strandrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte__A

strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 15:16

heyhey,

ik zou graag een keer een strandrit willen maken en ik vroeg me af of iemand misschien tips waar ik dit kan doen? Ik rij nu al ruim een jaar en ik rijd in de F3 gegaan dus ik kan stappen, draven en galopperen. het liefst wil ik dus ook een strandrit waar ook gegaloppeerd en gedraafd wordt. de strandrit moet ook in de herfst en winter mogelijk zijn.
dus als iemand tips of suggesties heeft zou dat heel fijn zijn :)

MartinJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:20

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 15:38

MartinJJ schreef:
Deze is heel leuk,

2,3 of 4 uur met Friese paarden.

http://puur-terschelling.nl/paardrijden ... -en-duinen

Die mag ts niet doen aangezien ze 1 jaar rijd. Maaaar puur terschelling is idd heel erg leuk!! er zijn ook buitenritten voor beginners (daar val jij dus onder) en dan ga je niet in galop maar wel over het strand enzo, ook heel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:01

Op Noordland weet ik dat ze goedkope ritten hebben, maar dan moet je wel van vrij chaotische strandritten houden.
Zelf hou ik er niet van, maar een vriendin - waarmee ik was - vond het juist supertof, dus misschien jij ook wel?

Het is er heel mooi, alleen de paarden hebben in galop niet echt een rem, bokken af en toe en gaan wanneer je zachtjes wil galopperen in rengalop. Voor de rest zijn het wel lieve paarden!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:06

Obelix95

Re: strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:10

Rij je regelmatig buiten? Want een rijbaan is natuurlijk wel wat anders dan over het strand/in het bos galloperen.
Ik heb op manege Kikkert op Texel veel strandritten gereden (en er ook gewerkt in de zomer).
Erg leuke manege! Paardenstrandrit is in der herfst nog mogelijk volgens mij, wel van stap naar rengalop in een paar sprongen. Ponystrand rit gaat wat rustiger, maar deze is alleen in het zomer seizoen..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:12

TS, als ik jou was zou ik nog een jaartje wachten (heel moeilijk, heb er ervaring mee :') ), want de meeste maneges vragen minimaal 2 jaar ervaring. Het is ook voor jezelf veel fijner als je net wat langer rijdt, het gaat er soms heftig aan toe heb ik meegemaakt en dan zit je net wat stabieler!

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:21

Bij de Ponyhof in Aagtekerke. Daar hebben ze heel veel pony's, en komen er heel veel kinderen rijden, dus ongetwijfeld ook kinderen die net als jij nog niet zo lang les hebben. Er zijn vast strandritten op verschillende niveaus, dus je zou eens kunnen informeren daar. Ik weet niet of ze ook in de winter rijden. Ik ben er ooit in de herfstvakantie geweest in ieder geval.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 03:11

Gebruik de zoek functie hierop bokt maar eens.
2x met manege smit in Noordwijkerhout mee geweest.
Was ook erg leuk!

Charlotte__A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 14:03

TurboTinker schreef:
http://www.manege.nl

Dat is manege bakker in noordwijk.
30 euro voor een rit van 2u.

ik heb op hun website gekeken en dat leek me wel wat bedankt!

Charlotte__A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 14:04

eclair98 schreef:
TS, als ik jou was zou ik nog een jaartje wachten (heel moeilijk, heb er ervaring mee :') ), want de meeste maneges vragen minimaal 2 jaar ervaring. Het is ook voor jezelf veel fijner als je net wat langer rijdt, het gaat er soms heftig aan toe heb ik meegemaakt en dan zit je net wat stabieler!

er wordt vaak wel voor een aantal jaar ervaring gevraagd maar ik heb al meerdere malen buitenritten gedaan en ook over het strand

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:05

Als je al over het strand bent geweest, waarom ga je daar dan niet weer heen?

Maar je moet het helemaal zelf weten natuurlijk.

Charlotte__A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 20:01

eclair98 schreef:
Als je al over het strand bent geweest, waarom ga je daar dan niet weer heen?

Maar je moet het helemaal zelf weten natuurlijk.

dat was ergens in frankrijk haha

Nicole_Groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:20

Ik kan je stalhouderij het Fjordenpaard aanraden. Ze organiseren strandritten in Scheveningen. Ze hebben hele brave betrouwbare paarden, dus er zal voor jou ook een geschikt paardje tussen zitten aangezien je nog niet zo lang rijdt.

Charlotte__A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 18:57

Nicole_Groen schreef:
Ik kan je stalhouderij het Fjordenpaard aanraden. Ze organiseren strandritten in Scheveningen. Ze hebben hele brave betrouwbare paarden, dus er zal voor jou ook een geschikt paardje tussen zitten aangezien je nog niet zo lang rijdt.

bedankt voor de tip deze lijkt me leuk!