Lievelings pony word verkocht, kopen of laten gaan?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
Simoontje04
Berichten: 107
Geregistreerd: 06-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:40

Hoe moeilijk het ook is, doe het niet. Het kost veel en je kunt niet echt veel met haar. Ik zou dan nog eerder een pony kopen en haar als gezelschap pony er bij doen :j


Mars

Berichten: 33215
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Lievelings pony word verkocht, kopen of laten gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:45

Wat is een BPF?

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Lievelings pony word verkocht, kopen of laten gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 22:46

best pony friend? (denk ik?)

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:15

Voor de pony hoop ik dat je hem koopt. Voor je ouders hoop ik van niet. Probeer eerlijk naar jezelf te kijken. Wordt jij echt gelukkig van deze pony waar je heel waarschijnlijk niet zoveel mee kan terwijl je voor heltzelfde geld een pony hebt waar je allemaal leuke dingen mee kan doen? Ruiterkampen, dagtochten, wedstrijdjes. Denk goed na, beslis zoiets niet overhaast. Het is uiteindelijk niet jouw "probleem" maar die van de manege. Je kunt niet verantwoordelijk zijn voor elk zielige geval dat op je pad komt. Het siert je dat je dit overweegt. Maat bedenk dat je er maar zo 15 jaar aan vast kan zitten. Of dat je misschien in de toekomst een hele vervelende beslissing moet gaan nemen. Afscheid doet altijd pijn. Hoe dieper je band hoe groter de pijn. Is het het waard voor jou? De grap is dat de pony zelf het allemaal niet beseft. Die leeft met de dag en zal een mens niet zozeer dankbaar zijn. Wij zijn geneigd om paarden als onze vrienden te zien. Ik vrees dat het andersom niet zo is. De pony zal het je dus niet kwalijk nemen als je het niet doet.

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Lievelings pony word verkocht, kopen of laten gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 11:57

Ts,weet je al wat je gaat doen?

merelxsuri
Berichten: 42
Geregistreerd: 06-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 13:24

Ik wil het nog steeds heel graag, maar ben inderdaad aan het bedenken of het realistisch is. Deze maand ('ergens in mei') is madame 11 geworden, dus zit er inderdaad nog wél 15 jaar aan vast. Ik houd als een idioot van haar, maar ben de laatste tijd ook een onzekere ruiter. Ik heb het mijn ouders ook voorgelegd, maar opeens willen ze geen probleem pony. Ik denk dat het dus bij dromen blijft. En vooral nu nog veel tijd met haar doorbrengen en hopen dat ze een fenomenaal goed baasje krijgt waar ik misschien contact mee kan houden. Dank jullie allen

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:15

Je ouders hebben groot gelijk dat ze liever een pony zonder probleempjes willen kopen voor hun dochter. Heel veel sterkte en ik wens jullie nog een fijne tijd samen! Hopelijk vind je snel een leuke pony waarmee je ook een hele mooie band mee kunt opbouwen!

Simoontje04
Berichten: 107
Geregistreerd: 06-01-18

Re: Lievelings pony word verkocht, kopen of laten gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:37

Je ouders hebben groot gelijk! En weet je, je kan na een tijdje miss zelf een pony nemen, een gezonde dan. Je mist haar dan miss nog wel, maar dat gaat wel over. Ik wens je veel suc6! <3

pmarena

Berichten: 47828
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Lievelings pony word verkocht, kopen of laten gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:49

Het lijkt een verstandige keuze :)

Aan de andere kant....als je echt gek op dit beestje bent en bij haar niet bang bent, dan is het voor een onzekere ruiter echt een buitenkans als je dit vertrouwde beestje over kan nemen. Je kan dan wel meer geld uitgeven aan de aankoop van een andere pony, maar als je je daar onzeker op voelt dan is dat ook zonde.

En als het mankement dat ze heeft te erg wordt, dan hoef je er niet nog 15 jaar aan vast te zitten hè :(:)

Een andere pony kan ook iets overkomen. Uiteraard begin je liefst zonder problemen maar zeker als je wat onzeker bent dan is een vertrouwde pony echt goud waard :)

merelxsuri
Berichten: 42
Geregistreerd: 06-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 08:17

Hoe het er nu voor staat, gaar het erg goed met haar!! Ze rijd weer een paar keer per week een rustig beginners lesje en wij rijden haar ook nog. Ze heeft plezier en geen pijn, dus zolang als dit doorgaat gaat ze gelukkig niet weg!!!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 08:30

Dus het is nu afwachten tot ze weer overbelast is en pijn heeft?
De blessure zit er en gaat nooit meer over.Zo'n dier verdient een rustige plek met veel balans in rust en bewegen.Een manege is dan niet een geschikte plek denk ik.

Voordat je alles gaat berekenen zou ik eerst informeren wat de blessure inhoudt zodat je een beter beeld hebt qua kosten.Is er bijv gekeken naar artrose?
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 22-09-18 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 08:47

Vraag eens of ze haar nog een paar maanden daar mag blijven staan en jij pensiongeld aan hen betaald en kun kijken alsof het jouw paardje is.
Dan hoeft de pony niet te verhuizen en kun jij kijken of het dan nog steeds leuk blijft of dat je haar een ander fijn huisje geeft.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:00

Ik zou eerst eens goed naar die knie laten kijken, zo zijn er al veel verblinde mensen op de koop van juist dat paard gestruikeld!

een zwakke plek gaat nooit meer weg kun jij zelf daar de discipline, tijd en geld voor opbrengen.....
dus ook als het niet goed gaat?
Als dieren iets echt mankeren dan kost dat sel heeeel veel geld

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

merelxsuri
Berichten: 42
Geregistreerd: 06-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 13:20

[quote="Gillbo"]Dus het is nu afwachten tot ze weer overbelast is en pijn heeft?
De blessure zit er en gaat nooit meer over.Zo'n dier verdient een rustige plek met veel balans in rust en bewegen.Een manege is dan niet een geschikte plek denk ik.

Voordat je alles gaat berekenen zou ik eerst informeren wat de blessure inhoudt zodat je een beter beeld hebt qua kosten.Is er bijv gekeken naar artrose?[/quote

Ik snap je reactie, maar dit is absoluut niet het geval. Als ook maar iets last lijkt te hebben krijgt ze rust en de verzorging die ze nodig heeft, maar dat is tot nu niet het geval. Mijn instructrice laat paarden geen seconden doorlopen als ze ook maar pijn lijken te hebben of zich niet lekker lijken te voelen. Ze vindt het rijden geweldig en is dol op alle aandacht en het rustige rijden dat ze nu krijgt. Ze heeft het erg naar haar zin, dat is in alles te zien. Er is zeker gekeken naar atrose en andere gewichtsproblemen en dit is niet het geval. x


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 5 bezoekers