Irritant meisje, wat moet ik doen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat moet ik doen? (Lees eerst het verhaal)

Naar mijn juf gaan en vragen of ik en mijn bpf in een andere groep mogen
3 (12%)
Of zij naar een andere groep mag
Geen stemmen
Het zo laten
9 (36%)
1x heel boos doen
3 (12%)
Anders..... Zet het in de reacties
10 (40%)

Totaal aantal stemmen: 25

Xdeetjex

Irritant meisje, wat moet ik doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 20:34

Hallo iedereen,
Wij hebben sinds kort een nieuw meisje in de les. Ze is net begonnen met paardrijden. Ik heb dus sinds 1 à 2 maanden een leasepaard van de manege en daar rijdt ik meestal elke les op. Die pony moet altijd na de Les naar stal. De meeste paarden blijven altijd. Nu rijdt ik twee dagen in de week en maandag kan ik na de les niet meer borstelen ofzo. Dus het is pony in stal zetten afzadelen een beetje nabezorgen en naar huis eten.
Nu heb ik al 2x iets irritants meegemaakt. De eerste keer had ik tijd om na de les te borstelen. Ik was bezig en dan komt Ze me helpen. Dat is wel oké. Ze is een beetje met die hoeven bezig. Dan pakt ze en halster en begint die om te doen. Ik vraag: 'waarom doe je dat? Antwoord deze past niet. Ik zeg het paard hoeft geen halster om. We kunnen haar gwn in de stal borstelen. Dan gaat ze alsnog door en blijkt dat ze met de paardenknoop wil oefenen. Ik denk waarom doe je dan het paard een halster om?. Gaat mijn bpf het uitleggen. Let ze niet op. Mijn bpf heeft de knoop gemaakt. Ze trekt hem los en loopt weg. Dan vandaag haar pony gaat niet naar stal dus ze zegt dan help ik jou wel even met afzadelen. Ik antwoord. Nee hoeft niet hoor het lukt wel. Breng ik mijn pony naar stal. Ik weet mijn pony wil na de les gelijk drinken dus haal ik eerst altijd het hoofdstel eraf. Dan ben ik nog bezig. Komt dat kind aanrennen en begint mijn singel los te maken. Dan zeg ik weer het lukt wel zelf bedankt. Ik doe de stal dicht en ze blijft achter mij aan lopen. Dan vraagt ze misschien kunnen we nog borstelen( mijn instructrice vindt dat niet fijn want de paarden moeten ook rusten). Ik zeg nee dat hoeft niet. Ik zeg ik ga ff vragen of het mag voor haar. Dan zegt ze ik blij wel wachten.10 min staat ze er nog (ik kon de juf niet vinden).

Ook tijdens de les is het echt irritant. Ik zit zelf in de b2 met twee winstpunten mijn bpf ook en het andere meisje in de b1
En zij heeft geen 1 wedstrijd gedaan
Wat vinden jullie wat ik moet doen reageer of stem

Srry als het te lang is geworden :)
Gr

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:39

Ik ga je topic verplaatsen van ED (ervaring en diensten) naar YRT (Young rider talk).

Xdeetjex

Re: Irritant meisje, wat moet ik doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 20:40

Oké Dank u wel

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:46

Wat dacht je van gewoon een keer rustig uitleggen dat je je lespony liever zelf afzadelt. Dat je dat zelf ook leuk vind en ze misschien beter aan de instructrice kan vragen of ze een andere pony mag borstelen.

Ik snap niet zo goed wat het er toe doet dat jij b2 rijd en zij b1, wat maakt dat nou uit :+
Ik zit in een les met mensen die net rijden terwijl ik 11 jaar rij maar er zijn er ook die nog veel meer ervaring hebben. Voorheen waren er zelfs ook wedstrijdruiters bij. Als je instructrice goed les kan geven maakt dat helemaal niets uit.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:47

Ik denk dat dit meisje gewoon graag vriendinnen wil maken in de nieuwe paardrijgroep. Ze is nieuw, dus waarschijnlijk weet ze niet dat je niet mag poetsen na het rijden. Ga eens met haar praten, misschien is ze wel hartstikke aardig!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:48

Wat in de vrede is een bpf?

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:49

Ik zou aan haar uitleggen dat het jou leasepaard is en je er dus liever zelf mee bezig bent.
Is het voor haar niet mogelijk om een ander paard te poetsen?

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:49

Flux schreef:
Wat in de vrede is een bpf?

Beste paarden friend oid. (komt uit de penny geloof ik)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:51

Ik zou ook met haar gaan praten. Zo weet zij niet dat jij het vervelend vind. Vertel haar dat het je leasepony is, dat je soms na de les niet meer mag borstelen en dat je de pony liever zelf afzadeld.

Enneuh: wat betekent bpf? best pony friend?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:53

Denk dat het meisje gewoon graag contact wil maken met jullie, gewoon rustig uitleggen dat je haar hulp liever niet hebt en als ze vragen heeft, dat jij haar best wil helpen.

Ook jij bent ooit begonnen immers :) gewoon vriendelijk blijven is wel zo lief. 'Dat kind' klinkt gelijk alweer zo onnodig negatief en neerbuigend.

Behandel een ander, zoals je zelf ook behandeld wil worden :) geen reden om jezelf beter dan haar te voelen omdat zij net begonnen is met rijden natuurlijk :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-09-15 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:57

'Dat kind' je bent zelf een kind...

Ga eens met haar praten en voel je niet beter dan haar... Je doet nogal neerbuigend tegenover haar...

Xdeetjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 21:01

melody7 schreef:
Wat dacht je van gewoon een keer rustig uitleggen dat je je lespony liever zelf afzadelt. Dat je dat zelf ook leuk vind en ze misschien beter aan de instructrice kan vragen of ze een andere pony mag borstelen.

Ik snap niet zo goed wat het er toe doet dat jij b2 rijd en zij b1, wat maakt dat nou uit :+
Ik zit in een les met mensen die net rijden terwijl ik 11 jaar rij maar er zijn er ook die nog veel meer ervaring hebben. Voorheen waren er zelfs ook wedstrijdruiters bij. Als je instructrice goed les kan geven maakt dat helemaal niets uit.

Ze geeft nog nooit een wedstrijd gereden en ander meisje uit mijn les rijdt b1

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:01

Je doet heeel neerbuigend over der terwijl je zelf ook nog maar een kind bent.
Praat er met haar over of stop met erover te zeuren. Waarschijnlijk doet ze nog niet zo lang mee en snapt ze het nog niet en wil ze gewoon vriendinnen worden.
Snap dat je het vervelend vind, want het is jou lease pony maar praat er eerst met haar duidelijk over met eventueel je instructrice erbij.

Dat je langer rijd en al wedstrijden hebt gedaan maakt jou niet direct beter. Als je net begint kun je niet verwachten dat ze al direct zoveel wedstrijden heeft gedaan.

Xdeetjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 21:02

Ballard_L schreef:
Ik zou ook met haar gaan praten. Zo weet zij niet dat jij het vervelend vind. Vertel haar dat het je leasepony is, dat je soms na de les niet meer mag borstelen en dat je de pony liever zelf afzadeld.

Enneuh: wat betekent bpf? best pony friend?

Ja

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:02

Ooh, ik word oud :P

Ik denk dat dit meisje stiekem een beetje jaloers op je is, en er ook graag bij wil horen. Wellicht kijkt ze zelfs tegen je op! Ik denk dat je vooral vriendelijk moet blijven, en haar misschien tijdens de les ook wat bij jullie moet gaan betrekken.

Wat betreft het helpen; geef vriendelijk maar duidelijk aan dat je liever je pony zelf voor en na verzorgt, maar dat jullie na die tijd misschien nog wel even met de pony kunnen knuffelen ofzo. Als jij niets zegt weet dit meisje ook niet dat je het niet zo prettig vind, toch? :)

Oh en... wat maakt een wedstrijd rijden uit? Ben je dan ineens beter dan als je dat niet doet? Even met je beide voeten op de aarde, dame. Dit slaat natuurlijk nergens op.

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:03

"Communiceren" dat is het toverwoord. Praat erover met het meiske. Ze is nieuw en zoekt denk ik gewoon wat aanspraak met jullie! En het maakt niks uit of jij b2 rijdt en zij 'maar' b1 , iedereen is een keer begonnen en iedereen is gelijk ;)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:04

En als jij het echt niet trekt. Ga je toch in een andere les rijden? Maar probeer wel aardig te doen tegen dit meisje, want ze klinkt best lief.

Xdeetjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 21:04

Flux schreef:

Ik denk dat dit meisje stiekem een beetje jaloers op je is, en er ook graag bij wil horen. Wellicht kijkt ze zelfs tegen je op! Ik denk dat je vooral vriendelijk moet blijven, en haar misschien tijdens de les ook wat bij jullie moet gaan betrekken.

Wat betreft het helpen; geef vriendelijk maar duidelijk aan dat je liever je pony zelf voor en na verzorgt, maar dat jullie na die tijd misschien nog wel even met de pony kunnen knuffelen ofzo. Als jij niets zegt weet dit meisje ook niet dat je het niet zo prettig vind, toch? :)

Oh en... wat maakt een wedstrijd rijden uit? Ben je dan ineens beter dan als je dat niet doet? Even met je beide voeten op

de aarde, dame. Dit slaat natuurlijk
nergens op.

Heel veel. Ik wil op mijn figuren draven werken. We moeten vandaag door elkaar twee voltes draven ik ben klaar moe ik tien min wachten tot zij klaar is

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:05

Het is en blijft een pony/paard van de manege.

Maar wat doe je zo neerbuigend over haar! Ze wilt je gewoon helpen, wilt contacten maken met andere mensen.
Wat jij(en je vriendin) rijden maakt hier geen verschil aan het verhaal. Jullie zijn allebei hetzelfde begonnen ooit.

Leg ze uit dat je dit niet graag hebt of laat haar helpen en help ze dan met bijleren. :)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:05

Pfoe, je praat idd wel aardig neerbuigend over haar. Ik snap dat je het vervelend vind, dat zou ik zelf ook vinden, maar misschien moet je even wat duidelijker zijn. Niet afkraken maar zoiets als: 'Ik zou het leuk vinden als je erbij bent om te kletsen, maar het naverzorgen doe ik liever zelf.' Dan sluit je haar niet buiten, maar dan zeg je wel dat je toch echt even je eigen ruimte nodig hebt en geen hulp wilt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:06

. 10 minuten wachten? Meis, overdrijven is ook een vak: maak er nou niet je beroep van.

Xdeetjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 21:06

XxFlossxX schreef:
"Communiceren" dat is het toverwoord. Praat erover met het meiske. Ze is nieuw en zoekt denk ik gewoon wat aanspraak met jullie! En het maakt niks uit of jij b2 rijdt en zij 'maar' b1 , iedereen is een keer begonnen en iedereen is gelijk ;)

Nog voor de duidelijkheid zij rijdt nog geen eens A1 en ik b2 mijn andere vriendin uit de les rijdt b1

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:06

Xdeetjex schreef:
Flux schreef:

Oh en... wat maakt een wedstrijd rijden uit? Ben je dan ineens beter dan als je dat niet doet? Even met je beide voeten op

nergens op.

Heel veel. Ik wil op mijn figuren draven werken. We moeten vandaag door elkaar twee voltes draven ik ben klaar moe ik tien min wachten tot zij klaar is

Ja, nou en? Daarom heeft ze les! Verdorie, een beetje banketstaaf over haar zitten praten. Kon jij het wel in een keer goed dan? Daarbij heeft ze al een veel betere instelling dan jou. Ze wil graag helpen en vriendinnen worden. Als je net zo tegen haar doet als je hier reageert vind ik het gewoon zielig voor het meisje dat ze bij jou in de groep zit.

En wat is dat A1 en B1, B2 gebeuren nou?
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 21-09-15 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:07

Xdeetjex schreef:
Flux schreef:

nergens op.

Ik zou je eigen reactie even teruglezen. Dit is heel neerbuigend naar het meisje toe en erg egoïstisch van jezelf, alsof jij jezelf beter vindt? Iedereen moet het leren, zo ben jij ook ooit begonnen!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:07

Oh dus omdat jij wedstrijden hebt gereden ben jij beter? Gatver wat een additude.

Maargoed, je kan idd zeggen dat het je lease pony is en daarvoor ook betaald dus dat je dat liever zelf wil doen. Zeg dit wel op een respectabele manier.