Welk ras past er het best bij mij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

isabella_16

Welk ras past er het best bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 13:23

Hallo!

Mijn ouders hebben besloten dat we gaan verhuizen (leuk!). Dus over een jaar of 1/2 woon ik ergens anders! :wave:
Dan gaan we wonen in een boerderij *\o/* , en dan als we daar gewend zijn KRIJG IK EEN PAARD/PONY!!!
Dus ben ik nu al naar paardjes aan het kijken :D (erg hè).
Maar ik kan niet echt een ras vinden dat bij me past, ik zal even wat eigenschappen van me geven en wat ik zou willen in een pony/paard:
- ik ben best rustig.
- ik ben niet zo'n iemand die gelijk stopt met paardrijden als ie valt maar ik vind het ook niet prettig... dus -- ik heb het liefst een paard die ik kan vertrouwen dat hij/zij niet uit boosheid gaat staken/bokken/steigeren of ervan doorgaat.
- Ik heb het liefst een lief, rustig en braaf paard maar wel een niet heel sloom paard.
- Ik ben niet echt een dressuurruiter of springruiter maar meer van allebei een beetje dus dat moet het paard ook zijn haha.

Volgens mij was dat het haha, sorry als ik misschien veeleisend ben

xxx :+:

IsabelHx

Re: Welk ras past er het best bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:28

Misschien een Haflinger?
Dat zijn echt geweldige pony's!

Of een Fries?

Geerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:30

Een New forest? Die zijn leuk, en veelzijdig!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:32

Hoeveel ervaring heb je en wat wil je ermee gaan doen, dat lijkt me het belangrijkste.

Sara_4027

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:33

Ik zou gewoon verschillende soorten uitproberen, Vooral kijken wat het beste bij je past.
als ik jouw was zou ik eens naar brave allround kwpn'er gaan kijken

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:33

Je zoekt geen ras, maar een goed beleerd paard.

Wat grofweg het eerste in me opkomt, dier van een jaar of 10 of ouder, goed bereden geweest, goed opgevoed, goed gewend aan vanalles (verkeersmak, gewend aan buiten rijden, sprongetje gemaakt, beetje dressuurmatig gelopen, lief bij de hoefsmid, goed op de trailer e.d.). Een heerlijke alleskunner, een alround paard/pony die misschien dan geen discipline heeft waarin het echt uitblinkt zodat het een topsporter kan worden, maar een paard dat goud waard is voor de gemiddelde ruiter en waarmee je nog meer dan zat samen kan groeien. Kan je ook echt nog wel een leuk wedstrijdje mee rijden of al die andere zaken die je leuk lijken.

Wat jij zoekt zit niet zozeer in een ras, maar in opvoeding. Ik zou dus als advies willen geven zoek op die eigenschappen en wat minder op ras. Kies dan uit de paarden/pony's met die eigenschappen degene waar je als een blok voor valt, die je aantrekt, die je mooi vindt.
Advies om vooral niet te doen, zoek geen rugzakpaardje omdat die zo mooi is(of je het zo zielig vindt), zoek geen zeer talentvol sportpaard omdat je droomt van dat misschien ooit over vele jaren kunnen, zoek geen groen paard (groen en groen maakt blauw, grijs(groen) en groen breekt).

isabella_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 13:35

IsabelHx: een haflinger dacht ik ook al aan, maar zijn die niet heel koppig?
Geerr : new forest? nooit van gehoord maar zal ff kijken :)

ik rij nu 2 jaar anneliesdj
bedankt! Bowen

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:14

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:06

Een Tinker!!
Ze zijn niet slome beesten (oké sommige wel). Ze kunnen een beetje springen, wat dressuren en als je wil zelfs voor de kar. Op buitenritjes zijn ze super leuk (als ze verkeersmak zijn) en zijn over het algemeen bomproof.

Monieksintel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:04

Een fjordje?
maar ik zou bij allerlei paardjes gaan kijken en want alle beestjes zijn weer anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:09