Bruno Banani, de gevonden kanarie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bruno Banani, de gevonden kanarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:10

Sorry dat het verkeerd staat, ik kan nog niks in BeestenBoel plaatsen!

Dit is het verhaal van Bruno Banani, oftewel Banaantje. Mijn oom heeft hem gevonden in de struik van de buren. Waarschijnlijk was hij weggevlogen uit het bejaardentehuis achter ons. Mijn moeder ving hem met behulp van een theedoek, terwijl mijn zus naar de overbuurvrouw die parkieten fokt holde om een kleine kooi te halen. Ze kwam snel terug en mijn moeder stopte met veel moeite de kanarie in de kooi. Daarna overlegde we wat we gingen doen. Mijn moeder plaatste hem op Amivedi, want kanaries leven in Nederland niet in het wild. We hebben helaas nooit een reactie gekregen en woont hij nu al 3 jaar bij ons. We hebben geen idee hoe oud hij is, hij ziet er in ieder geval niet oud uit. De eigenaar van de dierenwinkel wilde hem dolgraag hebben, want hij was zo mooi geel :') Nu staat hij bij mij op de kamer. Misschien heeft iemand anders op Bokt ook kanarie(s) en weet hoe je de leeftijd bij een kanarie moet achterhalen? In ieder geval bedankt voor het lezen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Bruno Banani, de gevonden kanarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:11

Hij heeft geen ring om, neem ik aan?
Dan denk ik dat het onmogelijk gaat worden om de leeftijd te achterhalen.

Tip: geef hem een vriendje. Daar worden ze veel gelukkiger van :)
Heb je een foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:14

Cayenne schreef:

Heb je een foto?

Ja, daar zit ik ook al aan te denken, dat vriendje. Foto's zijn helaas te klein, maar hij heeft geen ring om. Hij is in ieder geval knalgeel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:19

Cayenne schreef:

Heb je een foto?

Eigenlijk weet ik niet of het wel handig is om er een kanarie bij te nemen, hij heeft altijd alleen geleefd en misschien gaan ze vechten := Of hij gaat nooit meer zingen.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:23

Ik zie dat je in Rotterdam woont, je kan hem ook naar vogelklas Karel Schot brengen of op laten halen door de dierenambulance als je hem zelf niet wilt houden.

Hoe weet je dat hij altijd alleen heeft geleefd?
Ik lees wel dat hij misschien uit het bejaardenhuis komt, hebben jullie daar al contact mee opgenomen?

Edit: Lees nu pas dat die al drie jaar bij jullie woont.. Oeps :')
Laatst bijgewerkt door Obelix95 op 02-11-15 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:24

Dat is echt niet juist. Het zijn juist groepsdieren die dolblij zijn met een maatje. En kanaries zijn juist erg verdraagzame dieren. Helemaal geen ruziemakers.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:28

Maar jullie hebben hem dus al 3 jaar?
Zijn jullie ooit langs geweest bij het bejaardentehuis? Bejaarden in zo'n huis kijken niet op Amivedi :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:31

Kanaries zijn erg sociaal en juist dolgelukkig met een maatje. Absoluut een tweede erbij nemen.
De kleur zegt helemaal niets over de leeftijd verder.

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:00

Bij mij in de wijk stikt het van de kanaries! Vliegen allemaal los rond.

Een kanarie alleen houden vind ik alleen echt not done, je houd toch ook geen paard of konijn alleen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:01

MelissaYM schreef:
Bij mij in de wijk stikt het van de kanaries! Vliegen allemaal los rond.

Een kanarie alleen houden vind ik alleen echt not done, je houd toch ook geen paard of konijn alleen?

Zijn dat geen (halsband)parkieten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:39

MariekeS_ schreef:
Maar jullie hebben hem dus al 3 jaar?
Zijn jullie ooit langs geweest bij het bejaardentehuis? Bejaarden in zo'n huis kijken niet op Amivedi :o

Nee, maar misschien de mensen die daar werken wel? :)

krimpenaar schreef:
Ik zie dat je in Rotterdam woont, je kan hem ook naar vogelklas Karel Schot brengen of op laten halen door de dierenambulance als je hem zelf niet wilt houden.

Hoe weet je dat hij altijd alleen heeft geleefd?
Ik lees wel dat hij misschien uit het bejaardenhuis komt, hebben jullie daar al contact mee opgenomen?

Edit: Lees nu pas dat die al drie jaar bij jullie woont.. Oeps :')

Omdat mannetjes vaak zingen als ze alleen zijn (uit wat ik heb begrepen), en hij zingt volop.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-11-15 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:56

Dus het horen zingen gaat voor zijn welzijn en geluk?
(met andere woorden jouw plezier telt veel zwaarder dan het zijne?)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:58

Nee hoor, samen proberen ze ook elkaar te overtreffen. :j

Bovendien vind ik dat echt een hele verkeerde instelling. Als je dierenarts wil worden mag ik hopen dat je het welzijn van de dieren als uitgangspunt neemt... Dat is nu niet het geval.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:04

@Cayenne, ik weet dat je een expert bent op het vogelgebied van bokt, maar wij hadden ook een kanarie gevonden, en een tijd daarna nog een, (Ja hoe is het mogelijk) en die hadden we bij elkaar in de kooi en die maakten elkaar na een tijdje af.

Allemaal oproepen ed. gedaan op fb en marktplaats en amivedi maar niemand die ze kwijt was dus de boosdoener hebben we nog, en de sociale is naar een voliere gegaan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:08

Maar dat wil niet zeggen dat je het bij voorbaat maar niet moet proberen.

En jij hebt het nu over een kooi. In een volliere is er veel meer ruimte en het zou ook goed kunnen dat de 'boosdoener' daar wel gewoon volledig tot rust zou komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:09

ingvdh schreef:
Dus het horen zingen gaat voor zijn welzijn en geluk?
(met andere woorden jouw plezier telt veel zwaarder dan het zijne?)

Nee, mij maakt het niet uit of hij zingt of niet. Maar iemand vroeg hoe ik wist dat hij altijd alleen heeft geleefd.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:09

hielkebro schreef:
@Cayenne, ik weet dat je een expert bent op het vogelgebied van bokt, maar wij hadden ook een kanarie gevonden, en een tijd daarna nog een, (Ja hoe is het mogelijk) en die hadden we bij elkaar in de kooi en die maakten elkaar na een tijdje af.

Allemaal oproepen ed. gedaan op fb en marktplaats en amivedi maar niemand die ze kwijt was dus de boosdoener hebben we nog, en de sociale is naar een voliere gegaan.

Rotte appels zitten overal tussen... Dat wil niet zeggen dat dat voor iedere kanarie geldt, of die van TS.
Ik zou ook voor een maatje gaan. Vogels worden vaak geboren met nestgenoten en ouders, dus dat zo'n dier altijd alleen heeft geleefd klopt ook niet echt.

Denk overigens dat het weinig zin heeft nu nog amivedi te bellen of het bejaardentehuis, gezien het al 3 jaar geleden is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:11

Eoweyn_x schreef:
hielkebro schreef:

Rotte appels zitten overal tussen... Dat wil niet zeggen dat dat voor iedere kanarie geldt, of die van TS.
Ik zou ook voor een maatje gaan. Vogels worden vaak geboren met nestgenoten en ouders, dus dat zo'n dier altijd alleen heeft geleefd klopt ook niet echt.

Denk overigens dat het weinig zin heeft nu nog amivedi te bellen of het bejaardentehuis, gezien het al 3 jaar geleden is :')

Ik denk dat ik hem ook nu niet meer kwijt wil :')

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:14

Als je ze samen in een klein rot kooitje stopt dan is de kans dat ze gaan vechten inderdaad erg groot, in een grotere kooi/binnenvoliere is die kans dus heel klein.

Mannetjes zingen tegen elkaar, dus dan blijven ze zingen, zet je er een vrouwtje bij dan gaat hij juist zingen om het vrouwtje te plezieren. Dus met andere woorden, kanaries zingen eigenlijk altijd wel, tenzij ze ziek zijn of vrouw :P

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:19

Moderatoropmerking:
Graag wil ik jullie vragen om on topic te blijven reageren. TS vraagt of ze de leeftijd van het dier zou kunnen achterhalen. Ander advies geven over bijvoorbeeld het zorgen voor een maatje is niet verboden, maar hierbij niet in herhaling vallen. De TS is daar inmiddels al op ingegaan.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:22

Biancaa schreef:
Als je ze samen in een klein rot kooitje stopt dan is de kans dat ze gaan vechten inderdaad erg groot, in een grotere kooi/binnenvoliere is die kans dus heel klein.

Mannetjes zingen tegen elkaar, dus dan blijven ze zingen, zet je er een vrouwtje bij dan gaat hij juist zingen om het vrouwtje te plezieren. Dus met andere woorden, kanaries zingen eigenlijk altijd wel, tenzij ze ziek zijn of vrouw :P

Wij hadden trouwens een vrouw die wel kon fluiten als een vent. Zelfs nog mee gehad naar een beurs(je) omdat we wat kanaries wilden verkopen, daar hebben ze het gecheckt en 100% vrouw. Legde ook eitjes en floot dus :')

TS: Waarom heb je nooit even bij het bejaardentehuis het nagevraagd? Kleine moeite toch om naar de ingang te lopen en bij de balie aan te geven dat jullie een kanarie hebben gevonden? Nu na 3 jaar is het wat laat, maar lang niet iedereen is op de hoogte van amivedi.

Zou wel zorgen voor een tweede kanarie en dus een mooie grote kooi. Leeftijd is trouwens zonder ring wel heel moeilijk te achterhalen. Voor de vogelkenners onder ons: Kan je niet iets afleiden van de pootjes? Dacht ooit iets gelezen te hebben over schilferige pootjes tegenover gladde pootjes, of is dat onzin? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:23

Biancaa schreef:

Oh. Ik weet er eerlijk gezegd niet zo heel veel van := Mijn moeder had (toen we hem net hadden) geïnformeerd bij de eigenaar van de dierenwinkel. Ik weet trouwens ook niet of hij echt een maatje nodig heeft. Kun je dat aan een kanarie zien of is dit echt een hele domme vraag? O:)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:24

Dan is het simpel... niet dus... zonder ring kan je niet achterhalen hoe oud een vogel is. Zeker omdat je niet weet bij welke fokker hij vandaan komt. Hij is niet geringd dus waarschijnlijk gewoon iemand die een keer een nestje had.

Maar later vroeg ze wel over het zingen als ze wel een vriendje zou nemen, dus daar ging ik op in aangezien het over de voetring al gesproken was en dan val je ook in de herhaling?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:25

Nee zonder ring kun je niet zien hoe oud het beestje is, maar 1 ding weet je wel. Minimaal 3 jaar dus :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:26

jorika1986 schreef:
Nee zonder ring kun je niet zien hoe oud het beestje is, maar 1 ding weet je wel. Minimaal 3 jaar dus :+

Ja of ouder :+ Ik had gelezen dat ze zo rond de 15 tot 20 jaar worden, klopt dat?