Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:04

Misbruik _O- . Maak het nu niet gekker dan het is.

Balou_k

Berichten: 14060
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:08

Jennyj01 schreef:
Het recht om jezelf uit te nodigen? Nou dat is grappig. Dat recht heb je namelijk wel :D . En de andere partij kan dan nee op zeggen. Maar vriendinnen waarvan de een een paardje leased en de ander (nog) niet en het wel heel graag wil zo buitensluiten vind ik geen leuke vriendinnen.


En de leeftijd in je profiel klopt? :o

Dat is mooi fraai, sinds wanneer 'moeten' we levende wezens delen. Omdat iemand anders dat niet heeft?

Moet ik dan ook mijn eigen paarden delen met vriendinnen, omdat ze er zelf geen hebben? :')

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:16

femkeDH schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
De eigenaar maakt het niks uit. Mijn leasepony is op maandag nog vrij dus heb haar dit ook een paar keer voorgesteld. Maar ze was pas laat uit dus dat ging niet. Dit is een leugen. Als vriendin vind ik niet dat je zo in mijn gezicht moet gaan liegen. Ze is (als ze met mij mee gaat) net zo laat uit. Ik zal haar zo snel mogelijk laten weten wat ik er nou ‘echt’ van vind. Ik wacht wel nog even totdat ik haar zie. Op app komt alles nog harder aan. Bedankt voor de reacties! (Andere of mensen die ook wat willen zeggen of laten weten mag altijd ❤️)


Jennyj01: dit heeft TS gezegd. Haar pony is nog vrij op maandag, dus dan heeft ze ook haar eigen lease pony dus dat is al opgelost.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:18

Als TS meerdere keren (al dan niet subtiel) aangeeft graag alleen naar haar leasepony te gaan en vriendin slaat daar geen acht op mag je best iets duidelijker zijn hoor. "Nee, vandaag ga ik alleen".

Het is geen recht om constant mee te mogen. Leuk is het natuurlijk wel, maar dat betekent niet dat het altijd maar moet en mag.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:28

Een van mijn vrienden had vroeger ook een verzorgpony. Ik mocht af en toe eens mee, maar zeker niet elke week. Toen de rollen omgedraaid werden, kwam ze ook wel eens mee, tot ik haar aanbood mijn (eigen) pony te gaan verzorgen.

Zeg tegen je vriendin dat ze maar op een manege moet gaan kijken ipv bij jou.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:36

Van mijn ouders mochten er nooit anderen op mijn pony. Mocht niet van de verzekering moest ik dan zeggen.
Volgens mij een smoesje, maar als je de andere manier zielig vindt zou je een smoes kunnen verzinnen? Dat het niet meer mag van je ouders ofzo?

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:48

Wijsje schreef:
Van mijn ouders mochten er nooit anderen op mijn pony. Mocht niet van de verzekering moest ik dan zeggen.
Volgens mij een smoesje, maar als je de andere manier zielig vindt zou je een smoes kunnen verzinnen? Dat het niet meer mag van je ouders ofzo?

Daar zal ik wel mee oppassen, ik had in mijn situatie ook gezegd dat het niet meer mocht van mijn ouders en toen stonde er die avond een woedende vader op de stoep -O-

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:53

Lijkt mij dat de ouders van die vriendin geen reden hebben om boos te zijn. Zij betalen er toch niet voor?

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:53

TS hoe gaat het nu?

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:53

sannexponys schreef:
Wijsje schreef:
Van mijn ouders mochten er nooit anderen op mijn pony. Mocht niet van de verzekering moest ik dan zeggen.
Volgens mij een smoesje, maar als je de andere manier zielig vindt zou je een smoes kunnen verzinnen? Dat het niet meer mag van je ouders ofzo?

Daar zal ik wel mee oppassen, ik had in mijn situatie ook gezegd dat het niet meer mocht van mijn ouders en toen stonde er die avond een woedende vader op de stoep -O-

Bron van waarheid: jouw ouders waren verantwoordlijk. Dus snap heel goed dat je dan alleen je eigen dochter op de pony wil.

Dat je dan (in het tweede geval) een boze vader op de stoep hebt is wel heel raar. Dan zou het wel echt klaar zijn, en het 'mijn ouders' laten oplossen. Die betalen immers voor de pony toch?

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Re: Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:32

Ik zou gewoon een keer heel duidelijk haar uitleggen dat je gewoon alleen wilt gaan. Ik vind niet dat je het recht hebt jezelf elke keer uit te nodigen terwijl jij al een paar keer gezegt hebt dat je zelf wil rijden.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:33

Jennyj01 schreef:
Misbruik _O- . Maak het nu niet gekker dan het is.


Ja zo heet dat als je gebruikt maakt van een ander.
Verder snap ik echt niet wat jou probleem is. Je zal wel 13 jaar zijn ofso ;p want echt op een normale volwassen manier communiceren zit er niet in.
Ik gaf al aan als jij het super fijn vind en normaal dat “vriendinnen” zo met jou en jou spullen/ dieren omgaat dan is dat toch prima. Maar een ander hoeft dit niet prima te vinden en dat mag ook :)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:58

Komt zij op eigen gelegenheid daarheen? Dus jij gaat en ineens komt zij ook aanwandelen? Dat is namelijk dan lastiger dan dat je haar vrijwillig meeneemt en samen fietst oid.

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:25

Balou_k schreef:
Jennyj01 schreef:
Het recht om jezelf uit te nodigen? Nou dat is grappig. Dat recht heb je namelijk wel :D . En de andere partij kan dan nee op zeggen. Maar vriendinnen waarvan de een een paardje leased en de ander (nog) niet en het wel heel graag wil zo buitensluiten vind ik geen leuke vriendinnen.


En de leeftijd in je profiel klopt? :o

Dat is mooi fraai, sinds wanneer 'moeten' we levende wezens delen. Omdat iemand anders dat niet heeft?

Moet ik dan ook mijn eigen paarden delen met vriendinnen, omdat ze er zelf geen hebben? :')


Niets moet, maar delen en een ander hetzelfde gunnen als jezelf en er samen van genieten is voor een deel van normaal. Niet iedereen ziet het zo.

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:28

miesnaom schreef:
Jennyj01 schreef:
Misbruik _O- . Maak het nu niet gekker dan het is.


Ja zo heet dat als je gebruikt maakt van een ander.
Verder snap ik echt niet wat jou probleem is. Je zal wel 13 jaar zijn ofso ;p want echt op een normale volwassen manier communiceren zit er niet in.
Ik gaf al aan als jij het super fijn vind en normaal dat “vriendinnen” zo met jou en jou spullen/ dieren omgaat dan is dat toch prima. Maar een ander hoeft dit niet prima te vinden en dat mag ook :)


Hoe maak je de inschatting van 13? De persoon hoe jon of oud ook heeft een andere mening/visie. Jou reactie geeft mij het gevoel dat je Jennyj01 niet serieus neemt. Jammer. Ik vind het heel mooi dat ze vanuit een ander perspectief kan zien.

BeFunny

Berichten: 10498
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:19

Rangeela schreef:
Jennyj01 schreef:
Het recht om jezelf uit te nodigen? Nou dat is grappig. Dat recht heb je namelijk wel :D . En de andere partij kan dan nee op zeggen. Maar vriendinnen waarvan de een een paardje leased en de ander (nog) niet en het wel heel graag wil zo buitensluiten vind ik geen leuke vriendinnen.


En de leeftijd in je profiel klopt? :o

Dat is mooi fraai, sinds wanneer 'moeten' we levende wezens delen. Omdat iemand anders dat niet heeft?

Moet ik dan ook mijn eigen paarden delen met vriendinnen, omdat ze er zelf geen hebben?

Niets moet, maar delen en een ander hetzelfde gunnen als jezelf en er samen van genieten is voor een deel van normaal. Niet iedereen ziet het zo.


Nou. Hey dan kan ik mijn deur wel open laten staan en andere mijn spullen gunnen. Wat een onzin.
Het fijne aan leasen is dat je een paardje voor jezelf hebt. Dat hoef je helemaal niet te delen. Die ander kan ook een paardje leasen en dan is het leuk om samen te rijden bijv.

Balou_k

Berichten: 14060
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:23

Rageela schreef:
Niets moet, maar delen en een ander hetzelfde gunnen als jezelf en er samen van genieten is voor een deel van normaal. Niet iedereen ziet het zo.


Samen genieten is prima, maar daar hoef ik nog niet jan en alleman voor op mijn paard te zetten toch? Ik heb meerdere vriend(in)en en kennissen.

Ik gun een ander de hele wereld, maar mijn paard hoeft niet perse gedeeld te worden. :n

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:38

Vreemde reacties... Dat TS maar dat meisje mee moet laten gaan omdat zij geen paard heeft en dat je er maar samen van moet genieten enzo.....
TS betaald voor dat paard! Ze is niet verplicht om het te delen met een ander!!
TS heeft liever niet dat ze meegaat en ziet haar ook niet als een vriendin. Dat dat meisje maar doet wat ze zelf wil, terwijl haar al duidelijk is gemaakt dat het niet de bedoeling is dat ze meegaat, is eigenlijk gewoon onbeschoft.

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:07

Het is toch niet samen genieten als een van de twee het niet leuk meer vindt :')

Erg vervelend voor je ts, het ie moeilijk om zoiets te zeggen en erg vervelend als er dan ook nog aan voorbij gegaan wordt.

Zit weinig anders op dan het nog eens te zeggen met uitleg. En echt zorgen dat het doordringt en niet dat ze het weg kan wuiven en toch weer gaat eigen gang gaat.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:23

Kan je niet de staleigenaar vragen om haar van het erf af te sturen? Bij ons was er een meisje die dagelijks ongevraagd paarden uit de stal ging halen enzovoorts. De staleigenaar heeft haar toen van het erf afgestuurd en ze mocht niet meer komen.

Zal dit wel als laatste optie doen maargoed als er geen andere uitweg is....

liedje89
Berichten: 7156
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:36

Jennyj01 schreef:
miesnaom schreef:
Dat mag je hoor. Ik heb maar weinig vriendinnen en veel kennissen. Juist omdat ik veel investeer in de vriendschap. En als iemand elke avond bij me komt eten zou ik toch eens gaan informeren wat er met mijn vriend aan de hand is.
Dit gaat over jonge meiden die dit allemaal penny zijn. En de een net iets meer dan de ander.


Ik snap echt niet wat je bedoelt eigenlijk. Wat hebben weinig vriendinnen en veel kennissen er mee te maken?


Geen respect hebben voor de grenzen van je vrienden die duidelijk aangeven dat ze tijd voor zichzelf willen is wel een manier om vrienden kwijt te raken natuurlijk. Ik denk dat hier het verband is?

Nee is nee TS, ben je daarin wel duidelijk genoeg? Als jij zegt dat je ook wil trainen dan denkt ze misschien dat ze best kan kijken, ik denk dat je wel echt rechtdoorzee moet zeggen dat je echt alleen wil gaan. Als ze niet naar je wil luisteren zou ik je ouders erbij betrekken, en hen nog eens laten herhalen dat ze niet (iedere keer) mee mag naar je paard. Ik zou niet als smoesje zeggen dat het van hen niet mag maar het gewoon echt met hen bespreken, als zij een keer duidelijk nee zeggen tegen je vriendin komt het misschien duidelijker aan?

Rangeela schreef:
Niets moet, maar delen en een ander hetzelfde gunnen als jezelf en er samen van genieten is voor een deel van normaal. Niet iedereen ziet het zo.


Ik ken niemand die het niet normaal vind om dingen te delen met een ander en daar samen van te genieten? Alleen bepaald iedereen naar mijn idee gewoon voor zichzelf wat men graag deelt en wanneer men graag wat alleen doet/voor zichzelf houd en met welke mensen je iets wilt delen. TS heeft de vriendin toch een aantal keer uitgenodigd om dat ze het wel aan een ander gunt om ook samen te genieten. Als die vriendin zich iets minder fanatiek zou opdringen zou TS haar wellicht ook nog wel vaker uitnodigen, maar TS mag in dit geval imo toch duidelijk zelf de grenzen stellen?

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Re: Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 05:10

Er zijn verschillende meningen. Hopenlijk kan TS er wat mee en gebruikt ze de adviezen die bij haar passen.

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:10

Ts er zijn mensen die vrienden hebben zolang ze er iets van kunnen gebruiken of pakken of die mensen iets voor ze kunnen laten doen. Zogenaamde hebbevriendjes met een bord voor het hoofd als er kritiek komt. Er zijn vrienden die vinden dat er bij vriendschap sprake moet zijn van respect, absoluut geen opdringerigheid en vooral van wederkerigheid en instemming in welke vorm van ook. Ik denk dat jouw zelfbenoemde vriendin, eigen behoeften heeft die ze vervult wil zien hoe dan ook. Zeg gewoon dat het bij jou niet kan.Jij wil alleen. Gaat ze toch door, schakel dan je ouders in.Bespreek het sowieso met je ouders. Ze heeft een luxeprobleem. Heeft geen leasepony. Had ze niet te eten vond ik het een heel andere situatie en zou ik mijn brood in dat geval met haar delen, vriendin of geen vriendin.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 12:13

Rangeela schreef:
Jennyj01 schreef:
Misbruik _O- . Maak het nu niet gekker dan het is.


Hoe maak je de inschatting van 13? De persoon hoe jon of oud ook heeft een andere mening/visie. Jou reactie geeft mij het gevoel dat je Jennyj01 niet serieus neemt. Jammer. Ik vind het heel mooi dat ze vanuit een ander perspectief kan zien.


Als je kijkt naar mijn eerdere reacties neem ik haar wel zeker serieus en stel ik ook vragen die oprecht zijn omdat ik het niet snap. Vervolgens wordt daar super kinderachtig op gereageerd.
Heb in elke post aan gegeven dat sommige zoals jenny01 het wel goed vind/ geen problemen mee hebben.
Dus ik neem jenny01 wel serieus. Ben het er alleen niet mee eens.

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:20

Ik had precies het tegenovergestelde met mijn vriendin... Toen ze hoorde dat ik een paard kreeg ging ze me volkomen negeren en gemeen doen.
Maar goed, wat ik zou doen is vragen waarom ze steeds mee wilt en dan aangeven dat je liever niet hebt dat ze elke keer naar stal komt. Als ze zich er onderuit probeert te praten dan moet je duidelijk zijn. Nee, ik wil niet dat je mee gaat en als ik wil dat je komt dan stel ik dat zelf wel voor. Dit lijkt me niet een vriendin waar je veel aan hebt, het klinkt een beetje alsof ze je gebruikt om bij jouw leasepaardje te komen en lekker te rijden, maar dat is niet de bedoeling! Jij betaalt en als ze zelf vaker wil rijden moet ze zelf maar een een verzorgpony of leasepaard zoeken.
Als zij een beetje lijkt op mijn (ex) vriendin van boven aan dit bericht is het alleen maar noodzaak om wat meer afstand van haar te nemen en bepalen of je nog wel vriendinnen met haar wilt zijn.

Ik hoop dat je iets aan mijn mening hebt!