Ruiterkamp Boschhoeve 2017

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
JABC21

Berichten: 8
Geregistreerd: 11-01-17

Ruiterkamp Boschhoeve 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-17 21:36

Hey,
Ik ga deze zomer met waarschijnlijk 2 vriendinnen naar het Ruiterkamp van de Boschhoeve
op 16/7 tot en met 22/7
of in de week 20/8 tot en met 26/8 (we moeten nog even kijken)
Zijn er nog meer mensen die in een van die weken gaan? :) /3 /3 /3


Joy_Renske

Berichten: 17
Geregistreerd: 03-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:31

Hey,
Ik ga samen met een vriendin op ruiterkamp van 16/07 tot 22/7. Ik ben vorig jaar ook geweest en kan niet wachten om terug te gaan.
Ik neem mijn eigen paard Joy mee. /3 Pak jij een manege paard of neem je een eigen paard mee?
Misschien tot deze zomer! /3 /3

JABC21

Berichten: 8
Geregistreerd: 11-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-17 23:05

Joy_Renske schreef:
Hey,
Ik ga samen met een vriendin op ruiterkamp van 16/07 tot 22/7. Ik ben vorig jaar ook geweest en kan niet wachten om terug te gaan.
Ik neem mijn eigen paard Joy mee. /3 Pak jij een manege paard of neem je een eigen paard mee?
Misschien tot deze zomer! /3 /3


Hey, leuk dat je hebt gereageerd!
We hebben net helaas toch die andere week geboekt.
Maar wel echt super leuk!
Wij gaan op manegepaarden, ook leuk dat je met je eigen paard gaat :)

Pascalle26
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:54

Hooi,
Ik ga (alleen) voor het eerst op ruiterkamp bij de Boschhoeve. Ik weet alleen nog niet welke week.
Ik vroeg me af hoe het zit met de paarden indelen? en mag je van paard wisselen als het niet klikt?
Op welke paarden hebben jullie vorig jaar gereden en hoe vonden jullie die?

JABC21

Berichten: 8
Geregistreerd: 11-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-17 20:31

Pascalle26 schreef:
Hooi,
Ik ga (alleen) voor het eerst op ruiterkamp bij de Boschhoeve. Ik weet alleen nog niet welke week.
Ik vroeg me af hoe het zit met de paarden indelen? en mag je van paard wisselen als het niet klikt?
Op welke paarden hebben jullie vorig jaar gereden en hoe vonden jullie die?


Hoi, wij gaan dit jaar ook voor het eerst op ruiterkamp daar.
We hebben al wel een paar jaar terug ponykamp gedaan bij de Boschhoeve.
Je kan bij je inschrijving laten weten op wat voor soort paard je wil, je rijervaring etc.
En zij jou dan bij een paard in.
Als het echt niet klikt mag je vast wel wisselen, ik dacht eerst ook dat het niet zo klikte tussen mij en mijn paard maar kwam er daarna achter dat ik hem toch wel heel leuk vond :)
Ik reed op een groot wit paard die Timano heet. Hij was gewoon heel braaf en lief.
Aankomend jaar wil ik waarschijnlijk eentje die ietsje sneller is.

Joy_Renske

Berichten: 17
Geregistreerd: 03-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:41

Pascalle26 schreef:
Hooi,
Ik ga (alleen) voor het eerst op ruiterkamp bij de Boschhoeve. Ik weet alleen nog niet welke week.
Ik vroeg me af hoe het zit met de paarden indelen? en mag je van paard wisselen als het niet klikt?
Op welke paarden hebben jullie vorig jaar gereden en hoe vonden jullie die?


Hey,
Zoals JABC21 al zei geef je je voorkeuren door en zoeken ze het paard/pony dat het beste bij je past. Op zondag heb je een dressuurles om te kijken of het klikt als dit niet het geval is zoeken ze samen met jou een ander paard.
Ik had vorig jaar ook mijn eigen paard mee, maar voor de pannekoekenrit (op voorhand) zat ik op Salsa (e-pony) en tijdens de zitles op Murk (fries).
Ik ben vooral grote fan van Salsa een pittig paardje die een beetje ondeugend is (durft ook wel eens een bokje te geven). Ik hoop dat ik haar dit jaar opnieuw mag rijden met de pannekoekenrit :)
Zelf vond ik Murk heel erg hoog opgooien, dus dat was minder fijn.

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:59

Ik ga van 23-07 t/m 29-07, maar wel op ponykamp. Ik heb Elvis/Ascardi opgegeven /3 <3 Vorig jaar zat ik op Kanjer:

Afbeelding

Ik vond hem heeel leuk <3 Hij is ondeugend en een beetje lui :D

Spoiler:
niet interessant

Pascalle26
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:34

Hooi,
Dank je wel, JABC21 en Joy_Renske. Ik heb net de week van 16 juli t/m 22 juli geboekt.
Heb er al heel veel zin in.

Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Re: Ruiterkamp Boschhoeve 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:29

Ik ga volgende week misschien van 26 februari tot 2 maart :)

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 09:25

Ik ben nog erg aan het twijfelen of ik ga dit jaar :(

Oh en vorige keer had ik Walter <3
Nevada en Yuri heb ik ook gehad! :D Met Cadans heb ik ook een lesje gereden maar dat klikte niet.

↬ Ɯσяяуιηg мєαηѕ уσυ ѕυƒƒєя тωιcє ↫

JABC21

Berichten: 8
Geregistreerd: 11-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-17 14:57

BaBritFre schreef:
Ik ben nog erg aan het twijfelen of ik ga dit jaar :(

Oh en vorige keer had ik Walter <3
Nevada en Yuri heb ik ook gehad! :D Met Cadans heb ik ook een lesje gereden maar dat klikte niet.


Mijn vriendin reed een paar jaar terug ook op Cadans, ze was ook niet helemaal weg van hem...
laat het maar weten als je toch gaat :)

Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:04

Hoi,
Wie gaat er 13-8 tot 19-8 op ruiterkamp? :)

Joanna111hi
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:39

Gaat er iemand in de meivakantie? ik ga in de week van 1 mei, dat word mijn eerste keer bij boshhoeve. Ik ga alleen dus ik vraag me af wie er allemaal komen.

Nellie2000
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:49

heey ik ga al 5 jaar ofzo naar de boschhoeve, ben 1 keer op ponykamp geweest en daarna ruiterkamp. Ik ga dit jaar weer van 23/07-29/07.

fleurvosje

Berichten: 378
Geregistreerd: 07-05-14

Re: Ruiterkamp Boschhoeve 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 18:54

Hoii, ik ben van plan ook deze zomer voor de eerste keer te gaan. Wat wprdt er zoal gedaan? Eigen paard gaat mee, goede voorzieningen? Gezellige mensen?

:)

Nellie2000
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:29

fleurvosje schreef:
Hoii, ik ben van plan ook deze zomer voor de eerste keer te gaan. Wat wprdt er zoal gedaan? Eigen paard gaat mee, goede voorzieningen? Gezellige mensen?


Jaa ik ga al heel lang en het is echt super gezellig elk jaar, je maakt veel buitenritten in de prachtige omgeving, zitles, springles (1 keer) en op vrijdag een pannekoekenrit waarbij de een heen rijdt en de ander terug en dan ga je heen of terug met de huifkar. De begeleiding is ook super gezellig en ervaren, de meeste komen er ook al jaren. Als je een eigen paard meeneemt krijg je een mooie stal en voor de rest mag je eigenlijk alles zelf bepalen over jouw paard. Bij het ruiterkamp ga je ook op nachtrit en maak je een dagrit van ca 5/6 uur. En natuurlijk ga je als het weer het toe laat een of meerdere keren zwemmen met de paarden. Het eten is ook goed. En ze laten je behoorlijk vrij met de paarden zeker bij ruiterkamp. Nog vragen?

fleurvosje

Berichten: 378
Geregistreerd: 07-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:16

Nellie2000 schreef:
fleurvosje schreef:
Hoii, ik ben van plan ook deze zomer voor de eerste keer te gaan. Wat wprdt er zoal gedaan? Eigen paard gaat mee, goede voorzieningen? Gezellige mensen?


Jaa ik ga al heel lang en het is echt super gezellig elk jaar, je maakt veel buitenritten in de prachtige omgeving, zitles, springles (1 keer) en op vrijdag een pannekoekenrit waarbij de een heen rijdt en de ander terug en dan ga je heen of terug met de huifkar. De begeleiding is ook super gezellig en ervaren, de meeste komen er ook al jaren. Als je een eigen paard meeneemt krijg je een mooie stal en voor de rest mag je eigenlijk alles zelf bepalen over jouw paard. Bij het ruiterkamp ga je ook op nachtrit en maak je een dagrit van ca 5/6 uur. En natuurlijk ga je als het weer het toe laat een of meerdere keren zwemmen met de paarden. Het eten is ook goed. En ze laten je behoorlijk vrij met de paarden zeker bij ruiterkamp. Nog vragen?

Bedankt! Dit heeft voor heel wat verduidelijking gezorgd. Nog 1 vraag; mijn paard kan door een eerdere blessure niet meer springen, buitenritten vind ze heerlijk maar denk dat het wel veel van har zal vergen. Weet jij of het dan mogelijk is evt. bij deze activiteiten een paard van de manege te mogen 'lenen'?

:)

Nellie2000
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:50

Bedankt! Dit heeft voor heel wat verduidelijking gezorgd. Nog 1 vraag; mijn paard kan door een eerdere blessure niet meer springen, buitenritten vind ze heerlijk maar denk dat het wel veel van har zal vergen. Weet jij of het dan mogelijk is evt. bij deze activiteiten een paard van de manege te mogen 'lenen'?[/quote]

Jaa vorig jaar was een eigen pony opeens kreupel de laatste dag en toen mocht ze ook gewoon mee op een manegepaard, voor 1 of 2 keer rekenen ze daar volgens mij geen extra kosten voor. Maar als het echt een paar dagen is rekenen ze volgens mij de kosten van dat je paard daar staat omdat je nog steeds een van hun paarden gebruikt. En ook als je bij de pannenkoekenrit liever niet wilt dat er iemand anders op jouw paard rijdt mag je ook op een manegepaard. En hetzelfde geld voor als je paard niet wilt zwemmen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:02

Joy_Renske schreef:
Pascalle26 schreef:
Hooi,
Ik ga (alleen) voor het eerst op ruiterkamp bij de Boschhoeve. Ik weet alleen nog niet welke week.
Ik vroeg me af hoe het zit met de paarden indelen? en mag je van paard wisselen als het niet klikt?
Op welke paarden hebben jullie vorig jaar gereden en hoe vonden jullie die?


Hey,
Zoals JABC21 al zei geef je je voorkeuren door en zoeken ze het paard/pony dat het beste bij je past. Op zondag heb je een dressuurles om te kijken of het klikt als dit niet het geval is zoeken ze samen met jou een ander paard.
Ik had vorig jaar ook mijn eigen paard mee, maar voor de pannekoekenrit (op voorhand) zat ik op Salsa (e-pony) en tijdens de zitles op Murk (fries).
Ik ben vooral grote fan van Salsa een pittig paardje die een beetje ondeugend is (durft ook wel eens een bokje te geven). Ik hoop dat ik haar dit jaar opnieuw mag rijden met de pannekoekenrit :)
Zelf vond ik Murk heel erg hoog opgooien, dus dat was minder fijn.

Salsa staat al een half jaar stil vanwege een gat in zijn hoef wat niet wil genezen helaas.

Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Re: Ruiterkamp Boschhoeve 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:06

en saffier? hoe gaat het daarmee!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Ruiterkamp Boschhoeve 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:23

Loopt ook niet super, staat stil op de wei samen met Dancy :(, Anton en nog wat paarden.

Nellie2000
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:15

sureido schreef:
Loopt ook niet super, staat stil op de wei samen met Dancy :(, Anton en nog wat paarden.


Loopt Dancy ook niet goed? :(

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Ruiterkamp Boschhoeve 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:49

Dancy is al zolang kreupel, net na de kampen van de zomer begon dat. Komt waarschijnlijk ook niet meer goed, weinig vertrouwen in iig!

Nellie2000
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:55

sureido schreef:
Dancy is al zolang kreupel, net na de kampen van de zomer begon dat. Komt waarschijnlijk ook niet meer goed, weinig vertrouwen in iig!


wat erg! Heb zoveel plezier van hem gehad..

Farome
Berichten: 683
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Ruiterkamp Boschhoeve 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 23:02

@fleurvosje Mijn paard was vorig jaar niet zo braaf op buitenrit, op de laatste dag was ik er goed klaar mee. Gelukkig mocht ik toen een paard van daar lenen :) het jaar daarvoor was mijn pony erg uitgeput, maar mocht ik er geen lenen of huren. Van te voor even overleggen.

Qua stalling en wei prima, mesten word niet (goed) gedaan, zelfde als met stro dat krijg je echt niet of minimaal.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers