op ponykamp met 22 jarig paard?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

op ponykamp met 22 jarig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-16 15:24

hoi!
ik zou het echt super gaaf vinden om met mijn 22 jarig verzorgpaard op ponykamp te gaan bij stal 'T Reelaer. ik weet nog niet of ik dan crosskamp zou willen of ponykamp, maar daar gaat mijn vraag niet over :) mijn vraag is of het verstandig is om met een ouder paard op kamp te gaan. ik zat zelf te denken dat ik dan niet alle lessen mee doe met hem, maar dat ik dan misschien op een manegepaard mag bij bijvoorbeeld de crosslessen of andere heel moeilijke dingen. op ponykamp staat hij dan overdag in een kleine paddock en 's nachts in een stal. hij krijgt veel hooi (onbeperkt geloof ik) en krijgt veel contact met andere paarden. ik heb het overigens nog niet overlegd met de eigenaar, omdat ik eerst even wil bedenken of het wel een slim plan is. tegen de tijd dat ik dan zou gaan, is hij alweer 23 geworden. Marron is heel fit voor zijn leeftijd en doet graag zijn best.

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: op ponykamp met 22 jarig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:37

Het ponykamp van het Reelaer is echt prima te doen met een oudje hoor! Crosskamp zelfs ook nog wel.

bente_sat
Berichten: 483
Geregistreerd: 20-02-11
Woonplaats: goudswaard

Re: op ponykamp met 22 jarig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:41

Lekker doen als het van de eigenaar mag! Ik heb een aantal jaar geleden mijn 21 jarige verzorgpaard ook meegenomen naar het reelaer en zelfs de trektocht met hem gedaan. Zolang je paard een beetje conditie heeft en fit is zou ik hem lekker meenemen

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: op ponykamp met 22 jarig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-16 15:47

dat is fijn om te horen :) leuk! dan ga ik het voorstellen aan de eigenaar :D

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:54

Zolang die nog een redelijke conditie heeft en je de grenzen kent kan het makkelijk, leeftijd zegt soms niets.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

NuevaAtalaya

Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:55

Ik heb zelf met mijn pony ook nog boven zijn 20e meegedaan met ponykampen en trektochten. Als je pony gewoon goed in conditie is en het mag van de eigenaar moet dat prima te doen zijn. Als je het idee hebt dat je pony sommige delen van het kamp niet gaat trekken zou je idd kunnen vragen of je die delen zoals crossen bijvoorbeeld op een manegepaard daar kunt doen. Ik zou gewoon met de eigenaar overleggen wat kan en wat niet. ;)

~I don’t have a plan B, because it distracts me from plan A~
Rest in Peace lieve Charmpie Y;( 14-03-1993/12-06-2017

Scamander

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-05-16
Woonplaats: Inside my suitcase

Re: op ponykamp met 22 jarig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:55

En ik zou ook vragen dat mocht het toch teveel voor je paard blijken of je dan tegen een meerprijs een pony van daar kan gebruiken.

"Don't worry, you're just as sane as I am."
- Luna Lovegood

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: op ponykamp met 22 jarig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:18

Je kan het wellicht even overleggen met de staf van 't Reelaer?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers