Past dit hoofdstel op mijn shet?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Past dit hoofdstel op mijn shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 16:32

Hey, ik mag een hoofdstel hebben van iemand. Maar dat hoofdstel is gebruikt voor heeeeele kleine Welsh Mountains. Denken jullie dat het hoofdstel zal passen op mijn shet Sterre? Sterre heeft best wel een breed hoofd. Ik heb een foto, ik hoop dat het lukt om hem hier te plaatsen.

Afbeelding

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Re: Past dit hoofdstel op mijn shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:37

Ik zou gewoon vragen of je het hoofdstel mag passen voordat je hem ook daadwerkelijk over neemt. En als het niet past kan je misschien nog gaatjes in het leer bijmaken zodat je de riempjes nog wat kunt verstellen.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Past dit hoofdstel op mijn shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:49

Dat is een halstertje en ik vind hem flink aan de kleine kant om eerlijk te zijn. Waarom kijk je niet eens bij EJ? Daar kosten die dingen echt bijna niets en heb je ze in verschillende kleuren.

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Past dit hoofdstel op mijn shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:57

Ik denk niet dat TS dit halster bedoeld.
Halster past in mijn ogen prima en kan zelfs nog ruimer. Pony heeft gewoon veel winterhaar.

Welsh mountains hebben kleine maar brede koppies. Ik denk dat de kans groot is dat het wel past. Uiteraard is dat niet met zekerheid te zeggen en zou het fijn zijn als je even mag passen.

Succes met je schattige pony!

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 17:14

CathyTBP schreef:
Ik zou gewoon vragen of je het hoofdstel mag passen voordat je hem ook daadwerkelijk over neemt. En als het niet past kan je misschien nog gaatjes in het leer bijmaken zodat je de riempjes nog wat kunt verstellen.


Dit is gewoon een foto zodat jullie de breedte van haar hoofd kunnen bekijken. Ik bedoel echt een hoofdstel met bit, en niet dit roze halster :\

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 17:19

Tazzey schreef:
Dat is een halstertje en ik vind hem flink aan de kleine kant om eerlijk te zijn. Waarom kijk je niet eens bij EJ? Daar kosten die dingen echt bijna niets en heb je ze in verschillende kleuren.



Dit is een halster, dat klopt. Maar ik heb het over een hoofdstel met bit dat ik wil gebruiken voor lange lijnen. En nog over het halster, hij lijkt klein op de foto, omdat dit een foto van vorig jaar in de winter was en daarom steken alle dikke vachtharen eruit. Maar tussen de neusband, kopstuk en bakstuk kan van het halster kan je makkelijk 2 vingers ertussen steken dus klein is hij niet. Ik ben ook al bij de Epplejeck geweest, maar dit halster was voor 5 euro bij Country Lochem.

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 17:21

Tyrcanol schreef:
Ik denk niet dat TS dit halster bedoeld.
Halster past in mijn ogen prima en kan zelfs nog ruimer. Pony heeft gewoon veel winterhaar.

Welsh mountains hebben kleine maar brede koppies. Ik denk dat de kans groot is dat het wel past. Uiteraard is dat niet met zekerheid te zeggen en zou het fijn zijn als je even mag passen.

Succes met je schattige pony!


Inderdaad, dit halster bedoel ik niet. Het is gewoon een foto zodat jullie de breedte van haar gezicht kunnen zien.


Hmm ja, dacht ik ook al dat het zou passen. Maar ja, vragen stellen op Bokt kan nooit kwaad!

Bedankt! *\o/*

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 17:25

CathyTBP schreef:
Ik zou gewoon vragen of je het hoofdstel mag passen voordat je hem ook daadwerkelijk over neemt. En als het niet past kan je misschien nog gaatjes in het leer bijmaken zodat je de riempjes nog wat kunt verstellen.



Wat kun je allemaal verstellen van een hoofdstel? Ik heb veel verstand van paarden, maar niet van rijden want paardrijden is te duur voor ons. En de neusband, kopstuk en bakstuk kun je ook verstellen? Frontriem niet.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:25

Even vragen in het topic van de welsh Pony's. Zitten veel fokkers van sectie A (kleinste)
Ik verwacht dat zij maat shet hebben. (En halstermaat ook)

Onze shet 1.10 heeft een pony maat met beide.

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 17:36

sneeuwpop schreef:
Even vragen in het topic van de welsh Pony's. Zitten veel fokkers van sectie A (kleinste)
Ik verwacht dat zij maat shet hebben. (En halstermaat ook)

Onze shet 1.10 heeft een pony maat met beide.


Oke, ik wist niet dat er een Welshentopic was. Ik hoop echt dat hij past, ik denk het wel. Mijn vriendin heeft ook een welsh, en die past het touwhalster van Sterre

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:14

sterre_flash schreef:
CathyTBP schreef:
Ik zou gewoon vragen of je het hoofdstel mag passen voordat je hem ook daadwerkelijk over neemt. En als het niet past kan je misschien nog gaatjes in het leer bijmaken zodat je de riempjes nog wat kunt verstellen.



Wat kun je allemaal verstellen van een hoofdstel? Ik heb veel verstand van paarden, maar niet van rijden want paardrijden is te duur voor ons. En de neusband, kopstuk en bakstuk kun je ook verstellen? Frontriem niet.


Bakstuk, kopstuk, neusriem en keelriem kan je inderdaad verstellen. En als de frontriem niet zou passen kan je een nieuwe losse frontriem kopen (met glittersteentjes bijvoorbeeld :j dat staat dan ook nog eens leuk <3 )

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Past dit hoofdstel op mijn shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:24

Ik vraag me af of het verstandig is om een hoofdstel te gaan passen als je er geen verstand van hebt.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Past dit hoofdstel op mijn shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:35

Paardrijden te duur?
Voor aanschaf van materiaal heb je al een aantal lesjes hoor.
Onderhoud van je shetlander heb je oik al x aantal lessen voor.
Echt... 1 les per week kost maar 15-20€

Snap die redenering niet.

Daarnaast als je niet weet hoe een hoofdstel versteld kan worden, is het dan verstadig te gaan lange lijnen??

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:41

sterre_flash schreef:
sneeuwpop schreef:
Even vragen in het topic van de welsh Pony's. Zitten veel fokkers van sectie A (kleinste)
Ik verwacht dat zij maat shet hebben. (En halstermaat ook)

Onze shet 1.10 heeft een pony maat met beide.


Oke, ik wist niet dat er een Welshentopic was. Ik hoop echt dat hij past, ik denk het wel. Mijn vriendin heeft ook een welsh, en die past het touwhalster van Sterre


Misschien is het een idee om deze vriendin mee te laten kijken als je het hoofdstel gaat passen, dan kan ze je vast ook helpen met het verstellen van de riempjes. :)

colunder

Berichten: 3546
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:43

Kan wel iets vriendelijker vind ik,ts is 11 en dan is 15-20 euro een hoop geld.
je kan ook niet van achter je scherm beoordelen of iemand wel of geen geld genoeg heeft.
misschien is het wel een verzorgshetje en willen/kunnen haar ouders er geen geld aan uit geven

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:46

colunder schreef:
Kan wel iets vriendelijker vind ik,ts is 11 en dan is 15-20 euro een hoop geld.
je kan ook niet van achter je scherm beoordelen of iemand wel of geen geld genoeg heeft.
misschien is het wel een verzorgshetje en willen/kunnen haar ouders er geen geld aan uit geven

In haar andere topics wordt duidelijk dat het haar eigen pony is en er zelfs een veulen bij is.
Daar is dan wel geld.voor?

StalNollie

Berichten: 9113
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:57

Tazzey schreef:
Ik vraag me af of het verstandig is om een hoofdstel te gaan passen als je er geen verstand van hebt.


Mijn gedachte.

En voor deze shetjes heb ik een maat mini shet past een pony hoofdstel niet op.

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 19:09

Art_Ificious schreef:
colunder schreef:
Kan wel iets vriendelijker vind ik,ts is 11 en dan is 15-20 euro een hoop geld.
je kan ook niet van achter je scherm beoordelen of iemand wel of geen geld genoeg heeft.
misschien is het wel een verzorgshetje en willen/kunnen haar ouders er geen geld aan uit geven

In haar andere topics wordt duidelijk dat het haar eigen pony is en er zelfs een veulen bij is.
Daar is dan wel geld.voor?


Ja, maar alleen mijn vader heeft een baan
en 2 Shets is een stuk goedkoper als lessen. hooi kost bij ons 7 euro en mijn vriendin heeft een vader dat hoefsmid is en wij mogen betalen met appeltaart in plaats geld. en 1x in de 3 maanden wormenspuit voor 20 euro
de pony staat op een grote boerderij van mijn oma en oom en tante dus we hoeven ook geen pensionstal te betalen

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 19:12

Tazzey schreef:
Ik vraag me af of het verstandig is om een hoofdstel te gaan passen als je er geen verstand van hebt.



Mijn vriendinnen helpen me. Ze zadel zowat dagelijks een pony op en hoofdstel

Donkim

Berichten: 701
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: A’zoden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:14

Misschien kan de gene van wie je het hoofdstel zou mogen hebben even met je mee kijken? Zodat je zeker weet dat Sterre het hoofdstel past :j, het is natuurlijk wel belangrijk dat het voor Sterre ook fijn zit!

En wat is ze lekker pluizig zeg!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:17

Dames.....alsjeblieft zeg! Doe even :=

TS vraagt gewoon of het hoofdstelletje gaat passen. Krijgt hulp van vriendinnen en oma/opa zullen er vast ook wel wat van weten aangezien ze op een boerderij wonen.

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:19

Ik heb een welsh A en die heeft qua halsters en hoofdstellen maat shetland :)


Zowel als ik jou was even les nemen bij iemand die goed verstand en ervaring heeft met hoofdstel om doen en lange lijnen lopen. Zo weet je zeker dat het helemaal goed komt. En dan wel liefste iemand met jaren ervaring niet even zomaar iemand die net zelf ook bezig is er mee.

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 19:31

Donkim schreef:
Misschien kan de gene van wie je het hoofdstel zou mogen hebben even met je mee kijken? Zodat je zeker weet dat Sterre het hoofdstel past :j, het is natuurlijk wel belangrijk dat het voor Sterre ook fijn zit!

En wat is ze lekker pluizig zeg!



Degene gaat een keer mee. Hij heeft gement met welshjes.

Sterre inderdaad pluizig. Die foto is van vorig jaar, toen wist ik nog niet dat ze drachtig was. Het veulen is bijna 9 maand. Maar nu is Sterre nog steeds pluizig als Sterre na 20x raar doet met het hoofdstel om, ga Ik het niet gebruiken maar eerst moet ze nog wennen