Keuze maken

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
morleyxo
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-02-17

Keuze maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 16:56

Hoi,

Al jaren droom ik ervan een eigen paard te hebben. Naast paardrijden vind ik musical ook heel leuk. Ik heb even op musical gezeten en ben daarna naar theater gegaan. Na een jaar ben ik daar ook gestopt omdat ik de organisatie die dat deed niet leuk vond. Pas een paar jaar later ben ik gaan paardrijden.

Nu is er een kans gekomen dat ik een eigen paard krijg. Ik rij nu zeven jaar op een manege en heb verschillende verzorgpaarden gehad. Ik vind het idee van een eigen paard heel erg leuk en het is mijn droom voor jaren.
Toch begint musical ook weer goed te klinken. Ik ben ook gevraagd auditie te doen voor een musical school.

Nu moet ik een keuze gaan maken. Een paard of weer op musical? Ik heb alleen het geld en de tijd voor een van de twee en ik ben er allebei dol op.
Ik kan niet over een paar jaar pas beginnen met musical lessen omdat ik dan te oud ben. Voor het paard heb ik maar één kans om dat te doen.

Ik ben bang dat ik het verkeerde kies en er heel veel spijt van ga krijgen.
Kan iemand advies geven?

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Keuze maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:11

ik zou heel goed nadenken over wat je wil. stel je hebt een paard, en je beseft dat je liever musical had willen doen. wat dan? aan een paard zit je jarenlang vast.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:37

Ik verplaats dit topic naar Young Rider talk waar het beter past.

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Keuze maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:39

Zet alle voor- en nadelen van elke optie op een rijtje en vergelijk dan :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Keuze maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:41

Een paard kopen kan altijd nog. Vaak nog beter zelfs als je ouder bent en zelf genoeg verdient.
Als je denkt dat de musical school anders een verloren kans is die je nooit meer in kunt halen zou ik daar nu voor kiezen.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:46

bruintje123 schreef:
Een paard kopen kan altijd nog. Vaak nog beter zelfs als je ouder bent en zelf genoeg verdient.
Als je denkt dat de musical school anders een verloren kans is die je nooit meer in kunt halen zou ik daar nu voor kiezen.

Dit dus. Van musical weet je al dat het later niet meer kan. Paard kan altijd nog later.

tadero
Berichten: 34
Geregistreerd: 22-12-13

Re: Keuze maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:58

Heb je ondertussen al wat meer duidelijkheid voor jezelf? Zoals al eerder wordt gezegd, voor de musical ben je al snel te oud om te beginnen. Je weet zelf dat je dat erg leuk vindt. Dus in jouw plaats zou ik een eigen paard even uitstellen tot later. Die musical kans zou ik niet laten lopen! Succes met je keuze.. :)

mariavank

Berichten: 88
Geregistreerd: 15-06-16
Woonplaats: Groningen

Re: Keuze maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:10

Ik sluit me aan bij de andere antwoorden, je kunt misschien ook gewoon rijlessen blijven houden. En dan nog maar geen eigen paard.