Moody mares...

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Moody mares...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 18:10

Hoi allemaal!

Jullie kennen ze vast wel de moody mares.
Nu had mijn merrie dat vandaag nog even bevestigd :\

Ik heb dus twee paarden, en in de zomer staan 24/7 op de weide. Ik ga elke dag, maar soms heb ik niet veel tijd dus ga ik enkel een appeltje geven oid.

Nu vandaag kwam ik daar aan met men twee appeltjes. De paardjes helemaal blij want ons baasje is zo lief als ze eten voor ons bij heeft :Y) Mijn merrie is een heel jaloers type, ze kan het echt niet hebben als ik teveel aandacht geef aan mijn ruin (haar weidemaatje). Ze hadden allebei hun appeltje gekregen. Had haar al uitgebreid geknuffelt en wou nu mijn ruin nog even aaien want die houd niet zo van knuffels :') Maar dat kon ze dus niet hebben en ze wou mijn ruin "aanvallen", maar ik stond ertussen waardoor ik dus een flinke hap in mijn schouder kreeg. Het gevolg zie je dus hieronder;


Afbeelding



Opzich nog iets kleins maar het deed wel pijn #)

Jullie ook zo'n ervaringen?

Every dream begins with a dreamer!


A_nouk

Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Moody mares...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:27

Vanwege de leeftijd van de TS verplaats ik dit topic naar Young Rider Talk :)

Mariett

Berichten: 4379
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Moody mares...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:28

Jeetje, dat is ook best een enge plek om gebeten te worden. Heb je het ontsmet voor de zekerheid? Doet het nog pijn?
Zelf geen ervaring, wel een beetje jaloerse merrie maar absoluut niet zo heftig..

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:29

Oei, toch wel een flinke optater terug verkocht?
Sterkte, ik ben gezegend met 2 merrie's die alleen maar zoeter worden als ze hengstig zijn gelukkig.
De 1e is wel eens arrogant maar dat tolereer ik niet dus is snel afgelopen. :Y)

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 18:55

Mariett schreef:
Jeetje, dat is ook best een enge plek om gebeten te worden. Heb je het ontsmet voor de zekerheid? Doet het nog pijn?
Zelf geen ervaring, wel een beetje jaloerse merrie maar absoluut niet zo heftig..


Ja, we hebben het ontsmet. Pikt nog wel wat... Was inderdaad best eng toen ze er zo aanvloog.


Azmay schreef:
Oei, toch wel een flinke optater terug verkocht?
Sterkte, ik ben gezegend met 2 merrie's die alleen maar zoeter worden als ze hengstig zijn gelukkig.
De 1e is wel eens arrogant maar dat tolereer ik niet dus is snel afgelopen. :Y)


Ja hoor, ik heb haar even flink op haar plek gezet! Heb me boos gemaakt en ze weggestuurd, ze bleef daarna ook weg... Als ze hengstig is word ze heel lief, dan doet ze alles voor mijn ruin :=

Every dream begins with a dreamer!

naomi_rabe
Berichten: 112
Geregistreerd: 28-06-16
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:58

Wij hebben sinds kort een Paint merrie staan. Maar zij is héél eenkennig. Ze heeft er al 3 afgegooid. Bijten in de stal....
Vreselijk!
Maar we weten niet echt wat we er nou mee moeten. Ze is met de instructrice mee naar huis, in de hoop dat ze een beetje bij zinnen komt. :')

Spoiler:
Nieuwsgierig aagje!

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Re: Moody mares...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:06

oehhh, ziet er pijnlijk uit!!
beterschap ermee!!

Kerstmuts ;)

Anoniem

Re: Moody mares...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:13

Oeh jeetje die heeft je nog aardig te pakken gehad, ziet er echt pijnlijk uit zeg.. Beterschap :(:)

ual_95

Berichten: 645
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:20

Ik heb er ook zo eentje, heeft me een keer zo hard in mijn vinger gebeten dat mijn zenuwen voor 3 weken kapot waren. Verder is ze een schatje hoor. :') Zolang ze respect voor jou heeft, is het goed.

We are not makers of history. We are made by history.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Moody mares...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:25

Nou die had bij mij echt een goede mep met een zweep gehad hoor.... En hierboven, ik vind bijten nou juist echt het toppunt van geen respect hebben dus ik snap ook niet dat je daarom kan lachen... Dit is gewoon gevaarlijk.

Bananas

Berichten: 209
Geregistreerd: 28-02-16

Re: Moody mares...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:33

Ze lachen toch ook niet? Ik zie het niet tenminste..

Kerstmuts

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 19:39

naomi_rabe schreef:
Wij hebben sinds kort een Paint merrie staan. Maar zij is héél eenkennig. Ze heeft er al 3 afgegooid. Bijten in de stal....
Vreselijk!
Maar we weten niet echt wat we er nou mee moeten. Ze is met de instructrice mee naar huis, in de hoop dat ze een beetje bij zinnen komt. :')


Die heeft ook een karaktertje dan! Succes er nog mee, is iets lastig...


winnielove schreef:
oehhh, ziet er pijnlijk uit!!
beterschap ermee!!


Dankjewel!


xJitskee schreef:
Oeh jeetje die heeft je nog aardig te pakken gehad, ziet er echt pijnlijk uit zeg.. Beterschap :(:)


Dankjewel!


ual_95 schreef:
Ik heb er ook zo eentje, heeft me een keer zo hard in mijn vinger gebeten dat mijn zenuwen voor 3 weken kapot waren. Verder is ze een schatje hoor. :') Zolang ze respect voor jou heeft, is het goed.


Oei, dat zal ook niet goed gedaan hebben. Bij mij ook wel een schatje, soms dan :D Ze heeft respect maar krijgt soms wat rare kronkels daar vanboven...


liekec schreef:
Nou die had bij mij echt een goede mep met een zweep gehad hoor.... En hierboven, ik vind bijten nou juist echt het toppunt van geen respect hebben dus ik snap ook niet dat je daarom kan lachen... Dit is gewoon gevaarlijk.


Ik was op de weide dus had daar zowizo geen materiaal in de buurt gehad. Ook vind ik die manier van straffen niet echt fijn maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Ze heeft respect maar ze staat heel erg op haar aandacht... Ik moest er zeker niet om lachen, ik was echt heel boos en heb dat ook laten merken aan ze.

Every dream begins with a dreamer!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:43

H0rse_Roos schreef:
Ze lachen toch ook niet? Ik zie het niet tenminste..

'Verder is het een schatje hoor :') '

Ts, je moet het oplossen hoe je wilt, maar dit is echt geen respect hebben. Ik hoop dat je zelf ook inziet dat dit gewoonweg gevaarlijk is? Kan je nagaan als iemand de wei in komt die niet van dit probleem weet... Levensgevaarlijk. Nou weet ik niet of dit bij jou überhaupt mogelijk is maar evengoed iets om over na te denken.

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:34

ik ben zoooo blij , twee ruinen, een merrie en haar veulen(hengst), ze is de liefste tegen mensen, ook als ze hengstig is, je komt er pas achter als ze hengstig is als je dr ergens neer zet en ze begint te spuiten haha
verder doet ze dus gewoon lief :o

"if i had a world of my own, everything would be nonsense. nothing would be what it is. because everything would be what it isn't. and contrary wise , what is, it wouldn't be . and what it wouldn't be , it would, you see? - alice in wonderland

ual_95

Berichten: 645
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:08

liekec schreef:
Nou die had bij mij echt een goede mep met een zweep gehad hoor.... En hierboven, ik vind bijten nou juist echt het toppunt van geen respect hebben dus ik snap ook niet dat je daarom kan lachen... Dit is gewoon gevaarlijk.


Mijn complimenten dat jij vanachter je beeldschermen de situatie zo goed kan overzien en kan oordelen! ;)

Net zoals TS, was het een nare samenloop van omstandigheden. Dat je paard een ander gauw aanvalt (omwille van dat het een 'moody mare' is, of ze jaloers/dominant is), wilt toch niet per definitie zeggen dat ze geen respect voor je heeft?

En over levensgevaarlijk gesproken, overdrijven is ook een vak. Paarden blijven nou eenmaal dieren, en dieren zeggen nou eenmaal niet wanneer ze zich bedreigd voelen door een ander. Dan kan je net zo goed altijd met een zweep bij je paard gaan staan.
Laatst bijgewerkt door ual_95 op 29-09-16 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

We are not makers of history. We are made by history.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:10

ual_95 schreef:
liekec schreef:
Nou die had bij mij echt een goede mep met een zweep gehad hoor.... En hierboven, ik vind bijten nou juist echt het toppunt van geen respect hebben dus ik snap ook niet dat je daarom kan lachen... Dit is gewoon gevaarlijk.


Mijn complimenten dat jij vanachter je beeldschermen de situatie zo goed kan overzien en kan oordelen! ;)

Net zoals TS, was het een nare samenloop van omstandigheden. Dat je paard een ander gauw aanvalt (omwille van dat het een 'moody mare' is, of ze jaloers/dominant is), wilt toch niet per definitie zeggen dat ze geen respect voor je heeft?

Omstandigheden maakt bij mij geen zak uit, als een paard je aanvalt is dat geen respect.
Maar goed als jullie blij/tevreden/content zijn met het feit dat jullie aangevallen worden door jullie paarden, be my guest. Ben blij dat de mijne wel is opgevoed ;)

ual_95

Berichten: 645
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:15

liekec schreef:
Nou die had bij mij echt een goede mep met een zweep gehad hoor.... En hierboven, ik vind bijten nou juist echt het toppunt van geen respect hebben dus ik snap ook niet dat je daarom kan lachen... Dit is gewoon gevaarlijk.

Omstandigheden maakt bij mij geen zak uit, als een paard je aanvalt is dat geen respect.
Maar goed als jullie blij/tevreden/content zijn met het feit dat jullie aangevallen worden door jullie paarden, be my guest. Ben blij dat de mijne wel is opgevoed ;)


TS zegt duidelijk dat de merrie de ruin wilde aanvallen, maar ze stond er zelf tussen = vervelende samenloop van omstandigheden. Daarbij zit je weer een oordeel te vellen over iets wat je nieteens weet; dat ze elkaar aanvallen vind ik niet suggereren dat ze niet zijn opgevoed.

We are not makers of history. We are made by history.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:18

ual_95 schreef:
liekec schreef:
Nou die had bij mij echt een goede mep met een zweep gehad hoor.... En hierboven, ik vind bijten nou juist echt het toppunt van geen respect hebben dus ik snap ook niet dat je daarom kan lachen... Dit is gewoon gevaarlijk.

Omstandigheden maakt bij mij geen zak uit, als een paard je aanvalt is dat geen respect.
Maar goed als jullie blij/tevreden/content zijn met het feit dat jullie aangevallen worden door jullie paarden, be my guest. Ben blij dat de mijne wel is opgevoed ;)


TS zegt duidelijk dat de merrie de ruin wilde aanvallen, maar ze stond er zelf tussen = vervelende samenloop van omstandigheden. Daarbij zit je weer een oordeel te vellen over iets wat je nieteens weet; dat ze elkaar aanvallen vind ik niet suggereren dat ze niet zijn opgevoed.

Ik ben het gewoon niet met je eens. Als ik in de wei ben behoort mijn paard op mij te letten en niet gewoon op andere paarden af te vliegen en mij daarbij uit het oog te verliezen. Evenals dat ik van andere paarden verwacht dat als ik met mijn paard bezig ben zij hem niet bij mij wegjagen/aanvallen.

Maar nogmaals, als jullie dit prima vinden maakt mij het niks uit, ik ben blij dat ik veilig in de wei kan staan.

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Moody mares...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-16 20:30

Dat ze elkaar soms eens 'aanvallen' vind ik geen probleem, eerder natuurlijk gedrag. Ze doet dit normaal echt niet en ze is altijd braaf en een echte knuffelaar. Ze heeft mij op geen enkel andere omstandigheid nog nooit proberen stampen of bijten. Ze heeft het meestal gemund op mijn ruin. Dat vind ik ook wel zielig maar daar kan ik niet tussen komen dat zijn paarden onder elkaar nu eenmaal.

En om het even te bevestigen; Ik ben nogal bezig met grondwerk en zo van die dingen. En dat heb ik vandaag nog eens gedaan en ze ging netjes uit mijn ruimte, volgde mijn commandos heel goed op. Dus ze heeft echt wel respect voor mij maar gewoon heel jaloers...

Every dream begins with a dreamer!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 7 bezoekers