slik... kermis paarden!!!

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:03

Ikzeg ook niet dat het daarom wel mag.

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait


elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:08

Deoiridh schreef:
BeSen schreef:
Deze dieren zullen niet het beste huisje ter wereld hebben, maar echt niet de slechtste hoor.. Denk maar eens aan koeien,kippen,varkens enz in de bioindustrie


Slecht met slecht vergelijken.. :roll:
Dat ze in de bio-industrie een rot leven hebben betekend niet dat dat een vrijbrief is om dieren slecht te behandelen.



niet het beste huisje in de wereld hebben, betekent niet dat je het gelijk slecht hebt..
ter illustratie wordt een slechter plekje getoond.

soms denk ik wel eens als ik hier op bokt leest dat je alleen goed voor je dieren bent als je het allerduurste voer erin gooit, minimaal 10 cursussen zelf volgt op het gebied van natuurlijk bekappen, voedingsleer en tandheelkunde, minimaal z niveau dressuurt en tenminste over een lantaarnpaal kunt springen in de juiste verlichte zit.. plus altijd kiest voor het rekken van het leven van je dier met medicijnenen en supplementen.. hoe meer geld je eraan spendeert, des te beter heeft je paard het.. je paard mag vooral ook liever niet werken, althans zeker niet meer dan een uurtje per dag en moet minimaal een box van 4x4 meter hebben als 3x3 de standaard is.

de gemiddelde werkpony heeft het gewoon prima.. worden verzorgd, gevoed, hebben het halve seizoen vrij en staan buiten hun werk om lekker op het land te nietsen.. het werk is veelal lekker licht, gewoon hun rondje stappend op de markt, op een kermis of op het strand..

ja 'beter' is als ze gewoon lekker op het land staan te niksen.. gewoon 24/7 het hele jaar door. Maar slecht hebben is heel iets anders.

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-15 15:11

bio industrie vind ik gewoon erg... het ziet er rot uit.... ;(

Wieeeehaaaaa cowboy <<)

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:15

@ elenaMM77

Was geen directe aanval op de kermispony's. Die heb ik niet gezien, dus daar kan ik ook niet meteen over oordelen.
Maar het excuus 'in de bio-industrie hebben ze het toch slechter' vind ik gewoon slecht.

Jelloy
Berichten: 111
Geregistreerd: 09-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:23

Loveskary schreef:
Ja das ook zielig hier de kermis in het dorp waren de pony´s er niet meer bij.
Ik ken wel ene golverdingen die altijd staat met pony´s en een ezel zo nu en dan.Die pony´s daar hebben dan zon halster om ipv een hoofstel.
[ [url=m/KLL2uh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn die pony´s van golverdingen.
Op youtube zie je een filmpje waarin die paardjes in die rot herrie lopen. :(


dat zadel van die witte... beetje te lange beugels :n

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:25

Deoiridh schreef:
@ elenaMM77

Was geen directe aanval op de kermispony's. Die heb ik niet gezien, dus daar kan ik ook niet meteen over oordelen.
Maar het excuus 'in de bio-industrie hebben ze het toch slechter' vind ik gewoon slecht.


ah ok, ik dacht dat je de opmerking plaatste in de lijn van de kermispony's..
maar ik denk dat het hier ook niet als excuus wordt gebracht, maar meer dat iets minder niet gelijk slecht betekent en als illustratie een voorbeeld van 'slecht'

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:37

elenaMM77 schreef:
Deoiridh schreef:
@ elenaMM77

Was geen directe aanval op de kermispony's. Die heb ik niet gezien, dus daar kan ik ook niet meteen over oordelen.
Maar het excuus 'in de bio-industrie hebben ze het toch slechter' vind ik gewoon slecht.


ah ok, ik dacht dat je de opmerking plaatste in de lijn van de kermispony's..
maar ik denk dat het hier ook niet als excuus wordt gebracht, maar meer dat iets minder niet gelijk slecht betekent en als illustratie een voorbeeld van 'slecht'

Dit bedoelde ik dus. Bedankt voor het beter verwoorden!

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

san4nie
Berichten: 3539
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:49

elenaMM77 schreef:
niet het beste huisje in de wereld hebben, betekent niet dat je het gelijk slecht hebt..
ter illustratie wordt een slechter plekje getoond.

soms denk ik wel eens als ik hier op bokt leest dat je alleen goed voor je dieren bent als je het allerduurste voer erin gooit, minimaal 10 cursussen zelf volgt op het gebied van natuurlijk bekappen, voedingsleer en tandheelkunde, minimaal z niveau dressuurt en tenminste over een lantaarnpaal kunt springen in de juiste verlichte zit.. plus altijd kiest voor het rekken van het leven van je dier met medicijnenen en supplementen.. hoe meer geld je eraan spendeert, des te beter heeft je paard het.. je paard mag vooral ook liever niet werken, althans zeker niet meer dan een uurtje per dag en moet minimaal een box van 4x4 meter hebben als 3x3 de standaard is.

de gemiddelde werkpony heeft het gewoon prima.. worden verzorgd, gevoed, hebben het halve seizoen vrij en staan buiten hun werk om lekker op het land te nietsen.. het werk is veelal lekker licht, gewoon hun rondje stappend op de markt, op een kermis of op het strand..

ja 'beter' is als ze gewoon lekker op het land staan te niksen.. gewoon 24/7 het hele jaar door. Maar slecht hebben is heel iets anders.


Hier ben ik het wel mee eens. Natuurlijk is het niet echt leuk voor die pony's om daar te staan. Maar wat is tegenwoordig wel goed (genoeg) in onze ogen voor een dier? Manege niet, topsport niet (howel je van kijken naar een lokale wedstrijd in de basissport ook niet altijd blij wordt), een andere commerciële omgeving niet, altijd op stal niet, natte blubber wei niet.
Ik denk, dat voor bedrijven die met dieren werken hun dieren echt wel belangrijk zijn er ze er daarom goed voor zorgen, als het niet goed gaat met het dier kunnen zij het niet gebruiken en vallen hun inkomsten weg.
Zeker zitten er rotte appels tussen, en zeker worden en dieren mishandeld en verwaarloosd.. Ik ken deze specifieke situatie niet. Maar als er echt duidelijk sprake is van mishandeling of verwaarlozing, moet er actie ondernomen worden.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-15 16:16

san4nie schreef:
elenaMM77 schreef:
niet het beste huisje in de wereld hebben, betekent niet dat je het gelijk slecht hebt..
ter illustratie wordt een slechter plekje getoond.

soms denk ik wel eens als ik hier op bokt leest dat je alleen goed voor je dieren bent als je het allerduurste voer erin gooit, minimaal 10 cursussen zelf volgt op het gebied van natuurlijk bekappen, voedingsleer en tandheelkunde, minimaal z niveau dressuurt en tenminste over een lantaarnpaal kunt springen in de juiste verlichte zit.. plus altijd kiest voor het rekken van het leven van je dier met medicijnenen en supplementen.. hoe meer geld je eraan spendeert, des te beter heeft je paard het.. je paard mag vooral ook liever niet werken, althans zeker niet meer dan een uurtje per dag en moet minimaal een box van 4x4 meter hebben als 3x3 de standaard is.

de gemiddelde werkpony heeft het gewoon prima.. worden verzorgd, gevoed, hebben het halve seizoen vrij en staan buiten hun werk om lekker op het land te nietsen.. het werk is veelal lekker licht, gewoon hun rondje stappend op de markt, op een kermis of op het strand..

ja 'beter' is als ze gewoon lekker op het land staan te niksen.. gewoon 24/7 het hele jaar door. Maar slecht hebben is heel iets anders.


Hier ben ik het wel mee eens. Natuurlijk is het niet echt leuk voor die pony's om daar te staan. Maar wat is tegenwoordig wel goed (genoeg) in onze ogen voor een dier? Manege niet, topsport niet (howel je van kijken naar een lokale wedstrijd in de basissport ook niet altijd blij wordt), een andere commerciële omgeving niet, altijd op stal niet, natte blubber wei niet.
Ik denk, dat voor bedrijven die met dieren werken hun dieren echt wel belangrijk zijn er ze er daarom goed voor zorgen, als het niet goed gaat met het dier kunnen zij het niet gebruiken en vallen hun inkomsten weg.
Zeker zitten er rotte appels tussen, en zeker worden en dieren mishandeld en verwaarloosd.. Ik ken deze specifieke situatie niet. Maar als er echt duidelijk sprake is van mishandeling of verwaarlozing, moet er actie ondernomen worden.

goeie vraag, een vraag waar ik geen antwoord op kan geven... op een geef moment zien we indd wel alles aan voor zielig, maar ik vind dit ook gewoon zielig... :n

Wieeeehaaaaa cowboy <<)

Urbanus

Berichten: 44929
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:20

Ik heb ze ook gezien gisteren. Ze zijn ook wel zielig, ze krijgen hun natje en hun droogje maar echt vriendelijk is het niet. Ik weet dat er veel over geklaagd wordt door Alkmaarders maar zolang er nog steeds mafklappers zijn die geld betalen voor een ritje blijven die pony's komen.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-15 16:22

de harde geluiden lijken mij gewoon heel erg pijnlijk, en de drukte...

Wieeeehaaaaa cowboy <<)

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-15 16:27


Wieeeehaaaaa cowboy <<)

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:35

sardientje schreef:
bio industrie vind ik gewoon erg... het ziet er rot uit.... ;(


Ik heb n pony uit de bio industrie zo een lief beestje erg wat ze heeft meegemaakt, maar gelukkig is ze nu wel ....dus je kan ze ook gewoon een ander leven bieden!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-15 16:47

https://youtu.be/HG7MknzsgdQ toch nog even eentje erachteraan hoor... hier hebben ze gelukkig wel eten, maar die rotherrie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wieeeehaaaaa cowboy <<)

Urbanus

Berichten: 44929
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:36

Ja weet je, dan kun je paarden bij de politie ook wel zielig vinden. Die staan ook in de menigte met herrie en rookbommen en weet ik wat.

Ik vind deze beestjes gewoon zielig vanwege het geestdodende gesjok de hele dag.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:39

Geluid daar wennen ze wel aan, t is niet boven de toegestane decibel.

shetje73
Berichten: 20
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:10

sardientje schreef:
https://youtu.be/9Yac1ZRGeAU zo zielig.... ;( echt even bekijken hoor...

Volgens mij is dit niet in Nederland en gaat het om heel andere pony's. Denk dat we is moeten ophouden met alles zielig vinden

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:05

Dus over alles wat buiten Nederland is maakt volgens jou dus helemaal niks uit :') kermis = kermis of het nou in Nederland is of daarbuiten

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-15 19:46

BeSen schreef:
Dus over alles wat buiten Nederland is maakt volgens jou dus helemaal niks uit :') kermis = kermis of het nou in Nederland is of daarbuiten

de wereld is hard... ;(

Wieeeehaaaaa cowboy <<)

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:52

Hier in de buurt gaan de kermis pony's na het werk een grote weide in, de vrachtwagen is alleen voor vervoer of als ze even rust krijgen op locatie.
Die pony's zijn echt wel wat gewend.
Je kan trouwens ook aanbieden om de pony's te verzorgen of daarbij te helpen, zijn ze vaak erg blij mee!

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:55

sardientje schreef:
... maar op de meeste maneges valt het wel mee hoor!! op mijn manege staan ze iedere dag 2,5 uur buiten, en rijden ze 2 uur. verder staan ze op stal met vers hooi en stro. water is ook altijd vers...

2,5 uur buiten en 2 uur lopen ?! en dat noem jij goed.
Die dieren staan dus 19,5 uur!!! per dag tegen een staldeur aan te kijken in een ruimte van 3x4, Heerlijk paarden leven hebben ze dan, ik heb daar een toch iets ander beeld van

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 19:58

Gillbo schreef:
sardientje schreef:
... maar op de meeste maneges valt het wel mee hoor!! op mijn manege staan ze iedere dag 2,5 uur buiten, en rijden ze 2 uur. verder staan ze op stal met vers hooi en stro. water is ook altijd vers...

2,5 uur buiten en 2 uur lopen ?! en dat noem jij goed.
Die dieren staan dus 19,5 uur!!! per dag tegen een staldeur aan te kijken in een ruimte van 3x4, Heerlijk paarden leven hebben ze dan, ik heb daar een toch iets ander beeld van



Meisje is ook nog maar 11 natuurlijk en dan is het referentiekader ook wat beperkter

(Ik legde toen stiekem het paardenrookvlees weer terug in het schap bij het boodschappen doen, dat was immers zielig en nam ham mee :') dat was immers niet zielig :') )

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-15 20:00

Gillbo schreef:
sardientje schreef:
... maar op de meeste maneges valt het wel mee hoor!! op mijn manege staan ze iedere dag 2,5 uur buiten, en rijden ze 2 uur. verder staan ze op stal met vers hooi en stro. water is ook altijd vers...

2,5 uur buiten en 2 uur lopen ?! en dat noem jij goed.
Die dieren staan dus 19,5 uur!!! per dag tegen een staldeur aan te kijken in een ruimte van 3x4, Heerlijk paarden leven hebben ze dan, ik heb daar een toch iets ander beeld van

euh, beter dan in die rotherrie lopen! paarden hebben het op mijn manege goed, op de zondag staan ze de hele dag buiten :j

Wieeeehaaaaa cowboy <<)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 20:01

Jij vindt het rotherrie, grote kans dat de paarden er niet meer van op of om kijken en het niet eens meer zo ervaren als herrie.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 20:03

Ja precies dan moet er wel wat bijgeschaafd worden aan dat beeld, als je daar niet op gewezen wordt zal je ook nooit beter weten.
Paarden zoveel op stal mág niet als iets goeds gezien worden tenzij er echt een reden voor is in het belang van het paard maar in dit geval hebben de kermis pony's het waarschijnlijk beter dan de manege paarden

Echt lieve sardientje, die ponys staan een paar uurtjes per dag in de herrie(waar ze wel aan gewend zijn) en de rest van de dag in een wei en ook vers water en een (schuil) stal. Daar zijn gewoon wettelijke regels voor.
Als jij het als iets goeds ziet dat een paard 19,5 uur per dag op stal staat en joepie op zondag wel een hele dag buiten dan hoop ik dat je echt bereid bent om je beeld bij te stellen en te gaan zien dat zoveel op stal niet iets is wat fijn is voor een paard (sommige uitzonderingen daar gelaten)

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker