elenaMM77 schreef:ik denk overigens ook dat je ouders je ook tijd geven omdat je een beetje wispelturig lijkt (even snel je profiel bekeken).
immers je wilde stoppen op de manege omdat je niets meer leerde en daarvoor in de plaats op hockey gaan (je was al aan het sparen voor stick). En nu is het toch weer paardrijden, maar dan een eigen pony..
je gaf eerder aan dat je maar 1 sport mocht omdat het anders te duur is.. en dat je daarom ook naar goedkope hockeylessen zocht (vanwege de kosten)..
ik denk dat je ouders je heel zachtjes proberen duidelijk te maken dat het geld er gewoon niet voor is..
misschien moet je ook even stilstaan bij het vraagstuk: als mijn ouders aangaven dat ik maar 1 sport mag doen en ik goedkope hockeylessen moest zoeken.. hoe kunnen ze dan minimaal 150 euro voor een kale stal/wei (en dan moet je alles dus zelf doen) betalen per maand? En wat dan als de pony een keer goed ziek wordt.. hoe moet er dan een paar honderd euro voor de dierenarts op tafel komen?
op zich niet raar dat je daar nog niet over na hebt gedacht hoor.. ik zou ook stuiteren als ik 12 was en mijn ouders zeggen: als je hem zelf bijeenspaart, dan doen wij de rest wel.
maar misschien moet je voorzichtig toch denken of je ouders dat op kunnen brengen op de lange termijn, als er eerst vanwege de kosten al een beperking was op sportlessen.
Absoluut mee eens, maar de ouders weten dat ze wel ff tijd nodig heeft om het bedrag bij elkaar te sparen. Misschien dat ouders meesparen voor de kosten van onderhoud en dierenarts etc?