Ideeën voor grondwerk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ejikas

Ideeën voor grondwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 15:15

Hoooi, ik krijg misschien een verzorgpaard, maar ze is ook echt een VERZORG paard zegmaar, dus ik kan niet op haar rijden vanwege haar leeftijd. Als alles klikt en goede afspraken zijn gemaakt heb ik dus een verzorgpaard! Hier ben ik super blij mee en ik ben dus van plan om dan veel met haar te gaan wandelen en van de eigenaresse mag ik ook soms rustige buitenritjes maken in stap/draf enzo. Ik vind dit echt suuuperleuk alleen omdat dus niet altijd maar buitenritten kan doen vroeg ze of ik dan ook soms grondwerk wou doen. Nu heb ik daar nog niet echt ervaring mee, dat heb ik ook gezegd en ze zei dat komt wel als het allemaal geregeld is, maar ik vroeg me af of jullie leuke ideeën hebben, want ik wil wel gewoon graag voorbereid zijn zegmaar! :)

xniieeenke

Re: Ideeën voor grondwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:20

Als ik jou was zou ik idd eerst grondwerk doen.
Vertrouwensoefeningen.
Kijk dan hoe je paard er lichamelijk aan toe is als je meer naar vrijheidsdressuur toe wil, want zoals je zelf zei ze is niet meer erg jong dus dan kan een iets diepere buiging erg pijn doen en de rug verknallen ;)

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:25

Misschien kan je je eens gaan verdiepen in Parelli Natural Horsemanship. Dat biedt een basis voor heel veel grondwerk dat je met je paard kan doen. Parelli is gebaseerd op de Seven Games. Hier staan deze games goed uitgelegd:
http://www.humphreydirks.com/nederlands/7_games.htm

ejikas

Re: Ideeën voor grondwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 15:26

Okee, bedankt!