leuke ponykampen...

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

leuke ponykampen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-17 19:56

Hoi allemaal!
Ik wil niet dom overkomen (wou bijna typen "niet als een pennymeisje" maar vind pennymeiden eerlijk gezegd hartstikke lief, dus waarom niet :) )
Maar ik heb een vraag over jullie ervaringen bij goede kampen, die niet veel kostte.
Ik heb namelijk de vraag of jullie leuke ponykampen weten (ervaringen) die niet teveel geld kosten.
Ik heb vaker een ponykamp gehad: Alle 2 een grote teleurstelling en een mega bedrag.
Ik wil geen namen noemen ivm respect maar als iemand ze weten wil vind ik het geen probleem het te zeggen.
De ene was volgendsmij 400 euro en was 5 nachten, maar we moesten om 10 uur stil zijn en er stond dat het 12 + was, terwijl er meiden van 10 bij bleken te zijn..

Met goedkoop bedoel ik dus niet een afgehakt kamp van 50 euro. Maar niet een niet fijn kamp van 400 euro.

Mvg!!

So what if im crazy? The best people are.


NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: leuke ponykampen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:12

Hoi!
Ik ben zelf echt jaren op ponykamp geweest bij Manege de Eekwal in Emmen. Inmiddels ben ik te oud en ben ik er de afgelopen 2 jaar leiding. Ik ben er dus echt blijven hangen :p

Het is een zeer goed betaalbaar kamp (onder de 300 euro) en ik heb het echt altijd onwijs naar mijn zin gehad.

Als je Manege de Eekwal op Facebook opzoekt kun je ook foto's vinden van dit jaar. Heel veel meiden (en jongens!) komen ieder jaar weer terug omdat ze het zo leuk vinden.

Ik weet niet of je nog meer dingen wil weten, maar dan hoor ik het wel! Je mag me een PB doen maar ook gewoon hier in het topic wel :)

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-17 20:34

NadjaNadja schreef:
Hoi!
Ik ben zelf echt jaren op ponykamp geweest bij Manege de Eekwal in Emmen. Inmiddels ben ik te oud en ben ik er de afgelopen 2 jaar leiding. Ik ben er dus echt blijven hangen :p

Het is een zeer goed betaalbaar kamp (onder de 300 euro) en ik heb het echt altijd onwijs naar mijn zin gehad.

Als je Manege de Eekwal op Facebook opzoekt kun je ook foto's vinden van dit jaar. Heel veel meiden (en jongens!) komen ieder jaar weer terug omdat ze het zo leuk vinden.

Ik weet niet of je nog meer dingen wil weten, maar dan hoor ik het wel! Je mag me een PB doen maar ook gewoon hier in het topic wel :)


Ik had al daarvan gehoord want is best dichtbij, maar hoorde dat dit een erg beginner kamp was of iets? Haha kan ook niet kloppen hoor!
Ik wil ook graag een kamp waar je een "eigen paard" voor de week krijgt.

So what if im crazy? The best people are.

NadineW
Berichten: 107
Geregistreerd: 18-05-13

Re: leuke ponykampen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:26

Hoi, ik ben ook twee keer naar de Eekwal geweest. Vond het toen super leuk en betaalbaar!

MieLo

Berichten: 2504
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: leuke ponykampen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:50

Eekwal heb ik ook goeie verhalen over gehoord (zusje en kennis zijn er een paar keer geweest).
Ik ben zelf 5 jaar naar de hazelhorst in Ommen geweest.
Een erg leuk en veelzijdig kamp (dressuur, springen, buitenritten etc.). je werd op basis van niveau ingedeeld in groepen.

Anoniem

Re: leuke ponykampen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:57

Wat wil je? :) Wil je ook lessen of alleen buiten rijden? Das nogal iets om te weten :D

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: leuke ponykampen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 17:02

3 eisen:
-Geen hele jonge kinderen
- Dat je aan het begin van de week een eigen pony krijgt waar alleen jij die week op rijd
-Geen te strenge begeleiding

Dit vind ik leuk als je doet:
-buitenrijden
-springen
-Lekker wat tijd voor jezelf
-Geen kinderen onder de 11
- Geen te strenge lessen, maar ook geen te kinderachtige dingen


Les hoeft niet heb ook is een heel leuk kamp gehad waar we gwn met zn alle vrij reden: Heel leuk

Als je nu een kamp bedenkt die wel een hoog prijskaartje heeft: AUB noem hem! dan spaar ik gwn lekker!

So what if im crazy? The best people are.

beetje22

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Arnhem en omstreken

Re: leuke ponykampen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:15

Crosskamp bij 't Reelaer! Heel erg leuk, eigen pony. Ik weet alleen niet meer hoe oud de kinderen waren.

I'm a surpfeiffer. [o]

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: leuke ponykampen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 17:22

Ik zie daar alleen helaas geen prijs staan?

So what if im crazy? The best people are.

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:24

Misschien is de Jongerentrektocht bij Stal 't Reelaer wel wat voor je. Is wel een wat duurder kamp, maar voldoet daarentegen wel aan je eisen. JT is voor 14 t/m 18 jaar. Je krijgt de hele week je eigen pony/paard en de leiding is ook erg gezellig. De eerste dagen: zondag, maandag en dinsdag ben je op stal en bereid je je voor op de trektocht. De dagen dat je op stal bent doe je ruiterbewijstraining, politietraining, ga je crosshindernissen springen en zwemmen met je paard in de waterbak. Op woensdag vertrek je dan voor 3 dagen op trektocht. Op vrijdagavond is er dan nog een gezellige bonte avond en op zaterdagochtend ga je weer naar huis.
Ik ben er nu 2 keer geweest en vind t ontzettend leuk!
JT kost €469 euro.
http://www.reelaer.nl

Edit: Hier kun je de prijzen vinden: https://reelaer.nl/praktische-informatie/
Laatst bijgewerkt door Anja_96 op 01-09-17 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 17:26

Anja_96 schreef:
Misschien is de Jongerentrektocht bij Stal 't Reelaer wel wat voor je. Is wel een wat duurder kamp, maar voldoet daarentegen wel aan je eisen. JT is voor 14 t/m 18 jaar. Je krijgt de hele week je eigen pony/paard en de leiding is ook erg gezellig. De eerste dagen: zondag, maandag en dinsdag ben je op stal en bereid je je voor op de trektocht. De dagen dat je op stal bent doe je ruiterbewijstraining, politietraining, ga je crosshindernissen springen en zwemmen met je paard in de waterbak. Op woensdag vertrek je dan voor 3 dagen op trektocht. Op vrijdagavond is er dan nog een gezellige bonte avond en op zaterdagochtend ga je weer naar huis.
Ik ben er nu 2 keer geweest en vind t ontzettend leuk!
JT kost €469 euro.
http://www.reelaer.nl


Dankjewel dat klinkt gaaf!

So what if im crazy? The best people are.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:36

Fjordenpaard? Je rijd geen een keer in de bak, alleen buiten rijden! Rengalop, springen en door het meer. Verder doe je voltige, ga je met de huifkar naar een zwembad en het dorpje, een dagtocht van 5 uur naar een ander dorp en nog allemaal dingetjes!
De slaapkamers zijn in 2en gedeeld, de jongere kinderen en de oudere kinderen (tot 17, minimum leeftijd weet ik niet) En de groepen met rijden verdeeld op ervaring.
Je krijgt je eigen pony en als die niet bevalt kan je gewoon wisselen :)

kionasuppie

Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: leuke ponykampen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:02

Hier ook iemand die enkele jaren naar de eekwal is geweest.1e keer met een eigen pony, maar voor de buitenritten een pony van hun.
een keer met op paard van daar (ze deden echt hun best om je op een fijne pony voor jou te zetten.. ik kon het met een van de fjordjes daar niet zo goed vinden en ben netjes overgezet op een super leuke)
en de laatste keer met eigen paard
Leuke leiding, afwisseling en vooral heeel gezellig!

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

Deni11

Berichten: 1215
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:13

Voor je eisen zeg ik: fjordenpaard.
Ben er 2x geweest en altijd heel gezellig, wel een grote groep en niet het beste tuigage maar weer wel heel veel soorten paarden (en als het niet klikt krijg je een ander) en leuke leiding!

S <3

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: leuke ponykampen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:30

ik zou echt reelaer doen! ik ben dit jaar naar het fjordenpaard geweest, maar ik zeg je, ik ga volgend jaar absoluut weer het reelaer! ontzettend leuke leiding, superleuke activiteiten, je doet ook leuke spellen naast het rijden, genoeg tijd voor je zelf, ze zorgen heel goed voor de paarden (elke dag buiten in groepen, hooi in slowfeeders enz.)

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

sascharoosje

Berichten: 39
Geregistreerd: 15-11-16

Re: leuke ponykampen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 19:01

Ik zou zelf ook Fjordenpaard zeggen, onwijs gezellig, leuke paarden en een hele mooie omgeving.

beetje22

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Arnhem en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:53

Arabier schreef:
Ik zie daar alleen helaas geen prijs staan?


Oh sorry, het kamp kost 429,-. Ik zag op de website dat het voor 11 tot 16 jarige is.
Ik ben zelf ook bij het fjordenpaard geweest. Ik vond het allebei hele leuke kampen, maar het reelaer was toch iets uitdagender. Het fjordenpaard vond ik ook een beetje primitief. Zo hadden de paarden geen hoofdstel, maar werden de teugels en het bit aan het halster gemaakt. Wel hebben ze heel veel leuke paarden!

I'm a surpfeiffer. [o]

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:58

beetje22 schreef:
Arabier schreef:
Ik zie daar alleen helaas geen prijs staan?


Oh sorry, het kamp kost 429,-. Ik zag op de website dat het voor 11 tot 16 jarige is.
Ik ben zelf ook bij het fjordenpaard geweest. Ik vond het allebei hele leuke kampen, maar het reelaer was toch iets uitdagender. Het fjordenpaard vond ik ook een beetje primitief. Zo hadden de paarden geen hoofdstel, maar werden de teugels en het bit aan het halster gemaakt. Wel hebben ze heel veel leuke paarden!


Denk ook wel dat dat komt omdat ze daar echt heel veel paarden hebben, maar snap je punt :) . Een vriendin is bij Treekhoeve geweest, was ook erg goed bevallen. Daar ga je ook vooral crossen. De prijs weet ik eerlijk gezegd niet maar je zal even op de site kunnen kijken?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers