Bixi

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AllePaarden

Bixi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 08:16

Hey allemaal, ik heb een driejarige ruin.
Met mijn vorige pony reed ik regiokampioenschappen en alles, maar omdat Cojac nog zo jong is, ging ik voor de eerste keer een bixi rijden.
:( :( :( :( :( :( :( :( :(
Ik heb een filmpje gezien van hoe ik reed; Harstikke netjes!
Aan de teugel, maar omdat hij zo jong is gaat hij langzamer lopen als hij aan de teugel is, dus ik moet meer been geven.nou,bij iedere oefening staat er 'minder been geven' Terwijl ik alleen af en toe veel been gaf! Bij die bixi letten ze alleen maar op je benen, en niet op hoe je pony loopt!
Ik zat zelfs 1 keer op het verkeerde been, maar op mijn protocol stond weer 'minder been geven'!
Je bent toch samen met je pony een team!
Niet alleen jij in je eentje.
Ik ga nu ook geen bixi meer rijden.

bb321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:05

Ten eerste is het niet de bedoeling om je pony iedere pas been te geven, ongeacht of dat deze aan de teugel loopt of niet. Wanneer is je pony aan de teugel wil laten lopen, moet deze eerst voorwaarts zijn.
Ten tweede geldt bij de bixie inderdaad een andere beoordeling, per onderdeel wordt er gekeken naar 4 onderdelen volgensmij. Ik daxht dat dit tempo, hulpen, zit en het figuur waren. Dus als je telkens been zit te geven, krijg je minpunten voor je hulpen en tempo.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:50

AllePaarden schreef:
Ik ga nu ook geen bixi meer rijden.

Geef het niet zo snel op, meid, blijf gewoon lekker meedoen. Je pony is nog jong, jij bent nog jong, jullie kunnen samen nog enorm groeien en ontwikkelen - dat is toch juist mooi! :)