Bak met open opening

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Bak met open opening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 18:51

Hooi iedereen!

Ik heb een ontzettend leuke verzorgpony, en we houden allebei ontzettend veel van grondwerk. Dit wil ik ook ontzettend graag voortzetten buiten het rijden. Maar het probleem is, ik wil ontzettend graag een join up doen en verdere dingen zonder touw met mijn verzorgpony, alleen moet je pony daarvoor wel loslopen, en in de bak is geen deur, dus er is een opening waardoor ze zomaar kan ontsnappen. Er staan wat pionnen, en er is een longeerlijn om een soort van 'deur' te maken, alleen ben ik bang dat ze erover heen gaat springen.
hebben jullie misschien ideeen om de opening te sluiten?

liefs Sarah

'Cause somebody stole my car radio
And now I just sit in silence'


Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Bak met open opening

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:52

2 haken erop schroeven, balk er door schuiven, klaar.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Bak met open opening

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 18:55

Ik denk dat het niet jouw bak is?

Misschien aan de eigenaar vragen hoe/of zij dat doen of dat ze het misschien kunnen maken?

✰ P I N T O ✰

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: Bak met open opening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 19:40

Nee het is inderdaad niet mijn bak. Maar goed idee. Ik zal het vragen alleen ben bang dat er niet echt iets veranderd kan worden omdat zij de bak ook huren van iemand. Maar bedankt zal het proberen :)

'Cause somebody stole my car radio
And now I just sit in silence'

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Bak met open opening

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:44

Anders kun je altijd nog 2 touwlussen maken en daar een balk inhangen.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:47

Mag pony wel los in de bak?

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Bak met open opening

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:48

Is er geen hindernismateriaal? Ik maakte de bank dicht daarmee.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

juliar99

Berichten: 227
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Meppel

Re: Bak met open opening

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:51

misschien 2 van die grote kruiwagens neerzetten, wat balken erop en eventueel met een longeerlijn dat hoekje in de bak afzetten? (als de opening in een hoek is)

soesita

Berichten: 5157
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:52

En met twee staanders en een hoge hindernisbalk ervoor optisch afsluiten?

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: Bak met open opening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 20:31

pony mag los in de bak :) Touwlussen zal evt kunnen maar de opening is zegmaar tussen twee struiken. er is alleen maar een liggende balk, that's is helaas. Kan wel even vragen voor staanders! Bedankt!

'Cause somebody stole my car radio
And now I just sit in silence'

A_nouk

Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Bak met open opening

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:45

Vanwege de leeftijd van de TS verplaats ik dit topic naar YRT

TVG - YRT

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Bak met open opening

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:55

Zet een join up uit je hoofd (dat dient eigenlijk alleen gebruikt te worden door mensen die heel goed weten wat ze doen) en ga gewoon los longeren.

LoveBodin

Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Bak met open opening

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:37

Misschien moet je beginnen met eenvoudigere oefeningen los. Geen join-up (er staat op bokt een heel interessant artikel over, lees dat maar eens!), maar bijvoorbeeld los longeren, volgen, misschien samen met jou over een hindernis oid.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Itsme_annie
Berichten: 177
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:15

Een join up lijkt altijd heel mooi en makkelijk, maar dat is het echt niet helaas. Na heel veel grondwerken met mijn verzorgpaard en heel veel geoefend te hebben in leiderschap en vertrouwen krijg ik met hem nog steeds geen volledige join up voor elkaar. (En ja ik heb uren speurwerk op internet gedaan en video's gekeken en in real life een uitleg gekregen van iemand die al jaren join up toepast in het trainen en zadelmakmaken van paarden)

Je kunt de bak afsluiten met bijvoorbeeld hindernismateriaal. Maak er dan wel een stevig ogend obstakel van, want anders denkt pony misschien hindernis = springen en helpt het dus nog niet. Zorg dus dat de pony niet de neiging krijgt om er overheen te gaan door het obstakel hoog genoeg te maken en gebruik bijvoorbeeld veel balken om de hindernis 'massief' te maken.

Begin met elkaar een beetje te 'leren kennen' zonder dat touwtje ertussen en probeer uit hoe de pony reageert op jouw lichaamstaal en wat hij jou vertelt aan de hand van zijn lichaamstaal. Probeer veel informatie te verzamelen over (kudde)gedrag van paarden en het principe van de join up wat hierop gebaseerd is. Je komt er vanzelf! Verwacht niet dat dit in een keer lukt, want het is echt een kunst op zich, maar als het eenmaal lukt is dat wel een 'magisch' moment.

Het is wel leuk dat je er zo over nadenkt, want los grondwerk is zeker een leuke afwisseling op het rijden!

Heel veel succes en lekker blijven oefenen dan gaat die join up vanzelf wel een keer lukken!

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: Bak met open opening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-16 13:22

Jullie hebben wel een punt over de join up. Ik heb ook zaterdag zonder touw geprobeerd om haar mij te laten volgen. Dat ging soms maar gras aan de zijkant was toch iets interessanter maar best logisch want we kennen elkaar net. Ik heb wel al ervaring met join up ik heb 3 lessen in grondwerk gehad en daar werd veel join up in verwerkt.

Nu weer over de opening. Helaas kan de eigenaar het niet veranderen dus moet ik het zelf regelen zonder dat anderen er last van hebben. Er zijn dus geen staanders en verder ook geen touw. Alleen de longeerlijn is inderdaad een optie maar weet niet goed hoe

'Cause somebody stole my car radio
And now I just sit in silence'

Itsme_annie
Berichten: 177
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:27

Ai, zonder staanders word het inderdaad wel wat lastig om er echt iets voor te bouwen... Misschien proberen om er stoelen ofzoiets voor te zetten?
Wat staan er verder voor losse objecten die je er eventueel voor kunt zetten? Misschien kun je die gebruiken? Zolang er niks scherps of puntigs aan zit waaraan de pony zich kan verwonden zou ik zeggen dat je alles er zo'n beetje voor kan zetten.

Edit: Wees natuurlijk altijd voorzichtig met dit soort experimenten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers