Hoe kun je beter op je paard blijven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

norapaardje

Hoe kun je beter op je paard blijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 08:10

Hallo
Hoe kun je beter op je paard zitten tijdens de galop
Ik stuiter te veel in de galop

SharonCatch

Re: Hoe kun je beter op je paard blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:16

Als je zonder beugels in draf gaat leer je goed zitten.je leert je balans te behouden en je leert lang zitten,als je dit lukt kun je verder gaan in galop ;) als je in galop zit miet je ja beetje raar zeggen maar je gaat met je kont mee naar voren en naar achter maar je houd je boven lichaam stil

norapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 08:17

Bedankt voor de tip

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:19

Steun nemen in de beugels, hakken uitdrukken maar niet je benen laten verkrampen. Probeer mee te bewegen met het paard. Nu weet ik wel dat het met het ene paard makkelijker gaat dan het andere. Het ene paard heeft gewoon vlakkere gangen dan de andere. Daarbij is ook een tip: veel doen! hoe meer je het doet, hoe meer je oefent hoe beter en makkelijker het word :D

SharonCatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:22

Idd kijk maar eens bij een manege veel paarden zijn stijf en gooien hoog op

norapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 08:25

Ja dankjewel voor de tips

Misty1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:42

Zitles nemen! Aan longeerlijn, zonder beugels en teugels

norapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 21:48

dat ik een keer doen misty1313

HORSES2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:00

Zonder beugels gaan rijden. Zo heb ik het geleerd. Of steeds denken dat iemand je naar beneden drukt. ( zo lukte het bij en vriendin van mij, maar die heeft best veel fantasie)

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:49

Probeer te ontspannen en met de beweging mee te gaan, dan gaat het veel makkelijker

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:14

Hoe blijf je eigenlijk goed zitten oo een pony die veel bokt en dan zijn rug bolt ??? Want ik lig er dan steeds naast :j

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:24

Maxime_Dokus schreef:
Hoe blijf je eigenlijk goed zitten oo een pony die veel bokt en dan zijn rug bolt ??? Want ik lig er dan steeds naast :j

Veel aan je balans oefenen en tijdens het bokken proberen je lichaam recht te houden tegenover de grond en niet tegenover de pony. Dus niet mee naar voor of naar achteren gaan, maar echt recht proberen te zitten. Lukt overigens ook alleen maar als je vooruit kijkt.

Balans oefenen kan je door bijvoorbeeld op balken te lopen doen, op een zitbal,... gewoon dingen die je thuis kan oefenen dus. Heb je een goede balans, dat regelt je lichaam vanzelf hoe je moet zitten op je paard om 'in balans' te blijven. En dus er niet af te vallen.

Maar, bokken is vaak gewoon een teken van pijn. Ik snap dat er helaas bij manegepony's niet veel aan te doen is voor de ruiters. Maar mocht het een eigen pony zijn, of wil je het toch aankaarten bij de manege. Dan kan je eens beginnen met het zadel en rug na te laten kijken.
Er zijn ook genoeg paarden die vaak van enthousiasme eens wat bokjes geven, dan is het natuurlijk wel handig dat je een goede balans hebt en dus goed kan zitten.

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:02

Mijn verzorgpony bokt niet van pijn dat hebben we laten nakijken alleen hij is gewoon zoo druk dat hij het uit blijdschap doet en ik dan gewoon moeilijk blijf zitten :):)