17 en mijn 1e eigen paard!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
X_Isje

Berichten: 11
Geregistreerd: 17-06-12

17 en mijn 1e eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 15:53

Hallo bokkers!

Dit is mijn eerste topic!
Zoals je aan de titel kunt lezen ben ik 17 jaar. Ik rijd al vanaf mijn 7e? Ongeveer. Ik heb veel op maneges gereden. En een aantal verzorgpony's en paarden gehad. Daar heb ik ontzettend veel van geleerd.

Toen ik 14 was verhuisde mijn moeder met haar paard naar een nieuwe stal. Op die nieuwe stal stonden 2 vosjes te koop. Ze waren van de eigenaar van de stal. Ik mocht 1 van de 2 rijden. Ze heette Fallon.(4 jaar 10-05-2010) Ze kende niks, ik had ook slechts manege ervaring. Fallon was super braaf en ik heb ontzettend veel van haar geleerd. Ik ging met haar naar oefen parcours, ze kon ontzettend goed springen. Na ongeveer een jaar plezier met haar beleefd te hebben werd ze verkocht. Ik was echt heel erg verdrietig. Dat andere vosje stond er ook nog steeds, Fenomeen. (toen dus al 5 jaar 20-06-2010) Fenomeen is een halfzusje van Fallon. Ze hebben dezelfde vader. Fenomeen was ook onbeleerd. Ik heb veel geleerd van wat ik fout heb gedaan bij Fallon, toen ik haar reed. Dit kon ik gebruiken bij Fenomeen.

Fenomeen was in omgang heel anders dan Fallon. Fallon was cool in haar hoofd. Ze vond alles goed en was super braaf. Bij Fenomeen was dit wel anders. Ze stond helemaal achterin bij de opfok, ik moest altijd een heel eind lopen met haar op een smal pad. Fenomeen was 'wild' ik dacht wat moet ik hier nou mee. Ze was altijd druk. Ik vroeg mij af of ik het wel leuk vond. Gek genoeg was Fenomeen onder het zadel super braaf! Ze zette geen stap verkeerd. Hoe vaker ik haar reed hoe rustiger ze in omgang werdt.

Het rijden ging ontzettend goed. Ik begon met privélessen. Mijn droom was om te lessen bij een ponyclub. Maar al vanaf dat ik Fallon reed stonden zij beiden te koop. Bij een Ponyclub leek onmogelijk omdat ze elk moment verkocht zou kunnen worden. Toch had ik de gok genomen en ben ik bij een ponyclub gegaan.

De eigenaar van Fenomeen besloot om Fenomeen te dekken. Ze werd gedekt door Action Breaker. Fenomeen zou dus zowiezo een jaar blijven. In die tijd heb ik veel oefen wedstrijdjes mee gepakt. Ook mocht Fenomeen mee op vakantie! We hebben op vakantie 3 weken buitenritjes gereden, samen met mijn moeder die op de fiets mee ging. Na de vakantie heb ik toen ook een maand startkaart aangevraagd en daarmee 2 winstpunten in de dressuur gereden.

Na 12 maand werdt er een hengst veulentje geboren op 15-05-2017, Mojito!. De naam mocht ik verzinnen :). Na een paar maand begon ik het rijden weer op te pakken. Dit ging beter dan voor het veulen. De eigenaar van Fenomeen besloot om Fenomeen weer te laten dekken zodat ze niet verkocht zou hoeven worden. Helaas dacht Fenomeen hier anders over. Na een aantal pogingen, zelfs met 2 verschillende hengsten, wilde ze maar niet drachtig worden. Helaas zou ze dan weer te koop staan.

De eigenaar van Fenomeen besloot om een paar weken terug met mijn moeder te gaan praten, of ik misschien Fenomeen zou kunnen kopen. Mama is met mij gaan praten en we hebben toen alles op een rijtje gezet, of ik het allemaal kan betalen. Conclusie; het kan! dit is een paar weken terug besloten. Ik kan het haast nog steeds niet geloven!

1 oktober 2017 is Fenomeen officieel van mij! Het lijkt een droom! in die tijd dat ik Fenomeen reed (totaal 2 jaar) had ik nooit gedacht haar ooit te kunnen kopen. Ik had elke keer onzekerheid, misschien als ik op stal kwam zou ze verkocht kunnen zijn. Gelukkig is die onzekerheid weg en is ze vanaf zondag van mij. Ik hoef niks meer te overleggen, ik mag alles zelf bepalen. Zonder onzekerheid verder leven.

Fenomeen blijft gewoon in haar eigen zelfde stal, de zelfde wei en eigenlijk veranderd er helemaal niks voor haar, behalve dat ik nu beslissingen voor haar neem die anders door haar vorige eigenaar genomen zou zijn.

Dromen kunnen uitkomen! zolang je er maar hard genoeg voor werkt en er in blijft geloven!


hieronder heb ik allemaal foto's van tijd tot tijd geplaatst.



Afbeelding

Fallon en Fenomeen achterin bij de opfok



Afbeelding

Een van de eerste keren op Fenomeen


Afbeelding

Onze eerste spring wedstrijd. Onderling bij de ponyclub

Afbeelding

Bij de dierenarts insemineren


Afbeelding

Tijdens de buitenritjes op vakantie


Afbeelding

Fenomeen 11 maand drachtig

Afbeelding

Geboorte Mojito


Afbeelding

Eerste keer buiten


Afbeelding

Eerste keer rijden met veulen!


Afbeelding

Fotoshootje met Mojito daar was die ongeveer 2 a 3 maand oud

Fotoshoot met Fenomeen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



En om af te sluiten Fenomeen als veulentje 7 jaar geleden!


Afbeelding


Fallon was toen ik reed ongeveer 1.55 ze is nu een stuk gegroeid en zal misschien uitgegroeid zijn tot paard ongeveer 1.57/59 denk ik?

Fenomeen is nu 1.56,5 ik mag dus nog tussen de pony's starten. Daarna wil ik met haar door tussen de paarden.


En hiermee sluit ik dit topic af !

Laat gerust een reactie achter :)
Laatst bijgewerkt door X_Isje op 26-09-17 16:18, in het totaal 3 keer bewerkt

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: 17 en mijn 1e eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:56

Je mag max 15 fotos in een topic plaatsten ;) dit zijn er heel wat meer

Maar leuke paardjes hoor! Gefeliciteerd!

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:57

Wat leuk voor je! Heel veel plezier met Fenomeen. :)

X_Isje

Berichten: 11
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 16:05

Keet schreef:
Je mag max 15 fotos in een topic plaatsten ;) dit zijn er heel wat meer

Maar leuke paardjes hoor! Gefeliciteerd!


Ohh dat wist ik niet, mijn zus zei het net ook. Als het goed is is het nu gewijzigd!

Dankjewel!!

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:06

Leuke Fenomeen :D