paardrijden alleen maar zitten is:
https://www.facebook.com/groups/3008301 ... nref=story

De opmerking: "Ja, ik hou ook van paarden. Op mijn bord!" beantwoord ik met "als rookvlees wel, maar de biefstuk vind ik niet lekker." en dan zijn ze vaak daar ook klaar mee.

En als ze zich afvragen als je het nu nog niet kan met les: "die profvoetballers schijnen ook nog steeds begeleiding te krijgen. En dan hoeven ze alleen maar een bal naar een doel te brengen."

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:46

Mizora schreef:
Dit filmpje is leuk om door te geven als ze zeggen dat paardrijden alleen maar zitten is:
https://www.facebook.com/groups/3008301 ... nref=story

De opmerking: "Ja, ik hou ook van paarden. Op mijn bord!" beantwoord ik met "als rookvlees wel, maar de biefstuk vind ik niet lekker." en dan zijn ze vaak daar ook klaar mee.

En als ze zich afvragen als je het nu nog niet kan met les: "die profvoetballers schijnen ook nog steeds begeleiding te krijgen. En dan hoeven ze alleen maar een bal naar een doel te brengen."


Die laatste _/-\o_ Perfect :')

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Irritante opmerkingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:49

Ja dat heb ik ook. Maar waarom zou je erop in gaan? ik vind schaken ook geen sport en vind dat dat ook alleen maar zitten is, waarom zouden die schakers daar een big deal van maken. Als hun paardrijden geen sport vinden is daar toch niks mis mee? Prima dat hun zo denken.