Rare vrouw.

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FairysCanFly
Berichten: 26
Geregistreerd: 04-09-16

Rare vrouw.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 16:15

Klinkt waarschijnlijk een beetje raar, maar ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden..
Er is namelijk sinds korteen moeder op de manege van 2 kinderen, mat die kinderen is niks mis. Maar die vrouw is dus niet helemaal 100 om het zo maar te zeggen. Ze heeft dus gisteren meerdere uren op de manege door gebracht want ze vind paarden geweldig, ook nog niet zo'n probleem.

Maar ze beweertd nu dus de hele tijd dat ze een van de manegepony's gaat kopen en een andere gaat leasen, en daar klopt dus helemaal niks van. Ze gaat nog verder met pony's van kleine kinderen "afpakken" en de namen van pony's veranderen en op hun staldeuren schilderen. Ze heeft zelfs de dierenarts gebeld, omdat ze onrust voelde bij de pony's op de manege. Ze belt en appt mijn instructrise in het midden van de nacht. En ik word er een beetje bang van.
Ik ga 1 tot 2 keer per week met mijn eigen pony naar de manege en ik ben doodsbenauwd dat zij daar ook een keer is en wat ze dan geet doen. Ik moet dan zo'n 10 minuten buiten rijden om er naar oe te komenen ik durf er eigenlijk niet meer heen als zij daar is.
Als het goed is wordt ze verplicht opgenomen, maar ik weet dus niiet of dit al gebeurd is en morgen ga ik met mijn pony naar de manege om met een vriendin te rijden. Ik wil dit echt niet afzeggen, maar ik durf niet over straat als zij nog niet is opgenomen :( Ik ben niet de enige, er zijn ook moeders die aangifte willen doen bij de politie door haar gedrag.

Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen stonden?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Rare vrouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:17

Een van je ouders meenemen naar de manege? Vervelende situatie dit...

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:17

Niets, dit is een probleem van de manege en ik neem aan dat zij er nu wel wat aan gaan doen. Mijn advies: stap hiermee naar je instructrice en vraag haar wat ze eraan gaan doen. Op het moment dat deze dame aan jouw pony zit doe je aangifte.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Rare vrouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:35

Ik begrijp dat jouw pony niet op die manege gestald is? Dan is het toch echt een probleem van de manegehouder en niet van jou. Maak je dus niet te druk.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Rare vrouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:43

Hele vervelende situatie en ik snap dat je het eng vindt, maar zoals inderdaad mijn voorgangers al zeggen, het is het probleem van de manegehouder en niet die van jou.

Als je het echt heel spannend vindt om er naar toe te gaan, dan neem je toch lekker iemand mee? :)

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Rare vrouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:48

Wellicht eens met de dame gaan spreken, i.p.v. hier over haar te spreken?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:55

Als ik dat zo hoor heeft de moeder inderdaad niet helemaal zicht op wat ze doet, maar hè ze doet niemand kwaad toch? Dus waarok zou je bang zijn? :)

Ze heeft niets met jou te maken en als ze je aanspreekt zeg je netjes dst je geen tijd hebt en andere dingen moet doen.

Ik verbaas mij hier altijd over, sommige mensen hebben nu eenmaal een beperking, maar dat maakt ze toch niet eng.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:13

gekvanfleur schreef:
Als ik dat zo hoor heeft de moeder inderdaad niet helemaal zicht op wat ze doet, maar hè ze doet niemand kwaad toch? Dus waarok zou je bang zijn? :)

Ze heeft niets met jou te maken en als ze je aanspreekt zeg je netjes dst je geen tijd hebt en andere dingen moet doen.

Ik verbaas mij hier altijd over, sommige mensen hebben nu eenmaal een beperking, maar dat maakt ze toch niet eng.
Precies dit dus.

FairysCanFly
Berichten: 26
Geregistreerd: 04-09-16

Re: Rare vrouw.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 18:43

Ik vind het een beetje vreemd dat je uit mijn bericht de conclusie trekt dat ik elk mens met een beperking eng vindt, dat is niet zo.

Het is meer dat ik een groot stuk buiten moet rijden om bij de stal van mijn pony te komen en daar staan nog meer pony's, die vaak achter in een wei staan waar ik of een van de eigenaren van een andere pony daar ze kan zien. Het is waarschijnlijk mijn overbezorgdheid maar ik maak me echt zorgen over wat ze zou oden als er niemand kijkt, dit dan niet op een slecht manier. Maar toch. Er staan daar andere paarden en ponys die heel gevoelig zijn voor alles. Beetje jammer als zij dan leuk denkt om die even te gaan voeren -O-

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare vrouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 18:46

De kans dat zij besluit om achter jou aan te lopen (terwijl ze helemaal niet weet hoe ver jij moet) om te kijken waar jouw pony staat, zodat ze hem stiekem kan gaan voeren, is niet zo groot :). Waarschijnlijk is ze gewoon wat over-enthousiast; maar het is aan de manege om daar (n)iets mee/tegen/aan te doen.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 18:54

Jeetje stel je niet zo aan. Deze vrouw is misschien wat verward maar een verplichte opname is alleen mogelijk als iemand een gevaar vormt dus dan zou ze echt niet zo rond wandelen.
En je moet wat achteraf zijn om je pony op te halen, weet je wat voor een idioten er rondlopen dus waarom nu wel bang en eerder niet?

En serieus de politie bellen omdat ze naambordjes verwisseld en zegt dat ze pony's koopt wat niet waar is.
Paniek om niks
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 19-11-16 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 18:55

Het lijkt mij als ervaringsdeskundige dat deze mevrouw er een beetje van af is. Ik zelf heb een ziekte die het denken beïnvloed. Dus als ik denk dat ik pony's op de manege ga kopen dan is dat voor mij waar want wat je denkt is waar. Ik wordt dan dus boos als mensen zeggen dat het niet waar is want dan denk ik dat ze zeggen dat ik dom ben.

Iemand die er een beetje vanaf is is misschien moeilijk benaderbaar, je moet soms mee gaan in dingen waarvan je zelf weet dat er geen bal van klopt. Ik vind het moedig van die moeder want haar kinderen kunnen nu toch fijn op paardrijles. Het is al gezegd het is zaak van de manege om te bepalen of zij het nodig vinden hier iets mee te doen.
Voor jouzelf, niet bang zijn, niet kijken, niet op letten en vooral niet over kletsen en roddelen. Of vind jij het beter als mensen die een dergelijke moeilijke aandoening hebben binnen moeten blijven zitten. Je kunt je wel bedenken waar jouw grens ligt en wat je dan gaat doen. Dat moet genoeg zijn om je gerust te stellen. En verder moet je je niet vanalles in je hoofd halen, dat is niet nodig en schadelijk. Dus als jij iets denkt wat voor jou misschien waar is (dat zij iets met de pony's zal gaan doen) bedenk dan dat je zo'n gedachte gewoon weg kunt gooien, JIJ kunt dat namelijk wel.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Rare vrouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:20

Ik vind dat je het wat heftig maakt. Als zij jouw pony anders wilt noemen is dat niet een gevaar, en als ze de dierenarts belt, tja dan uhm is dat haar probleem met het geld. Maar zo te horen doet ze niets kwaad.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Rare vrouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:40

Mrie, wat omschrijf je het mooi. 'Er vanaf zijn'. Díe ga ik onthouden.

Ts, ik denk dat je het groter maakt dan het is. Ook ouders die aangifte willen doen, van wat dan? Van iemand die in haar eigen wereld zit? Denk dat de politie daar niet op zit te wachten.

Doe gewoon lekker je eigen ding, ga het niet opzoeken of provoceren en heb een beetje compassie met je medemens. Laat de manege eigenaar het zelf oplossen.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 02:55

Op de stal waar ik kwam was ook een beperkte man. Niet op het terrein zelf, daar mag hij niet komen, maar hij stond altijd bij de ingang. Als je dan buiten wou rijden liep hij wel eens mee, en dat is ook niet altijd prettig. Maar hij vind paarden helemaal fantastisch en doet niemand iets kwaad. Je moet het maar accepteren dat niet iedereen hetzelfde is.

Ik denk dat je jezelf gek maakt om niks.

wapitie

Berichten: 202
Geregistreerd: 26-08-14
Woonplaats: in Dromenland...

Re: Rare vrouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 08:45

Maak je niet druk. Ga niet tegen haar waan in. Praat desnoods mee en leid af. succes! :)

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Rare vrouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 09:24

en waar ben je dan bang voor?
die vrouw doet uiteindelijk toch niets fout of verkeerd met de dieren?
laat mensen zeggen wat ze willen.
als zij op deuren van de manege schildert,is dat iets tussen de manege en haar,zullen hun wel oplossen,maar bang worden om dingen die een vrouw zegt?
(ik zie dat je 18 bent?eerlijk,ik dacht dat je een jonge puber zou zijn)

Whizz
Berichten: 1040
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Rare vrouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 09:57

Mooi geschreven Mrie!

Dublinlove8
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-10-16
Woonplaats: Zegiknie

Re: Rare vrouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:35

Wat?
Abnormaal!
Gewoon rijden hor!

Paardfan007
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-11-15

Re: Rare vrouw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:48

Gewoon gaan rijden en niks van die vrouw aantrekken!!