zoeken naar die ene klik.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roosjenat

zoeken naar die ene klik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 13:41

hey bokkers,

Ik heb sinds januari 2015 een nieuw paard.
een 13 jarige ruin kruising tuiger x kwpn.

Zondag op advertentie gereageerd, maandag gekeken en vrijdag opgehaald .
Ik was zo verliefd op hem, ook proef gereden natuurlijk , hij was 1 jaar niet gereden maar je kon zo opstappen en wegrijden. stap-draf en galop ging prima.
longeren deed hij ook prima.

zaterdag gingen we hem rijden , hij was heel anders dan eerst steeds wegrennen en je kunt hem niet houden maar naar veel oefenen en hij moest natuurlijk wennen konden we normale stap ritjes maken. sinds juni kon ik ook gewone ontspannen drafritjes maken op de wei, maar galop wou niet en lukt nog steeds niet, ik wou gaan lessen maar ik vertrouw het niet om alleen daar heen te lopen zonder andere pony.

longeren wil ook bijna niet hij ontsnapt steeds en ik ben nog maar 13 en kan hem niet houden. galop lukt ook niet aan de longeerlijn.

normaal aan de hand lopen lukt op het begin steeds beter maar nu rent hij ook steeds weer weg.

ik weet niet wat ik moet doen, ik hoef geen wedstrijden te rijden maar een leuk paardje waar ik buitenritten mee kan maken en gwn normaal kan rijden.

kan iemand mij helpen wat ik het beste kan doen ?

Evelijn

Re: zoeken naar die ene klik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:49

Zoek iemand die je thuis kan helpen. Misschien een instructrice die zelf ook op je paard stapt om hem weer in het gareel te krijgen. Er zijn genoeg instructrices die aan huis komen en je kunnen helpen, die kunnen ook inschatten of het gaat lukken met dit paard om te doen wat je bedacht hebt.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 13:52

Evelijn schreef:
Zoek iemand die je thuis kan helpen. Misschien een instructrice die zelf ook op je paard stapt om hem weer in het gareel te krijgen. Er zijn genoeg instructrices die aan huis komen en je kunnen helpen, die kunnen ook inschatten of het gaat lukken met dit paard om te doen wat je bedacht hebt.

alleen het probleem daarvan is , ik heb geen rijbak op het weiland alleen een stuk gras met daarom heen een stuk zwart zand wat volgend jaar geel zand word.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:54

Maar daar rijd je nu toch ook en daar heb je nu toch ook je problemen? Mijn instructrice zou daar geen enkel probleem mee hebben om je gewoon te helpen waar je het probleem hebt. Een nette bak is prettig maar geen vereiste.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:56

roosjenat schreef:
Evelijn schreef:

alleen het probleem daarvan is , ik heb geen rijbak op het weiland alleen een stuk gras met daarom heen een stuk zwart zand wat volgend jaar geel zand word.

Hoe groot is dit? Ik kreeg ook vaak genoeg gewoon les in het weiland hoor, kan net zo goed :j

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 13:59

volgens mij 20 x 30

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:59

Als je wilt longeren kun je misschien een ringetje afzetten met lint. Dan heb je niet zo snel dat ze wegrennen.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 14:02

Babootje schreef:
Als je wilt longeren kun je misschien een ringetje afzetten met lint. Dan heb je niet zo snel dat ze wegrennen.

ga het morgen gelijk proberen , het is best een goede springer dus hoop dat hij er niet over heen springt als hij wel ontsnapt. :Y)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:06

Wij rijden ook gewoon in het weiland.Alleen oppassen als de wei nat is van de regen.Het paard kan uitglijden en hij loopt alles stuk.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 14:13

Britta31 schreef:
Wij rijden ook gewoon in het weiland.Alleen oppassen als de wei nat is van de regen.Het paard kan uitglijden en hij loopt alles stuk.

dat heeft onze witte ponytje vandaag meegemaakt idd ja.
ze was de hele tijd aan het bokken en rennen alleen. tot ze de bocht omging toen viel ze onderuit. gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden :P