Ideeën om te doen met een Shetlander?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarijeSonja

Berichten: 82
Geregistreerd: 28-08-16

Ideeën om te doen met een Shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 12:24

Hoi allemaal! Ik heb al eerder een topic gehad over mijn verzorg shetjes, want toen ging het nog niet zo goed. Één daarvan was niet zo heel braaf, maar dat is gelukkig opgelost en nu is ze echt heel lief! Maar de vraag is: Weet iemand leuke dingen die je kan doen met een Shetlander? Ik spring heel laag aan de hand met de Shetjes en ik ga weleens naar buiten. Weten jullie nog trucjes die ik ze kan aanleren? (zonder dat het gevaarlijk is voor kleine kinderen op de kinderboerderij). Als jullie nog iets weten en het gaat over trucjes aanleren, willen jullie (als jullie dat weten) er ook bij zetten hoe je dat kan aanleren? Alvast bedankt! /3 :)
Afbeelding

Afbeelding
Dit zijn de lieve schatten <3

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Re: Ideeën om te doen met een Shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:26

Wat ik met mijn verzorgshet doe is lange lijnen en aan de fiets. Verder zijn leuke trucjes nee schudden, flemen en spagaat.

MarijeSonja

Berichten: 82
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 12:28

fedjeraketje schreef:
Wat ik met mijn verzorgshet doe is lange lijnen en aan de fiets. Verder zijn leuke trucjes nee schudden, flemen en spagaat.


Flemen lijkt me wel erg leuk. Bedankt ik ga het op een lijstje schrijven :D

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18124
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Ideeën om te doen met een Shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 14:36

Omdat dit topic thuishoort op Young Riders Talk ga ik het even verplaatsen :)

SMP --> YRT

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Ideeën om te doen met een Shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 14:47

Schrikparcours maken

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Ideeën om te doen met een Shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 14:49

horseboarding!

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Re: Ideeën om te doen met een Shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:13

Vrijheidsdressuur, lange lijnen, wandelen, grondwerk, springen, uitgebreide poetsbeurten, etc. Leuke oefeningen van het vrijheidsdressuur zijn, nee schudden, ja knikken, flemen, rondje draaien, toeteren en later de gevorderde kunsten spagaat, buigen, compliment, liggen, zitten, jambette, etc. Op YouTube staan filmpjes waar het vaak best duidelijk in wordt uitgelegd en op internet staat ook het een en ander uitgelegd :)

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Ideeën om te doen met een Shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:23

Met kleine kindjes op een kinderboerderij is veel VD werk geen optie. Zeker in het begin worden die bewegingen nog wel eens spontaan aangeboden. Zowel iets met de benen als met het hoofd geeft dan makkelijk boem. Netjes op afstand blijven staan, hals/hoofd strekken (en eventueel kantelen) om hallo te zeggen tegen mensen is weer wel een leuk idee, spagaat kan ook, flehmen om te bedelen is optie, maar enkel als dat samen gaat met 2-3 pasjes achterwaarts (anders komt hoofd te dichtbij als die omhoog gaat). Veel oefeningen om persoonlijke ruimte te respecteren, afstand houden en op zachte hulpen reageren (altijd fijn trouwens).

Michellejump

Berichten: 118
Geregistreerd: 15-03-13

Re: Ideeën om te doen met een Shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:45

Zelf doe ik lange lijnen, vrijheidsdressuur en grondwerk met mijn NMPRS! /3 Dit vindt ze allemaal heel leuk +:)+ Je kan natuurlijk ook gewoon lekker poetsen of eens een keer een schrikparcours uitzetten :j
http://www.bokt.nl/img/avatar/YGVr18.jpg

MarijeSonja

Berichten: 82
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 19:56

Michellejump schreef:
Zelf doe ik lange lijnen, vrijheidsdressuur en grondwerk met mijn NMPRS! /3 Dit vindt ze allemaal heel leuk +:)+ Je kan natuurlijk ook gewoon lekker poetsen of eens een keer een schrikparcours uitzetten :j
http://www.bokt.nl/img/avatar/YGVr18.jpg


Schrikparcours! Ja dat is een leuk idee!
miesnaom schreef:
Schrikparcours maken

HappyHorsess
Berichten: 27
Geregistreerd: 06-05-17

Re: Ideeën om te doen met een Shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:34

Vrijheidsdressuur, grondwerk, meenemen als je gaat fietsen.