Touwproducten verkoop?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: Touwproducten verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:04

Precies Sizzle!!!

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 08:29

Moderatoropmerking:
Houden jullie er rekening mee dat jullie op YRT zitten. TS is 11 jaar en stelt een vrij simpele vraag, wie doet dit ook... Kunnen we het daar dan ook bij laten? Andere discussies mogen op andere plekken gevoerd worden niet hier!

_Robin
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: in het midden van ons land

Re: Touwproducten verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:19

Wat gebeurt er allemaal in dit topic 8)7

Ik maak ook touwproducten en verkoop ze ook, via instagram. Is geen grote handel, veel concurrentie, maar dat maakt mij niks uit omdat het mijn hobby is! Ik heb een sponsor, die heeft 18K volgers en kan goede feedback geven. Ook nog een vriendin. Geen spijt van, vind het hartstikke leuk, maar het is inderdaad wel bijna spullen gratis weggeven. Ikzelf heb hier geen moeite mee, ik heb vrienden die meer geld uitgeven aan eten dan ik aaam mijn sponsors :=

Ik wil waarschijnlijk iets serieuzer gaan worden; webshop met mooie foto's, KvK nummer, touw op voorraad etc. We zien wel waar het schip strandt :)

_Robin
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: in het midden van ons land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:28

_fairytale schreef:
tengeltje11 schreef:
ik vind het zo'n zever antwoorden in de aard van 'omdat ze er niet veel aan verdienen en de zelfstandigen wel'

als tiener a van 11j,tiener b van 14j en tiener c van 16 jaar allemaal touwhalsters maken,vinden dat ze er niet veel moeten aan verdienen,ze verkopen voor bv 10 euro.
hier een facebookpagina over maken en volop reclame maken.

wat denk je dan dat prof. kunnen vragen?
wie gaat bij hen hetzelfde halster kopen voor 14 of 16 euro?

(want een halster met bv neusbandje kan een 11-jarige met wat handigheid even mooi maken als iemand die er een zelfstandige zaak mee heeft)

juist ja,bitter weinig mensen,dus moeten die zelfstandigen,als ze willen verkopen,ook hun prijs laten zakken.

vaak zijn de aankoopprijzen van de touwen zo goed als gelijk.

quote]

Om eerlijk te zijn zie ik er (helaas) bizar veel die de touwhalsters verkeerd knopen, en ik zie toch echt duidelijk verschil tussen bv HorsecharmsEU en gewoon een bedrijfje van een tiener op instagram.


Dit merk ik ook, mensen die rare verhoudingen hebben en dus verkeerde drukpunten krijgen... of een verkeerde knoop aan de onderkant gebruiken. Touwproducten verkopen wordt een soort rage en ik vind dat je eerst goed moet weten hoe je een touwhalster moet maken voordat je ze gaat verkopen. Ik me eerst verdiept in touwhalsters maken omdat ik er een wilde voor mijn verzorgpony. Heb bijv. Lavitana's methode geprobeerd, hier komt echt geen goed halster uit. Ben uitgekomen op veel Amerikaanse sites, die goede verhoudingen lieten zien en waarom deze drukpunten goed zouden zijn. Heb deze gemaakt en werken super! Nu kan ik ook de fiador knoop. Ik denk dat ik nu genoeg ervaring heb om deze halsters aan mensen aan te bieden, terwijl ik genoeg mensen zie die nog maar één touwhalster hebben gemaakt voor een ponyparkcity pony en dachten: laat ik een touwshop beginnen! Ik hoop altijd maar dat mensen zien dat deze halsters niet goed zijn voordat ze er een kopen...

KittyDylan

Berichten: 8884
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:49

Dus, tengeltje, als een 11 jarige op straat limonade en wafels gaat verkopen, moeten ze zich ook aanmelden bij de KvK? Schei toch uit....

_fairytale

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-01-16
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:23

_Robin schreef:
_fairytale schreef:

Om eerlijk te zijn zie ik er (helaas) bizar veel die de touwhalsters verkeerd knopen, en ik zie toch echt duidelijk verschil tussen bv HorsecharmsEU en gewoon een bedrijfje van een tiener op instagram.


Dit merk ik ook, mensen die rare verhoudingen hebben en dus verkeerde drukpunten krijgen... of een verkeerde knoop aan de onderkant gebruiken. Touwproducten verkopen wordt een soort rage en ik vind dat je eerst goed moet weten hoe je een touwhalster moet maken voordat je ze gaat verkopen. Ik me eerst verdiept in touwhalsters maken omdat ik er een wilde voor mijn verzorgpony. Heb bijv. Lavitana's methode geprobeerd, hier komt echt geen goed halster uit. Ben uitgekomen op veel Amerikaanse sites, die goede verhoudingen lieten zien en waarom deze drukpunten goed zouden zijn. Heb deze gemaakt en werken super! Nu kan ik ook de fiador knoop. Ik denk dat ik nu genoeg ervaring heb om deze halsters aan mensen aan te bieden, terwijl ik genoeg mensen zie die nog maar één touwhalster hebben gemaakt voor een ponyparkcity pony en dachten: laat ik een touwshop beginnen! Ik hoop altijd maar dat mensen zien dat deze halsters niet goed zijn voordat ze er een kopen...[/quote]

Precies dit. Zo verkopen veel mensen Touwhalster van action touw, maar dat gaat snijden, en dan zie ik dat er nog mensen zijn die de halsters kopen ook.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Touwproducten verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:25

Wat ook leuk is om te leren is vlechten met leer.
Dan kun je ook hele mooie neusriemen en frontriemen of zelfs een rondgevlochten halster of hoofdstel maken.

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 23:05

Het account heet @equixropes en hier een paar foto's! :D Zou ook graag jullie mening willen :j
Afbeelding
Een touwhalster
Afbeelding
Een touwhoofdstel

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden! :)

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 23:07

_Robin _fairytale Nah ik erger me ook kapot aan de mensen die paardenpraattv touwhalsters van 4mm touw verkopen :')

Blijgeestig
Berichten: 172
Geregistreerd: 20-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:27

msxhorse schreef:
Het account heet @equixropes en hier een paar foto's! :D Zou ook graag jullie mening willen :j
[ [url=m/xxiAfl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een touwhalster
[ [url=m/0QQgYL.png]Afbeelding[/url] ]
Een touwhoofdstel

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden! :)


Wat ziet het er leuk uit! :j

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Touwproducten verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:41

Wauw ts superleuk....netjes gemaakt hoor!!

_Robin
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: in het midden van ons land

Re: Touwproducten verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:19

Super leuk TS! Ik zelf maak de bakstukken iets langer dan dat onderste stuk (duidelijk dit := ) maar ik twijfel wat van de twee nou goed is... Iets grappigs, vraag ik me altijd af, hoe heb je het geleerd, touwhalsters maken?

Hoezoo
Berichten: 98
Geregistreerd: 10-02-17

Re: Touwproducten verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:26

Ik vind ze super mooi! Mocht ik er ooit nog eentje nodig hebben ga ik je zeker onthouden :j

Denk dat mensen hier een beetje jaloers zijn op je 8)7 gewoon doorgaan waar je mee bezig bent *\o/*

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:43

Knap dat je er niet op in gaat TS!
Ik heb er helemaal geen verstand van, maar ik vind je touwhalsters er mooi uit zien!

Ik vind voorgaand onderwerp wel een heel interessant onderwerp. (Ikzelf zit in de fotografie dus krijg er ook regelmatig mee te maken (hobby/beroeps))
Misschien kan er een apart topic over gemaakt worden?

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Touwproducten verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:19

Super mooi zeg!
Zeker het hoofdstel.
Leuk dat je als 11 jarige zo actief hiermee, daar mag je trots op zijn!

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 18:23

_Robin schreef:
Super leuk TS! Ik zelf maak de bakstukken iets langer dan dat onderste stuk (duidelijk dit := ) maar ik twijfel wat van de twee nou goed is... Iets grappigs, vraag ik me altijd af, hoe heb je het geleerd, touwhalsters maken?


Ja vraag ik me ook altijd af! Ik heb ooit een filmpje van PaardenpraatTV gezien maar ik vond het halster spuuglelijk dus had ik zelf een beetje eraan geknutseld :D Daarna had ik gewoon een beetje rondgekeken naar of het stevig gemoeg was en of ik de goede knopen gebruikte :P Rest heb ik mezelf aangeleerd *\o/*

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:49

Sizzle schreef:
Wat ook leuk is om te leren is vlechten met leer.
Dan kun je ook hele mooie neusriemen en frontriemen of zelfs een rondgevlochten halster of hoofdstel maken.

Stille meelezer hier,
waar zou je dan dat leer halen? Ik heb hierover gedacht puur voor mezelf om iets te maken
maar vind niet echt gewoon leer (al zijn het maar restjes) dat niet te duur is

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Touwproducten verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:38

Leer is al snel duur, sommige leerhandels verkopen vlechtveter, maar ik weet even snel geen namen.
Je kunt evt via een zadelmaker proberen een dealtje te maken dat als hij toch iets besteld, gelijk wat mee besteld.