Ponypowder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

terrabeertje

Ponypowder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 14:11

Hey!
Ik zie de laatste tijd op insta heel veel ponypowder voorbij komen. (Poeder waarmee je je paard kan schilderen en evt water bij toevoegen dat het echt verf wordt) Het lijkt op stoepkrijt dat is fijngemalen? Ze zeggen dat het niet schadelijk is.
Weten jullie waar het van gemaakt is?
En mocht her van stoepkrijt zijn is het dan schadelijk?
Is stoepkrijt dus schadelijk? Als ze het inhaleren, of als het op de huid komt? In de ogen snap ik dat het kan gaan irriteren maar kan dat ook weer extreme schade toetakelen?
Wat veel vragen :')
Alvast thanks!!
Groetjess terraa

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:43

Ponypowder? Nooit van gehoord!
Maar je kan je paard inderdaad beschilderen met fijngemalen stoepkrijt en een beetje water dat het een soort papje wordt. Kan echt geen kwaad hoor, ik heb mijn pony zelfs in mijn jongere jaren een keertje beschilderd met vingerverf want ik dacht ach als kinderen ermee kunnen werken zal mijn pony er ook wel niks van krijgen. :')

Inhaleren gaat niet gebeuren als je er een papje van maakt en gewoon uit de buurt blijven van de ogen, neus en geslachtsdelen dan kan er niks gebeuren hoor. En mocht je niet de hele tijd bij de pony kunnen blijven misschien ook zorgen dat je het niet op plekken smeert waar ze het eraf kunnen happen. :)

puck12345

Re: Ponypowder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:42

Nog nooit van gehoord, maar volgensmij is het geen probleem om gewoon stoepkrijt met water te mengen. Dit doe ik zelf ook wel eens. Wel zal ik het eraf halen als die weer op stal of in de wei gaat zodat die er niet aan gaat likken of een andere pony. Je kan het er ook gewoon weer afhalen met water, dus lekker makkelijk +:)+